/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pgr.tilat finde drivere
Fra : frederikshavn
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 21-05-09 10:36

hey
jeg vil lige hører om der findes noget software som kan tjekke hvad hardware man har i sin pc,og henvise til hvor man kan hente drivere der til

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 21-05-09 10:55

SIW (System Information for Windows)

http://www.gtopala.com/

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 21-05-09 10:57

Den henviser godt nok ikke til driverne,men man kan jo bare google efter det og programet er jo også gratis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-05-09 11:09

Citat
Den henviser godt nok ikke til driverne
det gør Everest i mange tilfælde, begge programmer er til systeminfo, ikke specielt til at finde drivere: http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Driver Magician er specielt til drivere, den kan tage backup og gendanne dine drivere, og søge efter nye og bedre:
http://www.drivermagician.com/
der er flere andre programmer som ligner

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 110 point
Dato : 21-05-09 11:15

Citat
det gør Everest i mange tilfælde, begge programmer er til systeminfo, ikke specielt til at finde drivere: http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Driver Magician er specielt til drivere, den kan tage backup og gendanne dine drivere, og søge efter nye og bedre:
http://www.drivermagician.com/
der er flere andre programmer som ligner

Kender godt Driver Magician(har den selv)men synes ikke at den er special god,den vil gerne hente driver som man lige har opdateret og så koster den også penge,hvis man da ikke benyttede sig af tilbudet fra GiveawayoftheDay i sin tid

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-05-09 12:07

Du kan højereklikke på denne computer, vælg egenskaber, fanen hardvare og trykke på knappen enhedshåndtering.

Så finder du det du vil opdatere, højreklikker og vælger opdater driver.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-05-09 13:23

Når man vælger "opdater driver" kigger den kun efter de drivere der ER i systemet, Windows kan IKKE selv gå på nettet og finde drivere dybt inde hos f.eks NVidia.

Typisk er det kun ganske få drivere man har brug for at holde øje med, grafik er et af dem og der behøver man blot at kende sin hardware og så tjekke nu og da på hjemmesiden for at se om der kommet noget nyt, jeg gør det kun en gang om året.

If it works, dont fix it !!!

Kommentar
Fra : iah

Dato : 21-05-09 15:04

Der findes et program der holder øje med opdateringer der hedder Secunia PSI

http://programmer.downloadcentral.dk/?SecuniaPSI/PrivatlivOnline/Internet/2029

Secunia PSI er et gratis program, der sikrer dig mod sikkerhedshuller. Sikkerhedshullerne der sikres imod kan ligge i stort set alle dine programmer. Det kunne være i Outlook, Firefox, Explorer, Live Messenger, eller et helt andet. Disse sikkerhedshuller kan gøre det muligt at stjæle følsomme informationer fra din computer, som f.eks. kreditkortnumre og kontoinformation. Secunia PSI sikrer dig i mod disse sikkerhedshuller, der findes pga. diverse programmeringsfejl.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-05-09 16:12

PSI holder øje med om programmer som er på computeren er opdaterede, den holder ikke øje med driverne, men som LuffeA: Hvorfor bekymre sig og drivere, hvis computeren virker tilfredsstillende

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 21-05-09 20:57

Tak for svaret jangchr.