/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Deframentering software
Fra : edison
Vist : 1531 gange
100 point
Dato : 22-05-09 05:23

Hej derude.
Jeg skal anskaffe mig et godt defragmenterings program til win vista.
Har i noget i kan anbefale.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-05-09 05:35

Jeg bruger Smart Defrag som er stort set lige så godt som købe programmer.En fordel er at du kan efter den har defrakmenteret alle drev bede den om at lukke computeren - husk at lukke alle programmer hvis du sætter den til det - og næste morgen er pcen defrakmenteret,men ellers er det ret hurtigt.
hent det her:
http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html?Str=download
ps hent ikke Registry Cleaner Download som du under download få tilbudt det er et købe program.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-05-09 08:33

http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/Power-Defragmenter.shtml

men du skal lige lægge denne ind først ( i samme mappe )

http://technet.microsoft.com/da-dk/sysinternals/bb897428%28en-us%29.aspx

ellers er defraggler super

http://www.defraggler.com/

defraggler kan du såmænd køre fra en usb-pen hvis du har lyst

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-09 08:47
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-05-09 09:29

Har Du lyst til at ofre er Diskeeper et virkeligt godt program.

http://www.diskeeper.com/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-09 20:19

Hvad fejler Vista's eget drefragmenteringsprogram

Kommentar
Fra : edison

Dato : 23-05-09 16:23

puha. efter 6 times kamp er min pc oppe at køre igen. prøvede diskkepper i aftes og lod den køre hele natten, efter gen start af pc. DØD....
derefter gendanne pc, hvad ikke hjalp.
pille alle diske fra, og diverse kort, for kun at have C drev & grafikkort tilbage, fik jeg langsomt, Vista til at køre igen... Puha det gav sved på panden. Der var lige en masse ting der ikke var taget backup af.

Er der andre der har haft det samme problem med diskkeeper.'

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-09 16:56

Årsagen til at Du søgte et "bedre" defragmenteringsprogram har sandsynligvis været at systemet hængte og at kun geninstallation kan redde computeren, så kan man bruge nok så mange gratis og dyre programmer for at redde den......uden resultat.

Diskeeper fejler intet, jeg har brugt det i flere år, og rent faktisk kommer defragmenteringsdelen i XP og Vista fra samme firma, blot i en neddroslet version.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-09 17:07

Med Vista DVD kan man vælge reparer selv om partitionen og MBR er gået i udu...............jeg har prøvet efter at have installeret ubuntu på en pendrive................og pillet den ud igen.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 24-05-09 04:50

den er nu ikke geninstaleret. vista er gedannet/repareret...
men et eller andet har det program lavet. men nok om det.
jeg prøver lige nogle af de andre forslag.

Accepteret svar
Fra : oscardino

Modtaget 100 point
Dato : 30-05-09 00:25

Må sige Defraggler.com
Så kan du nøjes med at fragmentere de filer der "trænger" og ikke hele din HD

Godkendelse af svar
Fra : edison

Dato : 25-07-09 09:23

Tak for svaret oscardino.