/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mass storage conroller
Fra : kj
Vist : 686 gange
400 point
Dato : 22-05-09 09:27

Jeg kildisket en HP pavilion 4280 for en bekendt, har installeret bundkortdrivere, lydkort, styresystem
(XP proof.)
I enehdshåntering har jeg så et eneste gult spørgsmålstegn tilbage, nemlig ovenstående spørgsmål
"Mass storage conroller" dirverne er ikke istalleret. Men hvad kan det være.

Jeg skal lige bemærke at vedkommende har CD'er og licensnumre til alt andet, det eneste han ikke har er original CD'en til PC'en. Alt hvad der manglede har jeg downloaded fra nettet. Åbenbar bare ikke dette.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-05-09 09:35

Prøv at se, om denne side kan hjælpe dig!
http://download.cnet.com/USB-Mass-Storage-Controller/3000-18493_4-161651.html

Mvh og god weekend

Kommentar
Fra : kj

Dato : 22-05-09 10:00

Jeg har kigget på dit link, men det kan næppe være den, da USB fungerer fint.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-05-09 10:08

Så vidt jeg ved, kan USB-nøgler godt fungere uden Mass osv. Men jeg tror, Mass osv skal bruges til andre externe ting. Fx kameraer, harddiske og MP3-ere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 10:11

Det er din SCSI controller der mangler driver....

Så tilsyneladende har du IKKE installeret alt til bundkortet.....

Det vil stadig virke, men slet slet ikke med den hastighed det skal.....

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 22-05-09 10:18

hej kj
prøv lige her , der tror jeg der er noget du kan bruge
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=da&dlc=da&cc=dk&product=1149444&lang=da

mvh hardy

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-09 10:18

Hvis du vil finde ud af hvem der har lavet controlleren og udviklet driveren du mangler så gør følgende.

skriv "devmgmt.msc" i kør -> du er nu inden i enhedshåndteringen -> højre klik på din mass storage controller -> vælge fanebladet detaljer -> på det faneblad er der en dropdown menu, der vælger du "Hardwareid'er" -> hvis du er heldig så kan du finde nogen id'er som starter med ven_ og dev_, de står for vendor og device, der står 4 ciffre efter hver af dem og dem kan du slå op på www.pcidatabasen.com og på den måde kan du finde frem til en driver.

Jeg vil dog lige sige af når vi snakker controllere som i de fleste tilfælde sidder på bundkortet så vil jeg starte med at opdatere drivere til dette.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-05-09 10:23

Jeg havde en gang problemer med at få en MP3 til at virke, fordi der manglede Mass osv. Og det var ski besværligt at finde de drivere . Vidste ikke, at det havde noget med bundkort-drivere at gøre. (Men jeg er jo også bagud ). Men Refi, den side jeg henviser til, kan den bruges, hvis man ikke har driverne selv. (Jeg tillader mig at spørge på spørgerens vegne )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 10:24

Er den på nettet kunne du jo blot SLETTE dit gule tegn - så vil den selv gå ind og lede efter noget brugbart ved opstart..... (enten på bundkork Cden eller på nettet)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 10:26

Citat
Men Refi, den side jeg henviser til, kan den bruges, hvis man ikke har driverne selv

December 02, 2001

Det siger vist alt

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-05-09 14:35

Hm...
Din PC er sikkert udstyret med 2 ens hardiske... Det er min... Det er også en HP

Denne har en Intel Matrik Storage manager...

Hvordan dette køre har jeg ikke brugt tid på at sætte mig ind i....

Manual
http://download.intel.com/support/chipsets/imsm/sb/8_x_raid_ahci_users_manual.pdf

Dovnload af driver er her:
http://downloadcenter.intel.com/Product_Filter.aspx?ProductID=2101

vh Ben

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-05-09 14:41

Citat
December 02, 2001

Det siger vist alt

Kunne man virkelig anskaffe Windows Vista i 2001?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 15:01

Citat
Kunne man virkelig anskaffe Windows Vista i 2001?

Nu er der jo ingen grund til vi MISBRUGER spørgsmålet...

MEN

Drivere er en sjov ting...

Nørderne SKAL absolut have de NYESTE (selvom hardwaren er den samme) - bagefter forstår de ikke det hele virker dårligere....

Drivere er "skrevet" til bestemte hardware - sålænge man IKKE skifter det (eller andet som bruges af samme driver) er der ABSOLUT ingen grund til at skifte drivere... De kan "holde" i 100 år hvis maskinen er den samme.

Derfor oplever du at en driver fra 2001 kan være UDMÆRKET til Vista

Det er helt og aldeles et spørgsmål om hvilke drivere vi taler om og til hvad....

Derfor mit FØRSTE svar - noget til bundkortet er IKKE blevet installeret.....

PS...

GENERELT bliver de drivere der har brug for nyere versioner opdateret HELT automatisk hvis det f.eks. er styresystem der har brug for det...

Derfor forslaget om blot at SLETTE den - så finder den forhåbentlig den der skal bruges

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-09 20:01

Det er en driver til en lagerfunktion - HD USB osv.

På min bærbare er der en storage controler til både Ultra ATA og Serie ATA i enhedshåndtering.
Og det er til harddiske CD DVD

Så du må lige kigge på bundkortdriverne en gang til (måske hedder det chipset driver)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-05-09 21:29

Refi.
Nu må du ikke MISFORSTÅ mig. Det var ikke for at MISBRUGE spørgsmålet. Det var blot for at henlede opmærksomheden på, at der i linket fra mig - selv om det er dateret tilbage i 2001 - er Mass osv.-drivere til alt lige fra Windows 95 til Vista. Så linket er ikke helt MISVISENDE

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-05-09 13:48

Lige meget hvad jeg prøver at installere af ovenstående, får jeg en fejlmeddelelse:
"Dette system opfylder ikke kravene til pågældende software"

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-05-09 14:25

hvilket grafik kort sidder der i maskinen, er det ATI Mobility Radeon X700 eller Mobile Intel 915GM/GMS og 910GML Express-chipsætfamilien?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-05-09 14:35

Skriv til HP og få en Restore CD / DVD...

Problemet ned HP er jo at al Software ligger på PCen.. og man selv skal brænde den ud på en DVD og det er der jo ikke mange der får gjort.

Vh Ben

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-05-09 14:36

man kan også download drivere fra hp's website.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-05-09 14:42
Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-05-09 15:57

til Heller, hvem taler om Vista

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-05-09 16:18

Til kj

HAr du prøvet nogen af de forslag der er kommet på dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-05-09 16:49

Citat
i linket fra mig - selv om det er dateret tilbage i 2001 - er Mass osv.-drivere til alt lige fra Windows 95 til Vista.
Hej kj. Som du kan se, burde der være drivere til ALLE styresystemer, lige fra Windows 95 til Vista. Det inkluderer også XP, eller hvad du nu har

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-05-09 14:51

Alle råd og links er blevet forsøgt, men den gule klat med udråbstegnet er der stadig.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 15:10
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-09 15:20

Citat
Alle råd og links er blevet forsøgt,

Ikke destro mindre er det en driver du mangler...

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 400 point
Dato : 31-05-09 00:18
Kommentar
Fra : kj

Dato : 31-05-09 11:41

heller 22.
Hvis jeg følger dit link, kan jeg se en liste med drivere til HP pavilion, men ingen til en 4280

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 31-05-09 13:54

Der står - lige under Download - Run a FREE scan for Driver Related errors.
Det ville jeg prøve!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 31-05-09 13:57

Og download. For de drivere bør være der, når svaret på min søgning fandt frem til den side

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-05-09 18:17

Kj...

Sidens Meta tekst viser 4280, så må det jo være fordi den passer til 4280....

Det er vist let nok at se... end ud at navnet på link...

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-06-09 13:56

Tag det roligt kære venner.
Jeg kommer ikke i nærheden af den puter før tirsdag eller onsdag. Den kører fint, jeg har afleveret den til min bekendt, det irriterer mig bare at der stadig er det gule udråbstegn i enhedshåndtering

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-06-09 14:05

OK

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-06-09 21:58

Hej kj.

Det webside jeg henviste til d. 31-05-09 00:18 kan muligvis være befængt med spy- og malware. Hvilket jeg undskylder .

Det er sådan, at siden henvisningen, har en anden Kandu-bruger (o.v.n.) gjort mig opmærksom på, at der er et program, som hedder Web of Thrust (WOT), og som viser hvilke websider, der er til at stole på langt hen ad vejen med en grøn ring ud for linket. Ved mit link til dig, var der en gul ring.
Men her: http://www.mywot.com/ kan du finde WOT og selv hente det. (Og der er en grøn ring ved denne webside )

Mvh heller22

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 07-08-09 10:51

Tak for svaret heller22.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-08-09 12:30

Daws kj.

Det var skisme en overraskelse. Tak skal du have .

Mange venlige hilsner fra Heller