/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Ryg / sædeproblemer
Fra : Avant85
Vist : 968 gange
100 point
Dato : 21-05-09 12:24

Jeg har købt en gl Magna Honda VF 500 C, men jeg kan ikke rigtig holde til at køre ret langt /længe.

Jeg sidder udmærket i starten, men får ondt i ryggen ved længere ture

Sædet er tweensaddel eller hva det nu hedder, hvor passager-delen er hævet en smule.

Jeg ved ikke om det er forståelig dansk (fremstillingen)

Jeg ved heller ikke om der er nogen, som kender til problemet og om der kan gøres noget ved det.

Ny cykel eller ny saddel ? Kan det være sidde-stillingen på en honda i det hele taget

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-05-09 14:05

Så må du ind til en forhandler og se om du kan få lov til at prøve forskellige sadler. Andre har det samme problem, bare med en cykel. En ny sadel vil løse problemet.
Men du kunne også træne din ryg op så du ikke fik ondt i den.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-05-09 16:21

nogle rygskinner er samtidig nærmest nyrebælter, de kan i nogle tilfælde løse problemet, hvis man bruger dem rimeligt stramt.

Accepteret svar
Fra : BjornJ

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-09 17:25

Man får ondt i r.... af at køre på motorcykkel!
Har engang kørt 3.500 km på 7 dage på en Nimbus, du kan tro det gjorde undt.

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 21-05-09 19:56

Tak for svaret BjornJ.