/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
forslag til ny udbyder
Fra : lillelyst
Vist : 471 gange
50 point
Dato : 20-05-09 12:41

Hej. Jeg bruger mit mailsystem til stort set alt kommunikation og med en del kunder dagligt. Desværre oplever jeg efter at TELE2 er blevet solgt til. bl.a. cybercity - at servicen og ikke mindst SMTP-serverne ikke fungerer hos cybercity og problemerne er generelt blevet større. Lige nu kan jeg f.eks ikke sende mails ud til mine kunder. Deres kundeservice er i bund - lange ventetider osv. Det kan jeg ikke længere acceptere og vil høre jer af om I har et forslag til en troværdig og bedre løsning der ikke er alt for dyr.

Venlig hilsen
Jørgen Ries
Lillelyst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-09 12:44

gmail
hotmail

Og så er de GRATIS

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-09 12:46

PS...

Ved så ikke lige hvilke problemer du løber ind i....

Vi har flere get2net adresser fra tidligere (det var også tele2) og de fungerer udmærket....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-05-09 12:47

Hej Jørgen.
Jeg har haft det samme problem .
Det er til at blive vanvittig over
Jeg er gået over til hotmail og kan kun sige godt om det.
Det eneste der ærgre mig er at jeg ikke gjorde det for længe siden.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-09 15:22
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-09 15:23

hov fejl - ovenstående hører til i anden tråd

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-05-09 18:49

Problemet er at et ekstern mailsystem skal integreres med outlook 2003, da jeg bruger en del af menuerne i outlook. Bl.a. oprettelse af REGLER OG BESKEDER. Mapperne jeg opretter "arbejder" så sammen med resten af office programmet og især adobe hvor jeg mailer fakturaer direkte ud til kunderne fra outlook i PDF filer. Alt dette er en stor hjælp i det daglige arbejde i relation til vores kundedatabaser mm.

Gmail har jeg og bruger kun denne i nød da jeg ikke har vildt meget tiltro til google og deres systemer.

Jeg tror jeg bliver nød til at finde et desideret hosting firma hvad dette så måtte indebære.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-05-09 19:07

Opret din egen server med eget mailsystem, og få den henvist fra www.gratisdns.dk hvor du samtidig kan købe et domæne.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-05-09 19:41

Eyvind den mulighed har jeg også tænkt men er ikke rigtig "klædt på" til løsningen med at oprette egen server, men hvis du vil give mig nogle små fif med på vejen kan det være der åbner sig en port i den anden ende?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-05-09 20:06

En server kræver lidt benarbejde og lidt læseri.
SME er en gratis server som jeg har kørt med en gang.
Her kan den hentes og der er også et forum.
http://wiki.contribs.org/Main_Page

Jeg er lidt rusten i brug af SME server - selvom jeg har installeret den der hedder SME 7.4 på en harddisk til en af mine computere.

Da jeg ikke gider at køre mail og hjemmeside fra egen server i øjeblikket har jeg lagt det ud hos web10.dk - stadig med henvisning fra gratisdns

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-05-09 22:33

Tak, jeg prøver at arbejde med tanken. Skal lige siges at jeg har hørt fra anden side at man også kunne bruge IMAP via google og få tingene integreret den vej rundt. Skal lige have fundet ud af hvordan så kunne dette måske også være en mulighed.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-05-09 22:34
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 25 point
Dato : 21-05-09 18:51

Mine mail-adresser suser til en google- mail og bruges direkte via en browser.
På den måde har jeg alle mine adresser og mails med hvorhen jeg går også i udlandet.
Der svares altid som om det er den mailadresse som der er skrevet til med mindre jeg vælger noget andet. Min egen domæne mail kører også til googlemail.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 22-05-09 10:24

Tak for svaret Eyvind.