/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Frisk efter løb
Fra : Nik_
Vist : 697 gange
50 point
Dato : 22-05-09 12:10

Synes tit man hører folk sige at det føler sig frisk og klar til resten af dagen efter motion om morgenen... Jeg føler mig udmattet, træt, smadret og orker ikke noget resten af dagen.. Er det bare mig og hvad gør jeg galt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 12:12

Citat
Er det bare mig

JA...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-05-09 12:14

JA ........... igen.

Du er simpelthen ude af træning.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 22-05-09 12:48

Er det bare mig og hvad gør jeg galt
motion om morgenen. ingen tvivl omdet vendt til det blir aften, så kan du se om du så har overskud

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 22-05-09 13:23

Næ, jeg har det på precis samme måde ;)

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-05-09 13:26

Jeg bliver også træt hvis jeg tager for hårdt fat. Byg formen langsomt op - fx ved hjælp af intervaltræning. Det skema jeg startede med sagde to min gå og to min løb og så forfra igen - og det var så første træningsdag.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-05-09 13:35

Jeg kender det godt. Jeg plejer at løbe 211 km. et par gange om ugen, og jeg er også altid træt når jeg kommer hjem.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 22-05-09 14:49

Citat
Jeg bliver også træt hvis jeg tager for hårdt fat.

er der ikke nogen som må se rødt, ??

Prøv at lure et Postbud af, hvordan han kan starte så hårt ud om morgenen

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 22-05-09 18:10

Citat
Jeg føler mig udmattet, træt, smadret og orker ikke noget resten af dagen..

Hvad laver du så efter din motion ?????

Det er vigtigt at du får den rette kost efter "motionen"

Du har tidligere spurgt om løbetræning/fedtforbrænding

Citat
Du kan maksimere fedtforbrændingen ved at træne om morgenen på tom mave før morgenmaden. Men det er en god idé at drikke et glas vand først.Dine kulhydratdepoter er på et lavt niveau og kroppen er nødt til at forbrænde fedt for at få energi.

Der er også et løbeprogram på nedenstående link

http://www.alun.dk/traening/high-intensity-interval-training.html

Kommentar
Fra : takker

Dato : 22-05-09 18:14

Vi er bare ikke alle ens, jeg synes heller ikke det er sjovt at starte dagen med hård motion, og det selvom, at jeg er i god form.

Hvis du ikke er morgen motinistens typen, gør det at du løber om aften inde du skal i seng, det gør jeg.

Andre kan slet ikke sove hvis de løber eller andet inde de skal sove, prøv og se hvad der passer dig.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 22-05-09 18:23

Citat
Det er vigtigt at du får den rette kost efter "motionen"

Hvad med ÆG og BACON --- Fish end ships

Kvarter efter lige sulten igen, det må man da kalde for hurtig udnyttelse

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 22-05-09 21:48

Tak for svaret ans.