/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Web speed fra TDC/yousee
Fra : Capewak
Vist : 1329 gange
100 point
Dato : 19-05-09 08:58

Jeg har problemer med web speed hastigheden fra TDC yousee. De har været højst uvillige til at gå ind i sagen men på et tekniker besøg kunne denne måle sig frem til flere problemer og han var fin nok –det er deres skrivebordskonsulenter, der er svære at få i gang med andet end at afvise alt per instinkt. Jeg fik skiftet kabler og modem uden videre så det var ok. Jeg skal angiveligt have en hastighed på 15 MP ned og 1 MB op.

Jeg spiller meget online spil (MMO) og der er jo altid problemer løbende, men efter jeg har gravet i hukkommelsen mener jeg dette problem er omtrent 2-4 måneder gammelt (ja jeg ved det godt – hvorfor har jeg ikke set det før men jeg havde altså travlt med at forbande spillene (VG SOH og LOTRO) og det er tilsyneladende forkert.

Det er ligefrem mystisk. Jeg er ikke ekspert men jeg har ikke set nogen indikationer om problemer med min HW. I en periode har jeg været mere opmærksom på min hastighed dels med at notere lag når jeg er online, dels at se på ping-værdier når jeg ligeledes er online og endelig ved at gå ind på http://hastighedstest.yousee.dk/ og teste med den. Helt generelt viser det sig at henover døgnet er der jævnligt perioder med reduceret hastighed: dvs 30-60 min med hastighed 2-4/0,1-0,5 MB. Meget korte perioder med nul hastighed.

Hvad kan det være ? Kan jeg være hacket ? kan TDC nettet være hacket/tappet ? erdet kobberet der er dårligt ? nogen bud – jeg er meget forundret over det.

Cape

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 19-05-09 13:43

Det har noget at gøre med at de prøver at stoppe download af Torrents, hvis der er for meget trafik som deres computer tror er torrents download ville det sætte din hastighed ned, hvis du så har sat den på kabel vil det så vende tilbage... Hvis du så stopper den trafik vil hastigheden med det samme være det samme.

Det gør også at ens router kan gå ned hvis man køre med en sådan... Jeg brugte penge på en ny router før jeg fandt ud af hvad de gjorde.

Ved ikke hvad det hedder i fagsprog, ved bare det er det de gør.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 19-05-09 13:46

Grunden til at de ikke vil gå ind i sagen er fordi det muligvis er ulovligt og de ønsker ikke fokus på det.

Grunden til de gør det er at der er stor belastning på deres net hvis for mange bruger deres linie fuldt ud.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 20-05-09 05:24

Det kan måske hjælpe at få en bedre upload hastighed. Husk at hvergang du downloader noget sendes der masser af information retur - og med kun 1MP op, så kan du slet ikke udnytte de 15MP du har i download.
Jeg vil mene at en 4MP/4MP op/ned vil være langt hurtigere.
Endelig kan du - hvis alt andet ikke virker prøve Skyline som jo overfører via sattellit. http://www.skyline.dk/forside/default.asp

Kommentar
Fra : Capewak

Dato : 22-07-09 09:41

Okay tid til et resume af sagsforløb. Jeg tog den tunge vej: skrev et forretningsmæssigt høfligt og konkret brev - cyklede hen og afleverede det i receptionen. Sådan noget bliver stort set altid taget alvorligt af firmaer/organisationer. Det var 22 april i år.
Det åbnede sagen og jeg fik besøg af en tekniker. Teknikeren var proff og ham har jeg holdt fast i lige siden. Han skiftede gammelt kabelmodem og kunne godt se der var nogen svingninger og det ville han godt hae fod på. Der kom selvfølgelig også en "specialkonsulent" på: ham der skal håndtere sagen rent administrativt internt og eksternt. Det gør de ved at lukke alt med sagen ned så snart de aner en mikroskopisk begrundelse for det.
Tålmodighed og saglighed er nøglen til succes. Så meget at de fleste ville få en dårlig, men da jeg har ferie resten af livet så blev jeg ved - på den positive og konstruktive måde: Jeg har udvekslet ca 20 mails og omkring 10 telefoniske samtaler på sagen. Altid saglig og konkret: helt styr over detaljer og tekniske porblemers status. Efter en måned varden tekniske side af sagen i orden: ifm. et skybrud over en weekend fik flere problemer og kabelt tv røg osgå ud. Så blev der skifftet ud af: iflg teknikeren mest helt nedslidte/nedbrudte komponenter på forskellige signalfordelings pkter i området. Så kørte det fint igen og uden variationer og det har det gjort lige siden.
Så var der afregningen. Se i store firmaer taler man ikke meget sammen og de SW systemer man har til registrering af kunder, problemer og varianter i abonnementspriser er ofte meget primitive.
Jeg havde ændret abbonement og fået kredit for manglende signal i en periode efter lange forhandlinger med specialkonsulenten men det vidste faktura-sektionen (regningsservice) ikke noget om så de afkrævede alt for meget. Det blev ret absurd for de blev med med at sende rykkere og efterhånden med 2 rykker gebyrer. Specialkonsulenten kunne tilsyneladende slet ikke håndtere det.
Til sidst ringede jeg ind på deres kundeservice nr - det gør jeg kun sjældent - og talte med en meget venlig suppporter. JEg tror jeg var meget heldig med hende. Hun betegnede deres konterings/faktureriungssystem som et skodsystem og efter jeg havde forklaret sagligt og redeligt for regningsrodet krediterede hun mig en hel masse.
Næste regning jeg fik for en uge siden den lyder på minus 450 kr. Faktisk er jeg ret forvirret - mon de er på stoffer alle sammen ?
Det er lidt en utroligt historie ikke - men et eller andet sted tror jeg det er ret normalt. Vi kan godt lide at se os selv som verdensklasse i DK men i virkeligheden er temmelig ringe, indbildske og latterlige.