/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fejl i Excel 2003????
Fra : olarsen
Vist : 734 gange
100 point
Dato : 22-05-09 23:00

Er 'faldet' over et muligt problem i Excel.

Hvis jeg indtaster 15 cifre i en celle skrives de 15 cifre som de skal. Hvis jeg skriver 16 cifre (eller flere) bliver det sidste ciffer ændret til et '0'. hvis 17 cifre er det de sidste 2 cifre som bliver nuller osv.

Nogen som kan forklare dette?
Jeg kunne ikke umiddelbart finde noget på Microsoft's supportside, men måske hvis jeg søgte lidt mere ihærdigt

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-05-09 23:09

Jeg tror det gælder i alle udgaver af Excel, at der kun kan arbejdes med 15 betydende cifre.

Det gælder f.eks. også i Excel 2000.

Det hænger sammen med den plads der er afsat til hver celle.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-05-09 23:43

Har du prøvet at gøre cellen større?

Mig bekendt skal man kunne regne med meget større tal i programmet. Der er store firmaer og kommuner der har deres årsregnskab i Excel, og det er ikke småbeløb det drejer sig om.

Accepteret svar
Fra : Rosco40

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-09 10:46

Excel kan kun håndtere tal på op til 15 cifre, uden afrunding med nuller.
Hvis det drejer sig om f.eks. et kreditkortnummer på 16 cifre "4111 1111 1111 1111", skal cellen formateres som tekst. Det gælder også ver. 2007.

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 23-05-09 15:17

Tak for svaret Rosco40.

Har du telepatiske evner? Det var faktisk et kreditkort-nummer, som var årsagen til at jeg opdagede 'problemet'.

vh ol