/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problem med notebook.
Fra : piaskov
Vist : 859 gange
100 point
Dato : 22-05-09 22:32

Hej derinde.
Jeg har anskaffet mig en lille notebook.
Meningen er at den skal medbringes på ferie så mail kan tjekkes bl.a.

Jeg har et problem med at logge på min mailadresse.
Når jeg forsøger kommer der frem:
Der er problemer med dette websteds sikkerhedscertifikat.
Ydermere står der at sikkerhedscertifikatet er udløbet eller endnu ikke gyldigt

Det totalt mærkelige er så at hvis jeg logger på mail på den gamle puter er der INGEN problemer.
Det er kun på den lille.
Hvad er der galt ?? Er det min sikkerhed der er for høj og hvad gør jeg ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-09 22:37

Det er fordi at det er over sengetid for baby computere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-09 22:38

Du importer da bare sikkerheds certifikatet og godkender det.
hvad snakker vi om Windows mail eller?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-05-09 22:41

Vi snakker om den ofir mail jeg har brugt længe !!!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-05-09 22:44

Der står de anbefaler jeg lukker den webside og ikke fortsætter til webstedet ??

Citat
Du importer da bare sikkerheds certifikatet og godkender det.

Hvor gør jeg det o.v.n.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-09 22:48

Det kommer jo an på hvilken browser du bruger lidt flere fats tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-09 22:49

Eller er det bbrowseren som kommer med advarslen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-05-09 22:51

Ja undskyld men på dansk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-09 22:56

Ou est-ce que le navigateur fourni avec avertissement

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-05-09 22:57

ok ok du kan da rigtigt hva'

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-09 23:03

Google translate er rigtig go' hva o.v.n

Men det franske har vist ikke noget at gøre med piaskov's puter.. så meget ka jeg da forstå uden at google

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-09 23:08

Du må ikke afsløre mine tricks Nordsted1

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-09 23:34

det nytter ikke noget og importere certifikatet.

IE7 og 8 fortolker certifikater anderledes end IE6 gjorde, så et certifikat der er godkendt valid vil stadig blive vist som forkert.

Men der er jo også den mulighed at certifikatet vitterligt er udløbet og ikke er blevet fornyet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-09 23:58

Uanset hvad, så kan certifikatet importeres og godkendes af brugeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-09 00:06

Find certifikatet på den computer der godt kan modtage mails, og eksporter den til skrivebordet, flyt den så over på problem computeren og importer og godkend

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-05-09 12:46

Hej o.v.n
Når jeg kigger efter certifikat på den anden puter...altså ikke babyen...står der :TDC OCES CA ?
Er det den du mener ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-05-09 12:53

det er dit personlige certifikat.

det certifikat du leder efter finder du på den side hvor fejlen er, derfra kan du installere det, men igen så hjælper det ikke når certifikatet er udløbet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-05-09 12:53

men skriv et link til den adresse hvor du får fejlen, så kan vi andre kigge på det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-09 13:27

når du prøver ar hente mails fra problem computeren, så kommer fejlmeddelelsen, der står hvilken certifikat som browseren ikke vil godkende af en eller anden grund, den adresse der står i fejlen den bruger du til at finde certifikatet på den computer som godt kan hente mails, marker det rigtige certifikat og klik på Eksporter læg den eventuel på skrivebordet.
Alle certifikater kan bruger godkendes, uanset om de er udløbet eller hvad ved jeg, det virker jo på den ene computer, jeg havde et lignende problem, det blev løst ved at eksportere fra den computere som godt ville godkende certifikatet og så importere på problem computeren.
Ellers må spørger overveje at skifte browser, Firefox kommer også med advarsler men det er noget lettere at få den til at forstå at JEG har tillid til certifitatet:
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html rul ned og hent den danske Windwos version

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-05-09 13:39

Jeg prøver igen o.v.n.

Kigger lige..har været fraværende et lille stykke tid.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-09 13:52

Klik på Funktioner og på Internet indstillinger, klik på fanen Indhold og klik på Certifikater klik på fanen Rodnøglecentre der er tillid til, koncenter dig om Udsted af, der er størst chance for at finde den du leder efter, du har navnet fra fejlen på den anden computer.
Marker det rigtige certifikat og klik på Eksporter, læg certifikatet over på en usb memory stik
På den anden computer gør du lige så, men vælger at Importere, sørg for at certifikatet bliver placeret i Rodnøglecentre der er tillid til
Det var jo nemt ikke

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-05-09 13:54

Citat
Det var jo nemt ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-09 14:00

Brug da Firefox, Internet Explorer er og bliver en langsom browser, Firefox er også nemmere at sætte op efter eget valg, med Internet Explorer vil Microsoft gerne bestemme hvordan den virker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-09 14:04

Advarlen i Firefox ser sådan ud: Det ser ud som om der er problemer med certifikatet, få mig væk herfra eller godkend certifikat, næst efter skal man vælge om certifikatet skal godkendes midlertidig eller for altid, vælg at have tillid til certifikatet altid.
Så nemt kan det også gøres med den rigtige browser
Desværre er der endnu brugere som tror at Internet Explorer er ene om at kunne vise web sider

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-05-09 14:08

Er der ikke noget med at du kan det der fjernsupport o.v.n.??

Så bare kom her

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-05-09 14:11

alle kan fjernsupport, hvis jeg skal hjælpe dig så gå ind på www.teamviewer.dk, klik på kundemodul som står midt på siden lidt over til venstre. skriv ID og kodeord til mig i en privat besked.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-09 14:16

Vi har da før brugt TeamViewer ikke prøv webnoob om det løser problemet, jeg skal ud at klippe græs, det gav sig til at vokse da der kom lidt vand forleden

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-05-09 14:40

webnoob
Har prøvet at klikke ind.Resultat..siden kan ikke vises

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-09 14:42
Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 23-05-09 15:23

Tak for fjernsupport.
Håber det holder i længden.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-05-09 15:27

selv tak, altid glad for at hjælpe.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-05-09 15:28

Dejligt med en tålmodig hjælper