/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
oprette netværksprinter
Fra : Steenk1
Vist : 1073 gange
100 point
Dato : 22-05-09 14:19

Hej.
Jeg sad lige og fik denne ide. Jeg har en huawei d100 trådløs router (3) til mit modem. Kan jeg sætte en usb hub i indgangen til modemmet og derefter sætte mit modem og en printer til hub og derved få en printer til alle mine 3 pc´er.

m.v.h. Steen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 14:24

- Ubesvarede 1
- Besvarede 8
- Annullerede 9
- Slettede 0
Ialt 18

De giver sikkert STOR tilslutning....

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 22-05-09 14:34

Sådan lige umiddelbart skulle det ikke give nogen problemer, men det er da bare at prøve.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-09 14:34

den beskrivelse af spørgsmålet forstod jeg ikke. men din router skal være det første udstyr der er sat til efter dit modem. hvis din router har en USB udgang skulle det kunne lade sig gøre eller ikke.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-09 15:20

Nej det kan du med sikkerhed ikke, usb indgang er til en mobil modem, du kan tilslutte printeren til en af computerne og dele printeren gennem netværket, det kræver selvfølgelig at den computer som har printeren er tændt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-05-09 15:25

Ellers skal dine printere have et netkort indbygget.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-09 17:24

Vil da gerne lige pointere at der findes routere med USB udgange og så behøver man ikke dele printeren fra en computer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-09 19:52

Modem kan ikke dele en printer ud.
Routere kan via netværksledning eller USB (hvis den har sådan et stik) dele en printer ud.

Så du skal bruge en router m/printserver eller bare en printserver, hvis det ikke er en netværksprinter.

Der er også mulighed for at du kan bruge bluetooth med en print converter/modtager.
(fra en tændt comp.)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-09 20:25

Mange forslag, men stadig et klart NEJ til det aktuelle spørgsmål

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-09 20:33

Ja ja - et nej til spørgsmålet.........................sammen med lidt forslag til at løse opgaven.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 23-05-09 19:18

Jeg forklarer lige lidt nærmere. Min router har én usb udgang hvor jeg normalt sætter mit modem i (af usbsticktypen). Hvis jeg nu i stedet sætter en hub i usbstikket på min router og derefter modem og printer til hub´en ville de så ikke kunne dele om usb stikket på routeren ?.
Det der med at prøve sig frem er jeg lidt nervøs ved. Jeg vil helst ikke smadre min router ved at forbinde noget forkert.

Lige tillægsspørgsmål der udløser 100 ekstra point. 3 påstår at min router er "låst" til 3. Det lyder lidt underligt i mine ører. De siger det sikkert fordi de tror jeg er ved at skifte teleselskab. Er det ikke mere eller mindre umuligt at låse en router til et bestemt selskab ?. Der er jo ikke noget simkort i routeren.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-05-09 19:36

nu kender jeg ikke 3's udstyr, men du kan ikke sætte den USB modem efter din router, dit modem skal komme først. Men igen jeg kender ikke 3's udstyr, så jeg kan kun vejlede dig ud fra min erfaring som jeg har tilegnet mig det alm. netværksopsætning.

Du ødelægger ikke noget ved at prøve dig frem, det værste der vil ske' er at det ikke vil virker og så prøver du bare igen med en anden opsætning. Med mindre du selvfølgelig prøver og masse noget ind hvor det ikke kan være.

At det skulle være låst er ikke utænkeligt, de kan konfigureret udstyret med indstillinger som du ikke kan rette i.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-09 21:49

Citat
Min router har én usb udgang hvor jeg normalt sætter mit modem i
nej den har en usb INDGANG til modem og kun til modem, men der sker intet ved at forsøge.
Om 3 kan låse routeren så du kun kan bruge modem fra 3, det ved jeg intet om

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-09 21:57

Aha - nu går der noget op for mig..................tro jeg da.

Jeg har aldrig set en router der får forbindelse til internettet med et "3" (USB) modem.
Men det er åbenbart hvad Steenk1 har.

Et modem laver forbindelse mellem internettet via kabel eller via "3" (USB)
"3" skal snakke med en modtager som så åbenbart kan være en router eller en PC.

Den USB forbindelse kan, som jeg ser det, ikke deles ud (hub), men en router kan dele forbindelse ud, og det kaldes et lille netværk.
Så når routeren har forbindelse kan der kobles forskellige ting til eks. netprinter og flere computere som kan benytte denne printer.

Men måske tager jeg fejl af opstillingen.

Alm. opstilling:
Internet.......tlf / fiber / antenne - kabel.......filter....modem......router......computer

Hos Steenk1 tror jeg det er sådan:
Internet...."3" sender - - - - - - "3" modtager/USB........router.............computer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-09 22:11

Du kan se bæstet her Eyvind: http://butik.tkmobil.dk/Butik/Produkter/Vare.asp?VareID=5867&E=0 og læse den fulde beskrivelse på siden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-09 22:15

Ok - tak ovn.
Så passede det jo meget godt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-05-09 22:25

ja og det er så der det går galt, det USB stik der er i den router bruges til at håndtere internettet og dele det ud til de LAN porte og måske WLAN, det som spørger vil er at koble en hub og så printer til for at dele printeren, eller printere direkte. Det mener jeg ikke kan lade sig gøre, for det første fordi det er to forskellige typer af data der skal ind igennem, for det andet kan routeren ikke dele printeren. Alt dette er sagt uden selv og ha' arbejdet med det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-09 22:29

Nemlig..........................der skal bruges en trådløs printserver med USB udgang.

Godkendelse af svar
Fra : Steenk1

Dato : 22-08-09 20:50

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-09 22:23

Selv tak- fandt en anden løsning til at printe?