/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Riffelinstruktør hos DJ
Fra : ErasmusMontanus
Vist : 3042 gange
150 point
Dato : 21-05-09 10:40

Hej igen

Hvilke krav stilles der egentlig til denne tittel?
Jeg kan let finde de faglige krav hvordan man opfører sig på skydebanen, men hvilke jagtlige kvalifikationer kræves der til instruktøren, for det må være et stort plus med noget jagterfaring, hvis de nye elever, som vil erhverve sig ret til at gå på jagt med riffel, får en kyndig person som underviser. Fordi jeg stiller dette spørgsmål, er klippet fra TV syd.

Manglende kuglefang

Bukken er i bevægelse

Den bliver skudt i en spids vinkel

Hele tre ting som instruktøren gør, der ikke er OK

EM

Accepteret svar
Fra : centerpoint

Modtaget 160 point
Dato : 21-05-09 11:26

Hej Erasmaus Montanus.
Lad os tage en ting ad gangen.
Citat
Hvilke krav stilles der egentlig til denne tittel?
Jeg kan let finde de faglige krav hvordan man opfører sig på skydebanen, men hvilke jagtlige kvalifikationer kræves der til instruktøren, for det må være et stort plus med noget jagterfaring, hvis de nye elever, som vil erhverve sig ret til at gå på jagt med riffel, får en kyndig person som underviser. Fordi jeg stiller dette spørgsmål, er klippet fra TV syd.

Medlemmer af Danmarks Jægerforbund. Deltagerne skal være fyldt 18 år og have et solidt kendskab til riffelskydning i såvel teori som praksis. For teoridelens vedkommende skal man inden kurset have gennemgået teorihæftet “Jagtriflen” i en studiekreds, ledet af en af Jægerforbundet uddannet riffelinstruktør. (Teorihæftet udsendes, når vi har modtaget tilmeldingsblanketten). Endvidere skal man have skudt mindst sølv ved Jægerforbundets mærkeskydning, og man skal være i besiddelse af gyldigt jagttegn med riffeljagtpåtegning og riffeltilladelse.
Man skal ligeledes indstilles til uddannelse af regionen (ved anbefaling på tilmeldingsblanketten).

Studiekredse i forbindelse med riffelinstruktørkurset kan enten arrangeres lokalt (f.eks. i jagtforeningen) eller ved henvendelse til kredsens riffelkoordinator (eller skydekoordinator), der kan hjælpe med at etablere en studiekreds.

Som du kan læse, er det ikke ligefrem de største krav der bliver stillet til instruktøren.

Citat
Manglende kuglefang

Måske har du ret ?? Men det fremgår ikke af filmen om der er et kuglefang længe ude i periferien

Citat
Bukken er i bevægelse

Hvis skytten er godt skydende skulle det ikke ha' den store betydning.
Men !!! Jeg ville aldrig turde skyde til en buk en bevægelse.

Citat
Den bliver skudt i en spids vinkel

Der, har du i mit optik ret.

Citat
Hele tre ting som instruktøren gør, der ikke er OK

Jeg kan kun få øje på den spidse vinkel, og muligvis kuglefanget - men igen, det fremgår ikke rigtig af filmen hvad der gemmer sig bagud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-09 11:27

Citat
Hvilke krav stilles der egentlig til denne tittel?

At en i "flokken" er lidt klogere end de andre

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 21-05-09 11:45

Citat
At en i "flokken" er lidt klogere end de andre

Ahaaa, vil det så sige, refi, at du ikke er riffelinstuktør...?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-09 21:19

Citat
Ahaaa, vil det så sige, refi, at du ikke er riffelinstuktør

Har endnu ikke mødt "overmanden"

Så indtil det modsatte er bevist - NEJ - det vil det IKKE sige

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 21-05-09 22:36

rart du ser humoren...sådan var det også ment.

Kommentar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 22-05-09 12:37

Hej ceterpoint

Jeg mener og kan se der ikke er meget kuglefang vedrørende skudet som bliver givet knælende.
Fotografen sidder lidt til højre for skytten og det giver da fotografen en bedre skudvinkel en skytten.
Hvis du ser filmen i langsom gengivelse, kan du se at kuglen har fræset siden op på dyret og det gør en kugle ikke hvis der skydes vinkelret på dyret. Hvor tror du kuglen sidder i udgangen? i en kølle?, vi får ikke andet at se på dyre en hals og hoved efterfølgende og det tør jeg godt væde på er fordi tingene ikke er helt OK.
Det var nok bedre DJ riffelinstruktør havde ladet den buk gået og ventet til en bedre chanse, bukkejagten varer to måneder.
EM

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 22-05-09 13:09

Citat
Det var nok bedre DJ riffelinstruktør havde ladet den buk gået og ventet til en bedre chanse, bukkejagten varer to måneder.
EM

Det kan vi ikke være uenige om.
Jeg ville aldrig selv, så meget som drømme om, at skyde en buk fra den vinkel.
Og rigtigt er det, vi ikke får bukken at se efter den er nedlagt.
Jeg studsede også over, "om der var rent mel i posen".

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 22-05-09 14:34

Kære alle

Da jeg var til riffelprøve fik vi at vide man skulle være varsom med at afgive skud, hvis dyret ikke stod helt vinkelret på en, så jeg mener det er beklageligt at det en af DJ "tillidsfolk" som lige netop afgiver dette skud, jeg håber ikke dette er det reelle billede at DJ underviserne, for så ser det skidt ude
Men et eller andet galt er der for Bent Knudsen har udtalt at
Citat
Han har så vidt jeg kan se på deltagerlisterne ikke bestået riffelprøven. Han er i alle tilfælde ikke uddannet riffelinstruktør

Bent Knudsen har ved tidligere lejlighed påstået han er uddannet riffelinstruktør, derfor er det beklageligt at en "betroet person" kan sidde og komme med oplysninger om andre der ikke har været til riffelprøve, det vel sige, HAN TROER det er en bestemt person ved navn Berthelsen, som så skiver under navnet Tonganeseren.
Jeg må medgive Provsten1 at han har fuldstændig ret i at.
Citat
M.h.t. de lister du omtaler fra riffelinstruktørerne, der forestår riffelprøverne - ja så er de underlagt registerloven, specielt hvis der af listerne fremgår prøvedeltagernes cpr-numre !
Ligeledes er de riffelinstruktører der fungerer som prøveledere den dag, underlagt tavshedspligt, så hvis det at være medlem af DJ skulle kvalificere til noget helt specielt, har DJ et problem med de enkelte instruktører der ikke kan holde "tæt".

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-05-09 00:22

Hvor er i kloge - udtaler jer om noget i ikke ved en pind om, men sådan er det. De der ingen ting ved tror de ved mest.

Dem der har et problem er Jer!!!

Jeg har aldrig skrevet noget om, hvilken liste jeg har set, for det var slet ikke nødvendig. Den omtalte person Danske Land og strandjagt`s Våbentekniske rådgiver gav selv svaret. Han har end ikke bestået en simpel riffelprøve, som alle nye jægere i dag SKAL bestå...

Personlig ville jeg slet ikke gå på jagt uden....

Med hensyn til tavhedspligt og rigisterloven: I har alle hvis i har jagttegn modtaget CD`en fra S. N. om pigen der som ny jæger bestod riffelprøven. I har blot ikke set den. Inden hun kom ind på selve skydebanen var der i fuld offentlighed et navne opråb af deltagerne, så instruktøren var klarover om, det var de rigtige, der kom ind.

Og riffel instruktør. Det er D.L.S. ekspert heller ikke. For en forudsætning er, at man har bestået riffelprøven og man er indstillet til uddannelsen og den indstilling kan Dansk Land og strandjagt ikke foretage..

Hold Jer til fakts og til sandheden. Det kommer i længst med. Om I vil skyde en buk eller ikke er noget I må afgøre med Jeres egen samvittighed. Det har intet med, hvad andre gør eller ikke gør.

Ja jeg er uddannet riffel instruktør og det ligger helt fast så Dansk Land og strand jagt har altså haft en engang.....

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-05-09 08:02

Kære Bent Knudsen

Du skriver at
Citat
Hvor er i kloge - udtaler jer om noget i ikke ved en pind om, men sådan er det.

Nej vi forholder os til det du skriver og det er som du helt KLART SELV SKRIVER
Citat
Han har så vidt jeg kan se på deltagerlisterne ikke bestået riffelprøven

Altså sidder du med en deltagerliste du har rekvireret fra en anden riffelinstruktør eller du kan hente oplysningerne ved Skov og Naturstyrelsen, jeg tror ikke S&N er klar over du misbruger denne tillid men en ting er sikkert det er meget bekymrende du sidder og udleverer en hvis Hr. Berthelsen som du tror er Tonganeser, vedrørende bestået riffelprøve.
Du har tavshedspligt ifølge registerlovgivningen færdig slut, og det er du godt klar over, så nu kommer du med en bortforklaring om der er nogen der skriver navne op, af de frivillige deltagere, så de navne sjovt nok af en eller anden grund havner hos dig det vil sige du har spioner ude på alle skydepladserne, Bent Knudsen du er godt nok langt ude
Med andre ord du fører selv et register sammen med nogle medsammensvorne eller enda andre riffelinstruktører uha uha
Men nu for at gøre forviringen og din totale indkompetente forståelse komplet, skriver du endvidere
Citat
Listen føres af den de riffelinstruktøre der forestår prøven for skov og natur styrelsen. De er alle medlem af Danmarks Jægerforbund, der som den eneste jagtlige organisation har de uddannede folk, som skal til. Om listen er omfattet af registerloven eller ej ved jeg ikke en pind om, men jeg
tror det næppe.

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-05-09 13:03

Du skal ikke tro - du skal vide ellers er det du skriver kun vrøvel og det er det.

Jeg er ikke omfattet af nogen register lov. E.B.Berthelsen/Tonganeseren er mere end velkommen til at lægge sag an. Det har han jo tidligere truet med at gøre i andre sammenhænge.
Så lad benævnte herre selv svare. Han svare jo selv, at han ikke havde bestået riffelprøven fordi den ikke var noget værd og han ikke behøvede det.
Sikken en indstilling at have som riffel sagkyndig i D.L.S. - man det er ikke noget nyt for nogle få år siden var der et hovedbestyrelsesmedlem i D.L.S. der udtalte, at han var komplet lige glad med bekendtgørelsen om brug af blyhagl. Det var kun noget svinerri at de ikke længere måtte bruges og han brugte stadig bly hvis det passede ham..
Jo T.R.D. Hyl du blot med hylerne, men pas på ikke at blive sat i bås med dem - det er dårligt selskab.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 24-05-09 09:54

Til bb1

Må det være tilladt at minde dig om, at din snakken udenom i hele diskussionen omkring personregistre stadig ikke bliver rigtigere af gentagelse !
Med tilladelse fra ophavvsmanden til denne tråd, ErasmusMontanus, har jeg fået lov til at bore lidt i snakken om DJ's riffelinstruktører.
I din nu afsluttede tråd, Uddannelse, som for en stor dels vedkommende omhandler samme emne som her, fik jeg ikke lov at kommentere/svare på din sidste kommentar, inden du annulerede spørgsmålet - om det var bevidst eller ej, ved jeg ikke, men måske vil du svare på det her ?
Jeg skrev bl.a. at jeg ikke er medlem af DJ, hvilket så i din verden er lig med "Så er det vel åbenbart, at du er medlem af samme forening som hylerne"..(DLS) - Nej det er jeg ikke, men sammemfaldet i opfattelsen af mange ting er måske fordi DLS har mange gode synspunkter. Fordi DJ er den største, behøver ikke være ensbetydende med at de altid har ret !
Iøvrigt skal man ikke som ny jæger bestå "en simpel riffelprøve".

Mvh

Provsten1

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 24-05-09 09:55

Kære Bent Knudsen

Du skrev til mig
Citat
Du skal ikke tro - du skal vide ellers er det du skriver kun vrøvel og det er det.

Jeg må desværre konstaterer at DU vrøvler til den store guldmedalje, men som tidligere begynder vi fra en ende af med at få bragt nogle ting på plads, ud fra det vrøvl du selv har skrevet.
Citat
Han har så vidt jeg kan se på deltagerlisterne ikke bestået riffelprøven

for derefter at skrive
Citat
Deltagernes navne læses op inden de kommer ind på skydebanen.

Altså så har du en liste som er udleveret på de prøvedeltagere der deltager på den pågældende skydning, men i samme åndedrag skriver du, at den liste du nu har, er en liste som en deltager har forfattet
Citat
En hver kan skrive disse navne op, hvis de har lyst. Så der er altså ingen, der kan hænge nogen ud for at udlevere noget, som er omfattet af registerloven

Jo jo det her er vrøvl i første potens, er du på viagra?, men der er mere vrøvl nu skriver du at
Citat
Han har end ikke bestået en simpel riffelprøve, som alle nye jægere i dag SKAL bestå...

Det er frivilligt om Tonganeser vil op til en riffelprøve og alle nye jægere skal IKKE bestå en riffelprøve, da det er frivilligt at gå på riffeljagt.
Du har før skrevet at kravet til at blive riffelinstruktør er at skyde til guld, men nu skriver du sølv, kan du snart bestemme dig? men det er da meget betænkeligt du kun har gjort det en gang, det visser ikke nogen jævn presentation at din skydning, men det skriver du også selv at
Citat
Selv er jeg ikke nogen ørn på en skydebane, mest nok fordi jeg ikke har øvet mig nok

Det er da dybt tragisk at du ikke træner nok og det er sikkert også grunden til at du nu indrømmer
Citat
jeg har kun en gang i mit jægerliv haft brug for en schweisshund

så vil jeg nu spørge dig, har du selv let med din "scweizzerhund" når du har raget et skud af, på grund af manglende træning?
En ting er helt sikkert, du er ikke særlig pålidelig da du begynder at offentliggøre navne som ikke har bestået en prøve. Det er god moral at ligegyldig hvor meget man har mod en person, skal og må man ikke som instruktør ikke offenligører andres navne, det gør dig til en utrovædig, usympatisk og uvederhæftig person, som burde have indraget det instruktørbevis for stedse

The Real Deal

PS. Jeg kan se du igen har fået slettet indlæg på DJ hjemmesiden, hvordan kan det være?

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 24-05-09 10:33

Hvad er det jeg altid har sagt, Knudsen vrøvler
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-05-09 14:42

Igen TRD Prøver du at rede æren med et angreb på min person. Hvad bilder du dig egentlig ind?

Dit Citat: En ting er helt sikkert, du er ikke særlig pålidelig da du begynder at offentliggøre navne som ikke har bestået en prøve. Det er god moral at ligegyldig hvor meget man har mod en person, skal og må man ikke som instruktør ikke offenligører andres navne, det gør dig til en utrovædig, usympatisk og uvederhæftig person, som burde have indraget det instruktørbevis for stedse

The Real Deal

Hvilke navne har jeg offentlig gjort ? Følg dog med i debatten eller hold dig væk

Det var den navngivne person, der selv indrømmede, at han aldrig havde bestået prøven og den er altså ikke frivilligt i dag. Vil man på riffeljagt eller eje en riffel så skal man bestå prøven.

Desuden er jeg fra Jer blevet angrebet flere gange for, at jeg bruger titler. Her er der tale om en person, som kalder sig våbenteknisk sagkyndig og det endda i forening politisk sammenhæng og så angriber han også, at man skal bestå en simpel riffelprøve. TRD Hvad er det dog for nogle mennesker du omgåes svindlere og bedragere. Sådanne mennesker er ikke omfattet af nogen moral beskydtelse...

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 24-05-09 15:40

Kære Bent Knudsen

Igen har du bevæget dig ud på gyngende grund, hvor en simpel kasse søsygetabeletter ikke kan slå symptomerne ned
Du skriver jeg angriber dig som person, NEJ jeg holder dig fast på at det er dig som nævner et navn på en person der ikke har bestået riffelprøven og i det her tilfælde er det en hvis Berthelsen - som du mener er Tonganeser og det vil jeg lige citerer dig for.
Citat
Jeg finder det hylende morsomt og meget tankevækkende, at en forening kan udnævne en ekspert E.B.Berthelsen som ikke ejer skyggen af anden viden end den, som alle der ejer en riffel har..
Han har så vidt jeg kan se på deltagerlisterne ikke bestået riffelprøven.

Altså er jeg i min gode ret i at skrive det som du har citeret MIG for at skrive
En ting er helt sikkert, du er ikke særlig pålidelig da du begynder at offentliggøre navne som ikke har bestået en prøve. Det er god moral at ligegyldig hvor meget man har mod en person, skal og må man ikke som instruktør ikke offenligører andres navne, det gør dig til en utrovædig, usympatisk og uvederhæftig person, som burde have indraget det instruktørbevis for stedse

Lad mig endnu engang citerer dig så selv du Bent Knudsen kan forstå det, uden det går hen og bliver den rene RAKET FYSIK
Citat
Hvilke navne har jeg offentlig gjort ?

og så kommer det endnu engang
Citat
Listen føres af den de riffelinstruktøre der forestår prøven for skov og natur styrelsen. De er alle medlem af Danmarks Jægerforbund, der som den eneste jagtlige organisation har de uddannede folk, som skal til. Om listen er omfattet af registerloven eller ej ved jeg ikke en pind om, men jeg tror det næppe.
H.H. læs hvad jeg skrev: At jeg ikke kunde finde navnet Tonganeseren eller EBB

Du skriver endvidere
Citat
Her er der tale om en person, som kalder sig våbenteknisk sagkyndig

jeg har ikke kunnet læse at der er nogen herinde på Kandu der har kaldt sig våbenteknisk sagkyndig det er noget du påstår Bent Knudsen, den eneste der har haft travlt med at gøre pr. på sig selv er DIG, som riffelinstruktør med cerienummer og det hele
Du mangler stadig og svarer mig på hvorfor du har fået slettet indlæg på DJ og om du selv leder med din egen scweizzerhund på grund af din manglende skydetræning, for du har selv indrømmet at
Citat
Selv er jeg ikke nogen ørn på en skydebane, mest nok fordi jeg ikke har øvet mig nok

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 24-05-09 17:10

Til bb1

Endnu engang har du i din kommentar til TheRealDeal begået en fejl ! Det er utroligt, at du som riffelinstruktør i den verdenskendte DJ-forening ikke ved, at man IKKE skal have bestået riffelprøven for at købe, besidde og bære en jagtriffel - jeg har tidligere i dag ligeledes fortalt dig, at man IKKE skal aflægge riffelprøve for at bestå jagtprøven !!!! Er det da så svært at forstå - man græmmes over din uvidenhed, specielt med den baggrund du påstår dig i besiddelse af.
I foreningssammenhæng er det forfærdende og dræbende med et medlem der er så negativ og bedrevidende som du - stakkels andre fornuftige medlemmer ! Var du med de attituder ansat i en privat virksomhed, var du blevet bedt om at finde andre græsgange - ingen skal stå model til de uhyrligheder du belemrer andre mennesker med ! Specielt ikke som frivillige i en forening i ens fritid.

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 24-05-09 17:29

Citat
Var du med de attituder ansat i en privat virksomhed, var du blevet bedt om at finde andre græsgange -

Den var god Provst1, men jeg er ikke helt sikker på at en størrelse 52 med bly i, vilde ikke få Knudsens til at flytte sig, der skulle ikke mindre end en Leopard 2 til med dozerblad, få at få Knudsen ud af det pågældende firma
Jeg er helt sikker på Knudsen ikke mere er riffelindstuktør, eller så burde han have været bedre informeret om de ting du og Dealeren har nævnt, nu er så spørgsmålet, har DJ givet ham løbepas
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-05-09 19:47

Provsten 1

Hvor har jeg påstået følgende: Endnu engang har du i din kommentar til TheRealDeal begået en fejl ! Det er utroligt, at du som riffelinstruktør i den verdenskendte DJ-forening ikke ved, at man IKKE skal have bestået riffelprøven for at købe, besidde og bære en jagtriffel - jeg har tidligere i dag ligeledes fortalt dig, at man IKKE skal aflægge riffelprøve for at bestå jagtprøven !!!!

Jeg skrev utrykkeligt, at man i dagens Danmark skal have bestået riffelprøven, for at kunne drive riffeljagt og hvad er der ved at købe og bære en riffel,som du skriver. Hvis man ikke må bruge den?

At man her inde skal rette misforståelser er en ting, men at man er nødtil at tage til genmæle imod personer, som digter løgnehistorier. Det er for meget....
Læs og forstå ellers spørg igen, men gør det uden personfnidder ......

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-05-09 20:00

TRD her er det link du søgte: Den selvudnævnte "ingeniør", Bent Gededræber Ballegaard Knudsen stiller et spørgsmål til et medlem af Dansk Land og Strandjagts "titel" som Våbenteknisk ekspert.
Berthelsen har forlængst opgivet enhver dialog med gyllespreder Ballegaard og har bedt mig, medlem af DLS, om at meddele følgende.
Nu er det ikke Berthelsen selv som kalder sig Våbenteknisk Ekspert. Det var foreningens hovedbestyrelse som bad Berthelsen om at fungere som våbenteknisk ekspert. Og det er foreningen åbenbart godt tilfreds med. Det falder åbenbart den hulbrystede sseldfede gyllespreder for brystet, fordi han i bund og grund er totalt uvidende om alt andet end regulatorer på Harald Nyborgs kompressorer.
Hvor længe vil Kandu-sidens indehaver finde sig i disse svinske skriverier, som bl.a. undertegnede ikke engang kan besvare, fordi også jeg er blacklistet af Gyllespreder Ballegaard, tåben som skyder sagesløse geder under hegn og i strid med lovgivningen fortsat bruger ligeså sagesløse vagtler til hundetræningen. Ballegaard er jo en simpel forbryder, som vi nok skal få skovlen under på et eller andet tidspunkt..

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 24-05-09 20:44

Til bb1

Da du åbenbart ikke kan huske hvad du selv skriver, er hermed:

23/05/09 kl. 00:22
"Han har end ikke bestået en simpel riffelprøve, som alle nye jægere i dag SKAL bestå"

24/05/09 kl. 14:42
"Vil man på riffeljagt eller eje en riffel så skal man bestå prøven"

Jeg forholder mig kun til det du skriver ! Det kan godt være du mener noget andet end det du skriver, men hvordan skal man vide det ? Det med at skrive løgnehistorier er kun forbeholdt folk der har forstand på de dele ..........

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-05-09 22:05

Vrøvl,latin og ordkløverri ikke spor andet.
Jeg har med simple midler på peget det jeg ville nemlig, at fortælle at Dansk Land og strandjagt har udnævnt en person til at være riffelsagkyndig uden, at han er det!

Typisk for denne forening man påstår at man kan en masse og så er der ingen hold i det i virkeligheden.....

I Kan hyle og skrige lige så meget I har lyst til,men det faktuelle i sagen kan I ikke bortforklare:
At en forening føre nye unge jægere bag lyset, ved sådanne tiltag...

Vi har en riffelsagkyndig,som ikke engang har bestået riffelprøven og derfor ikke kan komme på jagt over alt i Danmark.... Det er en reklame for en forening, som vil noget. TILLYKKE!!!!!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 25-05-09 06:31

Til Knudsen
Vi har en riffelsagkyndig,som ikke engang har bestået riffelprøven og derfor ikke kan komme på jagt over alt i Danmark.... Det er en reklame for en forening, som vil noget. TILLYKKE!!!!!!
Hvornår er du nu igen blevet medlem af DLS og vil det sige, fordi DLS ikke har en riffelinstruktør så kan deres medlemmer ikke komme på riffeljagt alle steder i Danmark? den størrelse 52 med bly i du blev sparket med sidste gang du blev fritstillet fra dit arbejde, har åbenbart sat sine spor, specielt blyet har gjort sin virkning, det er røget helt op i den øverste etage for vi ved alle at bly har en hvis indvirkning på hjerneaktiviteten og almindelig sund fornuft den har du helt klar mistet Knudsen.
Som riffelinstruktør bør du vide at ALLE jagttegnsløserer SOM HAR ERHVERVET SIG EN RIFFEL DE VIL BRUGE TIL JAGT kan komme til prøve, slut finale
Til din orientering så har jeg talt med en i DLS og de har rent faktisk en riffelinstruktør
men du er det ikke riffelinstruktør, fordi du har fremsagt så meget vrøvl og sludder omkring emnet, som flere har prøvet at rette dig i, eller så har du bare ikke fulgt med tiden, men jeg ville også nødig have en mand som dig til at stå på en skydebane når du skriver.
Citat
Selv er jeg ikke nogen ørn på en skydebane, mest nok fordi jeg ikke har øvet mig nok

der er ikke særlig trygt
Jeg vil også lige stille de samme spørgsmål som de andre

Hvor har du listen fra

Hvorfor underviser du når du ikke er nogen ørn på en skydebane

Har du trukket din tilladelse i en spøg og skæmt butik

Hvorfor har du fået slettet indlæg på DJ

Hvorfor leder du selv med din støvlepudserhund når du er så dårlig skydende
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-05-09 10:46

Filtype: PDF/Adobe Acrobat
LÆGE SØREN BALLEGAARD, SPECIALKLINIK I. AKUPUNKT, DK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . VR 2006 00257. 33, 2004 ...

Hej Ballehyler.

Her er et link til en læge, som du måske kan bruge.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 25-05-09 12:43

Til bb1

Beklageligvis glemte jeg at svare dig på dit spørgsmå i din kommentar den 24/05/09 kl. 19:47, omkring køb, besiddelse og benyttelse af jagtriffel: Du spurgte hvilken glæde man kunne have af det, når man ikke må gå på jagt med riffel uden bestået riffelprøve ?
Som riffelinstruktør ved du formentlig, at man ikke kan gå til riffelprøve med en LÅNT riffel - man skal have sin egen, indregistreret i ens navn ligesom med ammunition - derfor skal man jo fremvise sin våbentilladelse, så instruktøren eller dennes stedfortræder kan kontrollere våbennr., fabrikat og kaliber - så derfor !

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 25-05-09 18:40

Kære Bent Knudsen

Du skriver
Citat
Typisk for denne forening man påstår at man kan en masse og så er der ingen hold i det i virkeligheden.....

Det med hold i virkligheden, er du nok den der har det største problem, lad mig lige bringe et par citater fra dine talrige og forvirende indlæg
Citat
Jeg skrev utrykkeligt, at man i dagens Danmark skal have bestået riffelprøven, for at kunne drive riffeljagt

Det passer ikke, det er stadig jægere der har haft riffel i en menneskealder der ikke skal bestå riffelprøven, det er kun hvis du vil gå på jagt med riffel på statens arealer, at prøven er relevant for alle, unge som gamle.
Citat
Vil man på riffeljagt eller eje en riffel så skal man bestå prøven

Du skal ikke bestå prøven for at eje en riffel.
Citat
Det var den navngivne person, der selv indrømmede, at han aldrig havde bestået prøven og den er altså ikke frivilligt i dag. Vil man på riffeljagt eller eje en riffel så skal man bestå prøven.

Jo prøven er frivillig for visse riffeljægere som har haft riffel i mange år og de kan stadig gå på riffeljagt og enda købe en ny riffel uden at gå op til prøve og så lige til sidst, du skriver
Citat
Ja jeg er uddannet riffel instruktør

men i samme åndedrag skriver du også
Citat
Selv er jeg ikke nogen ørn på en skydebane, mest nok fordi jeg ikke har øvet mig nok

Hvordan hænger det sammen?

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-05-09 21:00

Ja, logik kan være svært at forstå for den som ikke vil. Kan du have det godt TRD jeg har ikke tid til at lege mere med dig.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-05-09 21:51

Omskrevet til alm. dansk sprogbrug:

"Skal lige ud at fodre vagtlerne".

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 26-05-09 15:57

Ja, logik kan være svært at forstå for den som ikke vil. Kan du have det godt TRD jeg har ikke tid til at lege mere med dig.....
Det var så de sidst ord fra Knudsen, meget typisk ordflom, når Knudsens kommentarer er blevet pillet fra hinanden.
Men sådan er det gået hver gang Knudsen har påstået han har været lidt ved musikken, hundedommer, riffelinstruktør(trods hans dårlige skydning) ekspert i trykbærende anlæg, professionel hundetræner, specialopdræt inden for drivhusvagtler og udsætning af samme raket-ingenør m.m
Nu har der igen været komsammen omkring lejrbålet i det sydlige Afrika, efter en lang dag ude i busken, for at se om man kunne skyde en bavian
Der var en af storvildtjægerne der fortalte at han havde læst et gammelt indlæg på Jagtformidling.dk, og det skulle dreje sig om at Knudsen havde danset med den tidligere President-frue Markos, hende med de mange sko
Knudsen havde opdaget at Fru Markos var på den samme danse og spise resturant og ville gerne i samtale med presidentfruen og hvad går man, byder op til dans
De sagte ord der faldt den varme sommeraften i Manila, skulle lyde sådan her.
Det er knusen med sort fremhævet og fru Markos med kursiv skrift

Knudsen
Hellow Misess Markos do jo want to have a dance with me
Fru Markos
Who are you
I am a importent man from Denmark, I teatch young hunters in dogtrening and schooting for Denmarks jægerforbund
OHHHHHHHHH
And for tree auers ago I have repeart at rookketbatteri here in Manilla.
OHHHHHHHHHHH
And severel contrys have asket for my assistent, but I am wery wery bessy man.
Who are you, your name?
OHHHHHHHHH I am wery sorry, may name is Bent Ballegård Knudsen, but I prefær you call me Bent Ballegård, Knudsen is a commen name, so pleace dont call me Knudsen
OHHHHHHHHHHHHHHH
I am allso af famos writher, I have written to books, one of the I call Kratluskeren
I see
I will be very pleasd if you want to dance with me

Nu kunne fru Markos godt se at hvis hun skulle slippe for denne oversøiske person, måtte hun danse med ham, af ren og skær høflighed

Only one dance Mr. Knudsen
May name is Ballegård pleace
I am sorry Knudsen øhhhhhhhhh Ballegård
What du you prefer to dance you majesty
Waltz

Nu var fanden løs i laksegade for vals var heller ikke lige Knudsens stærke side, men det var et forsøg værd, han gik op til orkesteret og gav dem 100$ for at spille en nem vals.

I am werry werry glad for I have den første dance with you
Auuuuuuuuuuuuuuuuuvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv sagde fru Markos
I am sorry, I
Auuuuuuuuuuuuuuuuuuuvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
I am not so strong ind vals
De fik aldrig dansetfærdig, fordi fru Markos ønskede ikke hendes nye sko skulle ødelægges, trods Knudsens tilbud om champagne i stride strøme, for at bøde på smerterne, afslog presidentfruen vidre kontakt.
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-09 17:14

Eminent.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-05-09 20:21

Se hvor børne kan lege, men det botforklare ikke, at jeres våben ekspert ikke er spor ekspert i andet ind, at svine andre til og hyle op, som i selv er gode til på Jeres lave plan,men hvad lige børn lejer jo som bekendt bedst, så leg med Jer selv. Jeg er sikker på, at ikke andre gider....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-09 21:21

Nååååhh - er Ballehyleren blevet fornærmet. Men glem ikke, at du kun har dig selv at takke for de talrige dukkerter.
Det er fint, at læserne herinde bliver opmærksomme på, at du kun er en luset amatør. Snup dig en kiks og find suttekluden frem. Dernæst kan du passende mobilisere så megen hjernevirksomhed, at du kan forsøge at besvare de talrige spørgsmål du er blevet stillet. Det vil nok ikke ske, fordi du ganske enkelt ikke kan.
Stik nu ud og tæl dine vagtler.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-05-09 21:47

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-09 21:51

Nåh ja. Det er også det du er bedst til. Bavl, løgn, ævl og ondskabsfuldheder, merer bavl og et sjovt hovede. Når det kommer til at besvare en række spørgsmål, så falder du sammen - gamle fjols.
Hvor mange vagtler havde du?? Hønsetyv.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-09 21:52

Hovsa. Jeg glemte det her - det er jo det eneste du forstår.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-05-09 22:10

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-09 22:43

Hvorfor ikke bruge denneher???? Læs selv den ledsagende tekst, hvis du kan.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-05-09 00:23

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-05-09 00:50

Nemlig. Bliv ved med det.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-05-09 10:10

kandu ik

Godkendelse af svar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 30-05-09 15:32

Tak for svaret centerpoint, jeg havde ellers regnet med et svar fra en som påstår han er riffelinstruktør og her tænkes på bb1

EM

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 30-05-09 15:58

Selv tak, Erasmus Montanus.
Svar fra bb1?? Han har mest travlt med sit personfnidder fnadder og falske politianmeldelser...