/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Familieforøgelse
Fra : taunusanden
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 21-05-09 10:34

Så kom de længe ventede hvalpe d. 20/5-09, Sille-mor er træt, men viser stolt hvalpene frem
http://peecee.dk/upload/view/171345/full

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 21-05-09 10:51

Tillykke med de nye små og god arbejdslyst.

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-05-09 12:03

Hvor er de dog søde, så held og lykke med dem.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 21-05-09 12:10

med silles små yndigheder :)) de er bare så nuttede sådan nogle små hvalpe , og de bliver kun sødere og sødere

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 21-05-09 12:13

Hjertelig tillykke med de små pusser, hvor er de kære og hvor er det en dejlig årstid de kommer til og opvokse i

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-09 12:24

Tillykke med børnebørnene,hvordan føles det at være blevet bessefar

Og nyd det lige så længe det varer

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-05-09 13:02

oooooooh... hvor er de søde.......
Hvor mange er der? Jeg tror, jeg kan tælle seks eller syv...

--De fleste af dem ligner fuldstændig mor, ikke? Der er vist en enkelt, der har meget mere hvidt.
--Hvor mange drenge og piger er der?

Tillykke med de søde små.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 21-05-09 13:46

jeg tror der er 7 små vidundere

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-05-09 14:32

Der er 6 hvalpe, den ene er meget hvid. De 4 af dem ligner meget deres far, Kvik, da han var hvalp.
Hun passer meget godt på dem! Så jeg har ikke fundet ud af hvor mange der er af hvert køn.
Rigtig set, den ene er meget mere hvid end de andre. Men de virker alle til at være sunde og raske.

Ja, de skal nydes, men skal jo sælges, hvilket jeg tror bliver svært for mig. Det er en herlig oplevelse at have hund med hvalpe, jeg er slet ikke til at få ned på jorden

Ja, det er simpelthen en perfekt årstid hun har fået hvalpe på

Kl. 3 om natten til d. 20'ende vågnede jeg ved at jeg fik våde fødder, hun var selvfølgelig hoppet op i sengen da fødslen begyndte. Det er jo nok noget med tryghed. Så op og finde tør dyne og sengetøj, starte vaskemaskine osv Hun var jo pænt i sin kurv igen, min seng var jo ikke sjov mere
Da jeg stod op før arbejde havde hun født og alle hvalpene så ud til at være vasket pænt.

Tak for de pæne ord

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-05-09 16:11

Så skal vi ha' sekslinger på manses fødselsdagsliste.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-05-09 19:12

"manses fødselsdagsliste" øh?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-05-09 20:11

Citat
manses fødselsdagsliste" øh?

Ja kender du ikke den ???
http://manse9933.dk/sub/kandu/birthday/

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-05-09 00:14

Nej, den kendte jeg sgu ikke lige

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-05-09 13:27

Citat
Nej, den kendte jeg sgu ikke lige

Så må du da får skrevet dig ind.
Du skriver bare til manse9933 i pm hvis du vil på listen...så får du en hilsen på din fødselsdag

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-05-09 10:49

Det er da hermed gjort, tak for det

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 23-05-09 10:52

jeg håber du viser os billeder når de har fået øjne

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-05-09 10:58

Jeg kan da lade tråden stå åben et stykke tid endnu så
Men der går jo nok lige en uges tid endnu.
De ser heldigvis ud til at være godt i stand. Selvom Sille har klaret det pænt, så har hun nu tabt sig en del, men hun spiser godt, får alt det foder hun kan spise og lidt ekstra så hun kan producere mælk nok.

Far Kvik kan dog ikke forstå at han ikke må komme i nærheden af dem endnu, men det kommer nok når de løber ud over det hele

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-05-09 12:10

Men jeg kan da lige vise far Kvik frem

http://peecee.dk/upload/view/171656/full

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-05-09 13:03

Han ser meget smuk og selvtilfreds ud, den unge fader..
Og det har han jo al mulig grund til.

Det er bare træls, at I ikke kan beholde hele flokken..
Så det er bare om at komme i gang hurtigst muligt med at lede efter nye familier til de små pus. 8 uger går forrygende hurtigt, og man vil jo gerne finde de allerbedste hjem til hundebørnene..

------det er slet ikke så nemt..

Bedst er det jo, hvis alle bliver bortadopteret til familie og naboer.....

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 23-05-09 13:16

nåå hvor er han også dejlig , sikken nogle smukke øjne han har

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-05-09 14:12

Han er dejlig, jeg tror aldrig at jeg får bedre hund
Han er også den første hund jeg har.

Ja, det bliver helt sikkert ikke nem at skille sig af med de små hvalpe. Jeg har en i familien der avler hunde på højere plan, anden race, han anbefaler at jeg beholder dem 9 - 10 uger, når de er så små, jeg har valgt at lytte til hans råd på det punkt, han er jo mere erfaren.

Jeg har forhåbentlig af sat en hvalp til et hold venner, som jeg har det rigtig godt med, deres hund er simpelthen noget af det mest herlige og leger fint med kvik. Jeg er ikke i tvivl om at hunden vil få det godt der.
Alle mine naboer har hund(e) og det har de fleste i den del af familien jeg har kontakt med også, kun min mor er helt vild med de små og vil gerne have en hvalp, men tør ikke fordi hun er bange for at "spolere" den
Men jeg har sat et par annoncer i, så må vi se om der er interesse

Selvom jeg gerne ville beholde en hvalp eller to, så tør jeg ikke, det kunne jo gå hen og blive indavl, det vil jeg ikke være ansvarlig for, det er sgu synd.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-05-09 15:28

---Du kunne beholde en enkelt, --og få den "cuttet".
Mange dyrlæger anbefaler tidlig sterilisation af tæver hvis man ikke ønsker hvalpe..

---Men det bedste er selvfølgelig hvis du kan følge dem allesammen lidt på afstand. Og hvis du kan få besøg af dem en gang imellem..
Opdrætter plejer at holde fødselsdags-komsammen..

Om de skal blive hos dig i 8 eller 10 uger, det vil tiden vise. Tit vil det bare være sådan, at de nye ejere jo også glæder sig helt vildt til at få babyen hjem, --Og hvis de lige har ferie når hvalpene er 8 uger, så......

---Men det kan jo også være lige omvendt: At de gerne vil have overstået en bestilt ferie inden de får hvalpen hjem..

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-05-09 18:00

Der var nogen og se på hvalpe her i weekenden, salgs tidspunktet passede dem vist godt med en planlagt 3 ugers ferie hjemme, jeg mindede dem dog om at det lille dyr også skal lære at være alene hjemme lidt af gangen

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 06-06-09 19:08

Så er der lige et par nye billeder

Det stolte forældre par med hvalpene
http://peecee.dk/upload/view/174095/full

Mor Sille med hvalpe over det hele
http://peecee.dk/upload/view/174096/full

Det er simpelthen en fornøjelse, der er ved at komme liv i de små krabater
Der er kun en tæve der ikke er afsat, de 5 andre er blevet udvalgt

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 06-06-09 19:37

hold k... hvor er de bare dejlige , og de stolte forældre er bare smukke . jeg kan godt forstå du har stor fornøjelse af dem , de er så sjove når de har ffået øjne og render rundt
og tak for billederne

hilsen chicapigen