/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
peer to peer udskrivning win 95
Fra : davker
Vist : 422 gange
150 point
Dato : 07-04-03 17:19

Jeg har sat en printer op til en pc med win 95 på. De andre i netværket skulle så kunne skrive ud på denne printer. Jeg har tcp/ip protokoler installeret, tildelt en ok ip adresse, men de andre computere kan godt se printeren på nettet men kan ikke vælge den, selv om jeg markeret at den skal være delt på netværket. Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-04-03 17:31

når du tiføjer printer på klient computerene, skal du huske at vælge "netværks printer" >>
og ikke lokal printer, så burde det virke.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-04-03 20:19

Nemlig og så skal du huske at "dele" printeren med de andre i netværket.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : davker

Dato : 10-04-03 16:38

printeren er delt. Det er et problem at de slet ikke kan vælge printeren på klientpc'erne. Normalt vælger man at tilslutte printeren og så beder den om installationsfiler, men her kan man slet ikke komme til at vælge den.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-04-03 19:52

Hej igen

Er der en "hånd" under printericonet på værtscomputeren ?

Husk også at give printeren et navn "delt som"

Iøvrigt skal Værtscomputeren og printeren være tændte før du kan vælge dem på clienterne.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : davker

Dato : 10-04-03 21:57

Tak srhansen for dine råd.. Men jo der er en hånd under printeren og den har et navn, og pc erne er tændte..

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 150 point
Dato : 10-04-03 22:25

Hej davker

Det lyder meget underligt... Jeg har nøjagtigt den samme konfiguration, men her virker det.

Kan du se filer på værtscomputeren fra de øvrige computere i netværket, med andre ord virker netværket i andre henseender ?
Er det et nyoprettet netværk ?

P.s. Undskyld hvis nogle af spørgsmålene virker banale

Kommentar
Fra : davker

Dato : 11-04-03 19:14

Det er et rigmeligt nyt netværk, peer to peer sat op uden internetforbindelse, og jeg kan ikke se de andre pc fra computeren. De kan godt se "min" der er delt som "Printerserver" men de kan ikke komme til at vælge den. I begyndelsen troede jeg at det var noget almindeligt der var galt, såsom IP. Kan det have noget at gøre med at serveren er win95 i styresystem og "klienterne" er typisk win xp???

P.S. :) godt ord igen...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-04-03 21:17

en mulighed kan være at tilføje "netboui" protokollen på win95'eren
ell. ipx/spx protokollen

mener at kunne huske der var et eller andet "bug" i win 95 og netværk, uden en af ovennævnte protokoller
er installeret.

Kommentar
Fra : davker

Dato : 13-04-03 17:44

Begge er installeret... Ja som sagt, så forstår jeg det ikke.

Kommentar
Fra : daiz

Dato : 12-06-03 15:52

har du prøvet at klikke lidt rundt i "fil og udskriftsdeling" i printeropsætning ?

Godkendelse af svar
Fra : davker

Dato : 02-08-03 21:48

Tak for svaret srhansen.
Det kom dog ikke til at virke, så jeg købte en printserver. Så håber jeg det virker...