/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Sharp LCD TV
Fra : jangchr
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 22-05-09 22:40

Elgiganten har et sharp lcd tv på tilbud til 4999 kr(førpris 8999 kr)

Er den pengerne værd til den pris?

http://www.sharp.eu/cps/rde/xchg/SID-0A0A4383-6D3DB9D9/dk/hs.xsl/18_599_3339383538_DAN_HTML.htm

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-05-09 22:45

LC-42SB55S

Skærmstørrelse 42" (107 cm)
Full HD panel (1920 x 1080)
Indbygget DVB-T tuner
Dynamisk kontrast 10.000:1
3x HDMI terminaler
1.000 siders tekst-tv hukommelse
6,5 ms responstid
176° synsvinkel, horisontalt/vertikal

Jeg ville ikke købe det, for jeg har brug for DVB-C (jeg har bredbånd). Men du har måske antenne selv?
En anden grund til at jeg ikke vil købe det er at det ikke står at det kan arbejde med MPG4 (som kommer til oktober). Og så vil jeg have mindst 2 scartstik. Så kan jeg bruge de kabler jeg har fra Sorroundsound og video.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-05-09 22:54

Jeg har kabel-tv
Og den har også 2 scartstik "SCART (antal)2)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-05-09 23:02

Man kan desværre ikke vurdere et fjernsyns billedkvalitet ud fra den slags data.

De demo film elgiganten bruger i forretningerne er også ganske uegnet. Det er med store farvemættede flader, som tager sig ud på ethvert tv.
Forlang afprøvning hjemme med dages returret, eller lad være med at købe der.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-05-09 23:03

Alene det med at opgive synsvinkel med 1 grads nøjagtighed er nonsens.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-05-09 23:48

Hvis du har kabelTV kan du slet ikke bruge det ret længe. Det er beregnet til dem der har egen antenne.

Du skal købe et TV der er DVB-C (C for cabel)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-09 09:12

Citat
Hvis du har kabelTV kan du slet ikke bruge det ret længe. Det er beregnet til dem der har egen antenne.

Sikke dog noget ævl

Det er lige omvendt....

Tvet har nemlig "kun" mpeg2 tuner (derfor er det nedsat) - og DET er den ENESTE grund til det er nedsat

Et udmærket TV til prisen hvis du er på kabeltv af den ene eller anden slags.....

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 23-05-09 10:08

Tak for svaret refi.

Det mente jeg også,det sælges vel ikke fjernsyn idag der bliver ubruglig senere,det er vel kun kvaliteten af tv-oplevelsen der har noget at sige her med denne fladskærm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-09 10:14

Citat
det er vel kun kvaliteten af tv-oplevelsen der har noget at sige her med denne fladskærm

Korrekt....

Men det viser samtidig hvor meget de forskellige "discount"forretninger egentlig tjener på sådanne apparater....

For du kan være overbevist om at det ikke er sat ned til UNDER indkøbsprisen