/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Martha Maria Olesdatter
Fra : aase48
Vist : 666 gange
100 point
Dato : 21-05-09 12:50

Hej
Jeg har lidt problemer med at lokalisere kvinderne i min slægt, og her er en mere, som jeg kunne bruge lidt hjælp til.
Martha Maria Olesdatter er født omkr. 1770. Ved FT 1845 står der, at hun er født på Sjælland.
Hun får følgende børn med Søren Thomasen:
Maren 1795 i Hansted
Kirsten 1796 i Lundum
Birgitte 1797 i Lundum
Bodil 1799 i Lundum
Thomas 1808 i Østbirk
Dødfødt dreng 1809 i Østbirk
Elisabeth Marie 1813 i Østbirk
Det mærkelige er, at jeg ikke kan finde vielsen mellem de 2 nogen af de steder, de har boet, og det er håbløst, at begynde at lede på Sjælland, det er jo for stort et område.

Dansk Demografisk Database
Samtlige personer i husstanden
skanderborg, Voer, Østbirk, Snedkerhuset, , 4, FT-1801, b8514
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Søren Thomasen   36    Gift   Mand   Snedker og huusmand med jord
Martha Olesdatter   30    Gift   Hans kone
Maren Sørensdatter   6    Ugift   Deres børn
Kirstine Sørensdatter   4    Ugift   Deres børn
Birgitte Sørensdatter   3    Ugift   Deres børn
Bodil Sørensdatter   2    Ugift   Deres børn
Søren Nielsen   28    Ugift   Tjenestefolk   Snedker Svend
Anders Jensen   24    Ugift   Tjenestefolk   Ligeledes [snedker svend] og land rytter
Niels Laursen   18    Ugift   Tjenestefolk   I lære ved snedker professionen
Anne Markusdatter   22    Ugift   Tjenestefolk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-05-09 16:24

Jeg finder 4 af den slags giftede Martha:
"
MARTHE OLSDR
Marriages:
Spouse: SOREN LARSEN
Marriage: 25 FEB 1791 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
!
Ingen der gifter sig med Thomasen,
kan han også hedde Larsen?

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 21-05-09 17:20

Hej

Du må se om du kan finde hende og manden død. Derefter må det handle om skifteprotokoller og se hverm der evt. er formyndere. Man kunne så håbe at nogle søskende var fulgt efter hende og på en aller anden måde nævnt i skifterne.

Lis

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 21-05-09 20:20

Hej
Søren Thomasen dør i Voerladegård 21.marts 1829
Martha Maria dør i Østbirk 9.februar 1845.
Jeg har ledt efter skifter hos Brejl, men jeg har ikke fundet noget.
Aase

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-08-09 10:43

Prøv Landsarkivet i Viborg hvis du kan komme dertil.