/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Billede størelse
Fra : zlug
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 22-05-09 14:26

Jeg har bygget en galleri funktion til et firma jeg arbejder lidt for.
Selve scriptet jeg har skrevet tager den oploadet billede fil, resizer den og gemmer den.
Det fungerer som sådan ude mærket.

Problemet er at de billeder der skal oploades er ret store og når php scriptet begynder at indlæse det mælder server simpelthen at den overskrider det tilladte memory.

Den åbenlyse løsning ville self. være at manuelt skifte dpi'en på billede fra 300 til 72, men det er desværre ikke en mulighed. Det hele skal køre automatisk. det eneste brugeren skal gøre er at vælge hvilket billede der skal oploades og så skal scriptet gøre resten

er der en vej ude om det problem? foreksempel en anden måde at ændre dpi'en på end ved at køre den igennem et php script?

ikke fordi det er relevant for mit spørgsmål, men der er sikkert nogle der spøger om det..
så her er min kode:
Kode
if(isset($_FILES['imag'])){

   $file = $_FILES['imag']['tmp_name'];
   list($width, $height) = getimagesize($file);
   if($width > '555'){
      $image = imagecreatefromjpeg($file);
      $newheight = ($height / 100) * ((555 / $width) * 100);
      $im = imagecreatetruecolor(555, $newheight);
      imagecopyresampled($im, $image, 0, 0, 0, 0, 555, $newheight, $width, $height);
      imagejpeg($im, '../images/cable/forside.jpg');
   }
   else{
      copy($file, '../images/cable/forside.jpg');
   }

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 110 point
Dato : 22-05-09 15:12

Dit problem er sikkert at hele php har en øvre grænse for filer på 2mbit
Jeg har et gallery kørende på min server kunne ikke oploade det kunne jeg med det gamle fotoapparat.
altså du finder din fil php.ini læser denne igennem finder stedet hvor der står 2mbit, retter det til 3mbit (passer til i hvertfald 8mpicels) og vupti tingene virker.
hilsen Steen (stoneplace.dk )

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 22-05-09 15:50

du har fuldstændigt ret i at det er det der er mit problem

det yderliger problem er bare at jeg benytter mig af one.com's webhotel.. så jeg har ikke adgang til den fil

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 22-05-09 23:22

kender ikke one.com, men skriv til dem og be dem rette filen
hej hej hilsen steen

Godkendelse af svar
Fra : zlug

Dato : 27-05-09 18:18

har jeg gjort men de nægter..

så er nu istedet flyttet til web10 som gerne vil

så jeg vil anulerre spørgsmålet men fordi jeg er i gavmildt humør kan du få pointne

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 27-05-09 19:53

tak for det.
vi er jo mere og mere til store billeder efter som appareterne får flere og flere pixels
bruger selv denne her: http://gallery.menalto.com/
version1.5.10 den er bare bygget med hjemmesider og Htaccess.
den nye 2.3 er med databaser til at gemme billederne lidt svær at få til at virke.
hilsen Steen