/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Birketræer
Fra : lexiben2
Vist : 938 gange
100 point
Dato : 21-05-09 08:29

Hej Kandu

Kender nogen et sted hvor man kan købe 15 billige Birke-træer (Himaleje el. hænge)
og kraftig bambus.

M.v.h Lexiben 2

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-05-09 08:41

Ja i Argentina

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-09 08:43

Prøv at se i Den blå avis

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-05-09 08:45

Du kunne jo sige noget om hvor i verden,
derfor Argentina

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 21-05-09 08:54

lidt sjov skal der være

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-05-09 08:55

Nu er der vel ikke nogen der har birke allergi der hvor du bor?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-09 09:32

Citat
Nu er der vel ikke nogen der har birke allergi der hvor du bor?

Det er der helt sikkert, pollen kan flyve over 30 km

Der er også mange der efterhånden har allergi overfor bistik, men det er ikke forbudt at have bistader i sin have

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-05-09 10:51

Kender nogen et sted hvor man kan købe 15 billige Birke-træer

hvis jeg gjorde,
så ville jeg bede vedkommende. om at brænde disse jo før jo bedre

det er en af de værste træer til at give ALEGI, +++ mange andre skadelige vækster, den skulle udryddes totalt

det bliver forbud mod at ryge i det fri, men så skulle Birketræerne fældes først,

BIRKEtræet er en Smuk Plante , men det går jeg også ud fra du er

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-09 11:14

Citat
men så skulle Birketræerne fældes først,

Pollensæsonen er nu væsentlig kortere for birk end for græs, vil du så også forbyde det??

Og hvad med folk der bruger parfume og andre astmagivende duftstoffer??

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-05-09 11:52

Citat
vil du så også forbyde det??
et STORT ja,
og så skal der bruges f.eks Græsplæne erstatning som ikke skal klippes,

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 21-05-09 12:48

Der findes 2 typer af birk der gror vildt i Danmark, vorte- og dunbirk. Vortebirken er der også nogle der omtaler som hængebirk fordi den, i modsætning til dunbirken, har nedadhængende grene/kviste.

Se her:
http://www.biopix.dk/Species.asp?Searchtext=Betula%20pendula&Category=Planter

Birketræer kan købes til særdeles overkommelige priser, afhængig af størrelse selvfølgelig, hos alle planteskoler. Hvis du køber dem som barrodsplanter (uden jordklump) hos en skovplanteskole, koster de stort set ingenting. De fås ca. i højden 30-100cm. Det giver jo til gengæld en længere etableringsfase, men hvis det bare er som landskabsplanter eller til ukrudsmarken ude bagved, så er det jo OK.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 21-05-09 12:50

prøv f.eks. Hededanmarks planteskole, mener dog ikke at de sælger under 25 stk.
http://www.hededanmarksplanteskole.dk/Løvtræer.1705.aspx
se under Betula Pendula