/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Inst. af Win 7 RC
Fra : marcussen1
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 20-05-09 16:05

Jeg har downloaded Win 7 RC, men kan ikke finde ud af af installere. Den er på en DVD. Er der nogen, der har prøvet det?.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 20-05-09 16:17

Hvis du har brændt iso'en ud på en DVD er den bootable, men det kan være du ikke har sat dit dvd drev op, som boot device i BIOS eller også er det sat som boot decive 2 og HDD som 1 og du stadig har XP/vista installeret så den bare starter det op i stedet for boote på DVD.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 20-05-09 16:37

Det er er iso fil på DVD'en, og normalt kan jeg altid boote fra en sådan, men ikke denne. Hvad har jeg gjor forkert. Hvis jeg prøver at inst. fra DVD'en (som om det er et hvikelt som helst program) sker der intet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-09 16:44

Citat
Det er er iso fil på DVD'en, og normalt kan jeg altid boote fra en sådan

Sludder....

En ISO er et image - den skal først BRÆNDES ud - du har bare kopieret den til en DVD

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 20-05-09 16:53

O.K. og hvordan gør jeg så det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-09 16:57

Kommer an på HVILKE brænderprogrammer du har...

De fleste kan "mounte" en iso-fil

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 20-05-09 16:58
Kommentar
Fra : berno82

Dato : 20-05-09 17:00

HVis du dobbelt klikker på iso filen, så skulle dit brænerprogram gerne starte op og du kan vælge at brænde dvd'en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-05-09 17:30
Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 20-05-09 18:29

Brænd iso filen med img burn, super nemt at bruge og det er gratis.
Hent - Installer - Find filen - Brænd - Installer Windows 7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-05-09 18:48

Eller
Hvis du har Nero brænderprogram:
Start Nero > vælg DVD > vælg kopi > og så > brænd billedefil til disk
find din iso-fil > åbn > brænd

Nu skulle du kunne boote fra din DVD.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 20-05-09 19:25

Tak for svaret refi
Det er nu helt som det skal være, jeg fulgte dine råd, og siger tak for hjælpen.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-09 21:25

Selv tak...