/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Job til unge under 15
Fra : Tunip
Vist : 7172 gange
500 point
Dato : 21-05-09 20:08

For nogle måneder siden fyldte jeg 13, og jeg har derfor lov til at få et fritidsjob.
Jeg er interesseret i et job som er "sjovt" (hvis noget arbejde kan være det), et job som giver godt og ikke består i at dele aviser ud.
Er der nogen der har et godt forslag? Hvad laver en flaskdreng? Og må man være opvasker som 13´årig?

Mvh. Tunip

Ps. Kan man være flaskedreng, når man er en pige?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-05-09 20:17

Her kan du læse hvilket job du må udføre

http://jobpatruljen.dk/loen_og_love/arbejdsmiljo/1315aarige.aspx

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 21-05-09 20:23

Det er ikke hvilke jobs jeg udføre, men hvilke jobs der skulle være gode, jeg er interesseret i at vide. Har du selv haft et job som ung?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-05-09 20:25

Citat
Har du selv haft et job som ung?

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 21-05-09 20:28

Jeg mente om han havde et job han kunne anbefale....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-05-09 20:28

Det kunne jo også være, at du selv havde en idé om hvad du havde lyst til.

Ja jeg arbejdede også da jeg var på din alder. Bl.a i Brugsen, hvor jeg satte varer på plads

Du kan da godt blive "flaskepige" , men det kan være tungt arbejde.

Held og lykke med et fritidsjob

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-05-09 20:49

Hej Tunip

Måske kan du blive inspireret af denne side. Her søger unge "efter skole job". Pøj pøj, du skal nok blive til noget

http://fritidsjob.onlineannoncer.dk/site/list.asp?main=1&kat=148

Hvad med at tilbyde hjælp til ældre. Jeg tænker på lettere indkøb, biblioteksbesøg osv. ledsage til hvad der nu er behov for, f.eks optiker fodplejer osv. Man skal være meget dårlig for at få hjælp til den slags fra det offentlige... men behovet er der. Sæt annonce på supermarkedes opslagstavler og evt en annonce i din lokalavis.

Nedsæt dig som hundelufter, det er der brug for, se f.eks her

http://www.google.dk/search?hl=da&q=hundeluftere&meta=&aq=4&oq=hundelu

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 21-05-09 20:57

Citat
Hvad med at tilbyde hjælp til ældre. Jeg tænker på lettere indkøb, biblioteksbesøg osv. ledsage til hvad der nu er behov for, f.eks optiker fodplejer osv. Man skal være meget dårlig for at få hjælp til den slags fra det offentlige... men behovet er der. Sæt annonce på supermarkedes opslagstavler og evt en annonce i din lokalavis.

Jeg tror ikke lige "ældre-hjælp" er sagen, men hjemmesiderne er gode nok

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-05-09 21:09

Det er da ok men hvad interesserer du dig for?

Hvad med at blive model eller statist - se mere her, jeg kender absolut ikke firmaerne, skal selvfølgelig undersøges til bunds, hvis du er interesseret.

http://www.pralamodels.dk/

http://www.google.dk/search?hl=da&q=statist&meta=&aq=5&oq=stati

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 21-05-09 21:12

Det lyder genialt, men det må da næsten være umuligt at få job som model eller statist, er det ikke?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-05-09 21:14

Citat
Hvad laver en flaskdreng

Han/hun skal bl.a tage sig af de tomme flasker/dåser, sørge for at flaskeautomaten ikke er fyldt op evt. sørge for opfyldning af diverse drikkevarer på butikkens hylder.

Men hvad kunne du selv tænke dig at lave efter skoletid/weekender ????

Har du nogle interesser, som du kunne tænke dig at arbejde med ????

Citat
Jeg er interesseret i et job som er "sjovt"

Jeg har ingen anelse om, hvad du synes ville være sjovt ... så du må fortælle noget mere om dine interesser.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-05-09 21:18

Du må prøve at tage kontakt til firmaerne, jeg ved ikke hvor svært det er. at få job som statist, nok sværere at blive model...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-09 21:30

Citat
Jeg er interesseret i et job som er "sjovt"

I den alder tager du vel job for at tjene penge og ikke fordi det er SJOVT.....

Så "flaskejobbet" er nok noget nær det eneste der er i øjeblikket....

Derfra kan du så arbejde videre mod noget "sjovere".....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-05-09 21:31

Hvis du vil være statist eller model, så skal du være klar over, at det ikke er et job efter skoletid, men i dagtimerne .... og det kan blive en meget laaaang dag.

Så hvis du mener, at du kan undvære skolen en dag eller flere, så søg det.

En statist er ikke timelønnet, så det er ikke noget, du bliver millionær af. Det kan være du får 2 biografbilletter efter en arbejdsdag på 12 timer.

Et modeljob er timelønnet.

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 21-05-09 21:35

Citat
Men hvad kunne du selv tænke dig at lave efter skoletid/weekender ????

Har du nogle interesser, som du kunne tænke dig at arbejde med ????

Jeg kan godt lide ting der er lidt spændende og anderledes... Fx. går jeg til uni´cykling (ethjulet-cykling) i min fritid. Jegkan også godt lide at opleve naturen (i GODT vejr), udover det elsker jeg at læse fantazy-bøger og tegneserier.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-05-09 21:42

De interesser leder mig ikke hen på et fritidsjob til dig

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-05-09 22:04

Tunip,
Citat
Jeg er interesseret i et job som er "sjovt"

Hvad med at holde styr på alle de forskellige LEGO Teknik klodser henne i Fritid hjemmet,
og så blive aflønnet af det offentlige, som det er meget ind og arbejde for pt.

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 21-05-09 22:09

Citat
Hvad med at holde styr på alle de forskellige LEGO Teknik klodser henne i Fritid hjemmet,
og så blive aflønnet af det offentlige, som det er meget ind og arbejde for pt.

Haha! Fritidshjem er fra 0-3. klasser. Jeg går i sjette.

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 21-05-09 22:12

Citat
Så hvis du mener, at du kan undvære skolen en dag eller flere, så søg det.

Jeg kunne sikkert godt undvære en dag i skolen, jeg er nemlig langtfra den dummeste i klassen, men jeg ville aldrig få lov til at holde fri Hverken for skolen eller mine forældrer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-09 22:15

Her er et par forslag mere

http://www.onlinecasting.dk/default.asp?refID=2

http://www.statisten.dk/

Forøvrigt har jeg aldrig hørt at forretningerne ansætter piger som flaskedrenge,netop fordi det er et tungt arbejde, men de bliver så ansat i bagerafdelingen i stedet for

Mange forældre har også meget travlt, så det kan da også være en mulighed, at du kunne få et lille job hvor du henter barn/børn i daginstituationen

Piccoline for en advokat, er også en mulighed

Det er meget få jobs du kan søge som 13 årig, og når det så også helst skal være sjovt, er det meget minimalt, men der er ikke andet for end at du må klø på

Pøj pøj

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-05-09 22:18

Tunip
Citat
Jeg går i sjette

ja - ja det er da også ok

derfor kan du da godt holde styr på dem der

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 21-05-09 22:51

Citat
Her er et par forslag mere

Fedt! Tak, "skattekisten" virker som et godt sted

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-05-09 22:55

Tunip
Citat
jeg ville aldrig få lov til at holde fri Hverken for skolen eller mine forældrer

Den sætning du fyre af her den skal du ha et STORT UG for.
for den fortæller også at du ikke får lov til at gå for lud og koldt vand

Havde du boet tættere på min bopæl, så ville jeg kunne give dig et job,
som du nok også ville sige ville være sjovt,
indtjeningen ville du selv kunne afgøre.

Men lov mig at du alleførst passer din skolegang, ellers bliver det en bedt for dig senere,

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 21-05-09 23:05

Citat
Men lov mig at du alleførst passer din skolegang, ellers bliver det en bedt for dig senere,

Man for ikke lov til ikke at passe sin skolegang, på den skole jeg går på

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 21-05-09 23:07

Citat
Havde du boet tættere på min bopæl, så ville jeg kunne give dig et job,
som du nok også ville sige ville være sjovt,
indtjeningen ville du selv kunne afgøre.

Et eller andet siger mig at det job ikke er helt inden for lovens rammer?

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 21-05-09 23:10

Nå pyt! Jeg logger for i dag. Mine forældre siger at jeg allerede er kommet AAALLLTTT for sent i seng. Og måske har de ret, jeg skal til begravelse i morgen og må derfor ikke se alt for træt ud.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 22-05-09 00:06

Tunip_
Citat
Nå pyt! Jeg logger for i dag. Mine forældre siger

Et godt tegn på at dine forældre også gerne vil hjælpe dig, og at du så lytter er det bedste for dig
selv,

Citat
Et eller andet siger mig at det job ikke er helt inden for lovens rammer

det tror jeg så for os begge to det er,

som 11-12årig havde jeg 8 af mine skole kammerater Piger og Drenge
til at hjælpe mig med at lave smykker i alle forskellige afskyninger, og alle mulige forskellige materialer: Kogt kødben -- kokkos nød. + mm
jeg tjente penge, men det gjorde mine skolekammerater sa sandelig også, så vi kunne købe os en ny cykel, - nyt ur o.s.v.

Så jeg føler med den iver det er i dig, så skulle jeg nok lære dig og være kreativ, med dine hænder og finger, hvis du da ikke allerede er kreativt,

For jeg kan godt lide unge mennesker med gå på mod, der er nok der bare sidder foran fjerneren med en bakke usundt jonk food fra Bugger BAr.
de skal hurtigst muligt hjælpes ud af den landsom dødlige fedt proces men det bliver ikke mig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-09 08:01

Prøv også at se på denne side, det er lige for din aldersgruppe

http://www.ungarbejde.dk/

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-05-09 08:15

Her kan du også blive skrevet op som statist til tv & film. En statist tjener 300-1000,-kr pr gang - ikke kun en biografbillet
http://www.statist.dk/?gclid=CP7f65ekz5oCFYQH3wodJyBO1g

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 22-05-09 08:56

Tunip her er
Kode
Mange forældre har også meget travlt, så det kan da også være en mulighed, at du kunne få et lille job hvor du henter barn/børn i daginstituationen

fra Nordsted1,

så gør du det, nemmelig slåer 2 fluer med et smæk også kaldet dobbelt profittimus

Arbejde: 1
først sætter eller ligger du alle Lego Teknik klosserne på rette hylde plads, så passer du selv tiden
med at du kan tage ,
Arbejde: 2
Nemlig som Nordsted1 foreslår,
tage 1 eller max 2 børn med hjem fra arbejdsplads 1, og aflevere dem til rette forældre,
men husk?? max en i hver hånd,
Tunip nu skal du ikke blive grådig fra starten af, det hævner sig senere, e.v.t. (( skattefar)) (( venner- kammerater der vil låne, af dine sur tjente kr. ( udtagelse fra egen erfaring)
med det gå på mod som du giver udtryk for, og du er ærlig over for dine omgivelser,
så er du en af dem som moder Danmark allemest har brug for, prøv også om du kan få andre med på din ide,

Tinip: her er et lykke ord, som du kan tænke over,

Som Svanen den Sne hvide,
på vandet, glide hen,
gid også mine/dine Dage.
må glide let som den,

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 22-05-09 10:27

I din alder gik jeg i ungdomskirkekor - det lyder kedeligt, men det var det langt fra...havde et super sammenhold, lærte at synge, var på weekendture og trænede eller gav koncerter - og så tjente vi ovenikøbet penge på det

Tilfredsheden afhænger selvfølgelig også af selve kirken, dvs. især præsten/erne - vi havde nogle helt utrolige præster som langt fra var kedelige, så man kunne godt udholde de 5 kvarter en gudstjeneste varer når man også selv var aktiv deltager

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-09 10:42

Citat
En statist tjener 300-1000,-kr pr gang - ikke kun en biografbillet

I linket står der

Citat
En normal statistløn ligger mellem 300 og 1000 kr.

Det kan meget ofte være gaver bl.a. biografbilletter.

Men at være statist eller model giver jo ikke en fast indtægt. Der kan gå måneder før der er brug for den samme person.

Accepteret svar
Fra : vic2000

Modtaget 500 point
Dato : 22-05-09 11:11

Tunip:
dit eget spørgsmål : """" Og må man være opvasker som 13´årig? ""
som jeg først ser pt,
som 13årig går jeg ud fra at du lænser dine forældre for lomme penge, ??? og ikke raner dig til dem på anden vis.
tilbage betaler du så ikke dem med f.eks. at vaske op hjemme, eller slår græsplænen, Sq må du være opvasker, men ikke på offentlige steder,
men Tunip: der er en gammel melodi som gik på ordlydende:
At som avisdreng over der, kunne man blive millionær,
jeg kan ikke huske hvem der sang den,! men jeg mener det var noget med Peter ?????????

men bare klø på,

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 22-05-09 13:53

Citat
I din alder gik jeg i ungdomskirkekor - det lyder kedeligt, men det var det langt fra...havde et super sammenhold, lærte at synge, var på weekendture og trænede eller gav koncerter - og så tjente vi ovenikøbet penge på det
fra Ampere

Tunip ved du hvad en Søndags Skole er!!!! hvis ikke, så er det næsten det samme som Ampere citat,
Tunip det vil du heller aldrig fortryde resten af dit liv, at du har gjort dit indtog der, "" der får man også noget igen man kan bruge fremover "
mvh
vic2000

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 24-05-09 14:35

Citat
I din alder gik jeg i ungdomskirkekor - det lyder kedeligt, men det var det langt fra...

Sang og rytmik er ikke lige det jeg er bedst til, men tak for forslaget

Godkendelse af svar
Fra : Tunip

Dato : 04-06-09 16:35

Tak for svaret vic2000.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 04-06-09 17:32

Til

TUNIP

Aller først vil jeg takke dig,
men jeg har tænkt på dig mange gange siden , bla, fordi du var
vågen og stillede dig selv det spørgsmål, er det mon en fusser som prøver og vil lokke dig i baghold med at du f.eks. skulle være f.eks foto model, og hvad man så ellers høre

jeg har gennem skuet dig TUNIP, men var det ikke noget i den retning du tænkte om mig, ???

jeg er 101% sikker på at du vil få en TOP post af stilling inden du er 25 - 30 år

og ved du hvad TUNIP forfanden hvor vil jer ønske det for dig, at det må gå i opfyldelse. men lov mig igen TUNIP at du passer din skolegang, der er din grund vej frem, hej TUNIP

med venlig hilse
kjeld