/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvad er BullGuard
Fra : BjornJ
Vist : 1677 gange
200 point
Dato : 18-05-09 17:51

Jeg har fået en mail om at BullGuart løber un om 3 dag og at jeg skal forny det.
Det koster 499 kr.
Jeg har Avast som ogsåer ved at løbe ud. men det har jeg fået hjælp til at forny, men jeg har ikke fået det gjort endnu.
Overlappperde to programmer hinanden?

Bjørn

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-05-09 17:54

Bullguard er et antivirus med en firewall, og Avast er "kun" et antivirus. To antivirus duer ikke på samme maskine. For det meste giver det problemer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-05-09 17:54

Avast er et antivirusprogram og det er Bullguard også (har også firewall).

Behold Avast og bare bed om en ny licens, så er det stadig gratis.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-05-09 17:59

Husk at afinstallere Bullguard fra Tilføj/Fjern programmer. Jeg vil også anbefale dig at bruge en firewall sammen med Avast. Online Armor er fremragende og gratis http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=944

Husk at fjerne Bullguard inden du installerer anden sikkerhed. Ellers kan du få problemer.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 18-05-09 18:32

Hej stl_s jeg har været i kontrol panelet og der står ikke BullGuard.
Hvad gør jeg så?

Bjørn

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-05-09 18:54

Jamen så er den vel afinstalleret. Kan du ikke huske om du har gjort det inden du installerede Avast?

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 18-05-09 19:19

Husk så også lige at der er en grund til at man skal betale for nogle programmer - gratis antivirus programmer er ikke helt komplette

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-05-09 19:31

Citat
Husk så også lige at der er en grund til at man skal betale for nogle programmer - gratis antivirus programmer er ikke helt komplette

Ingen antivirus giver komplet beskyttelse, så det hele afhænger alligevel af hvordan man sammensætter sin sikkerhed.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 18-05-09 20:16

jeg ville afinstallere avast og forny Bullguard, du har en del mere i den, bla dansk support med svar inden en time.. du har backup online, deres antispyware er ikke noget at skrive hjem om, men deres antivirus og firewall fungerer ganske godt ...

skal du supplere den med noget så suppler den med superantispyware , den kan du hente på www.spywarefri.dk og den er gratis, dog kan du også købe deres pro version med fordel og få realtime beskyttelse..

vh
D9N

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 18-05-09 21:17

Ja stl_s Men man er selv den eneste der bestemmer hvor store og kendte hullerne i ens antivirus skal være.
Hvis man vælger et inkomplet antivrus fordi den er gratis så bestemmer man sig også for at løbe en større risiko for ubehagelige oplevelser

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 18-05-09 21:19

Og lige en ting mere til dit inkomplette citat, Jeg talte om komplette programmer og ikke om komplet antivirus beskyttelse.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-05-09 21:36

Qualiman, min pointe er at INTET antivirus, købt eller ej, er uden "huller". Derfor min anbefaling af Online Armor, som faktisk i sig selv kan holde en maskine ren. Det gør det jo noget mindre væsentligt hvor mange "huller" der måtte være i det anvendte antivirus. Iøvrigt er forskellen på Avast Home og Avast PRO så lille, at den i den sammenhæng er helt uden betydning.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 18-05-09 22:25

Stadigvæk vil jeg holde på at det mest fintmaskede net mod virus findes i købeprogrammerne og ikke i gratisprogrammer som har kendte huller/mangler ellers havde Avast ikke et købeprogram - hvorfor skulle de dog det ! hvis de forærede det hele væk > så styrken ligger i købeprogrammerne men hvis man vil / kan/ er tvunget at nøjes med gratisprogrammerne eller ikke mener det er nødvendigt - ja så har man også bestemt sig for at løbe en eventuel større risiko for noget skidt

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-05-09 23:12

Det giver ingen mening at diskutere antivirus, om de er betalt eller ej. Det er gammel teknologi, og virker ikke godt nok, hvordan man end vender og drejer det. Jo, man skal have et, men det er ikke primærbeskyttelse mere, hvad mange desværre stadigvæk tror.

Du kan købe dig fattig i ubrugelige sikkerhedspakker, med firewalls der er så utætte at det er helt forfærdeligt. Bullguard er et fint eksempel, men der er mange andre. Online Armor har en så avanceret programkontrol, at den alene vil kunne holde maskinen ren. Så fri os for venligst diverse skræmmekampagner om at det er forbundet med risiko ikke at købe. Det er det ikke. Tværtimod, hvis man ellers ved hvad man skal bruge.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-05-09 07:59
Kommentar
Fra : anja5

Dato : 19-05-09 08:12

stl_s avancerede OnlineArmor er saa avanceret, at det har et problem med ARP spoofing, hvor Armor viser fake Mac, selvom det ikke er tilfaeldet. Avancerede Armor. You are great!

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 19-05-09 08:12

Til stl_s

Det ka godt være, men så skulle BullGuard da vide det. Ikke.

Bjørn

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-05-09 09:55

Bjørn, jo det burde de vide http://www.matousec.com/projects/proactive-security-challenge/results.php

Dette er ikke en "smagsdommertest". Testene kan downloades, så man selv kan efterprøve resultaterne.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 19-05-09 12:05
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-05-09 15:34

Citat
Firewall i Bul. 8.5 er http://www.agnitum.com/products/outpost/index.php
Test http://www.matousec.com/projects/proactive-security-challenge/results.php er overdue.

Bullguard har hidtil anvendt en neddroslet version af Agnitum Outpost PRO firewall, og har reklameret med at de brugte Outpost PRO, hvilket vel må siges ikke at være helt korrekt.

Hvis det er korrekt at Bullguard 8.5 nu indeholder den fulde version, så skal jeg da gerne anbefale Bullguard som et godt køb, af en komplet sikkerhedspakke.

Men jeg vil først se bevis på, at det vitterligt forholder sig sådan

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 19-05-09 22:01

Til stl_s

Når jeg ikke kan finde BuulGuard kan jeg så ikke bare vente til den angiveligt løber ud?
Det må vel blive i morgen, eller overmorgen, og så indstalerer Avast og Online Amor?

Bjørn

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-05-09 22:05

Hvis du er 100% sikker på at Bullguard er afinstalleret, og der ikke ligger restmapper fra den, så kan du roligt installere de to andre programmer.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 19-05-09 22:11

Hvoran sikrer jeg det jeg kan ikke finde BullGuard nogen steder?

Bjørn

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 19-05-09 22:18

Kig her under punkt 2 http://www.bullguard.com/3195.aspx

Download uninstall tool for BullGuard. Bare download og kør værktøjet, så tjekker det om der er rester Bullguard. Når du har kørt det, kan du installere Online Armor. Hvis du bruger vejledningen her, burde det gå fint http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=944

Det kan tage lidt tid at installere, det er helt normalt.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-05-09 08:28

Jeg kører bullguard 8.7 og 9.0 er lige på trapperne, firewallen er ikke bedre, end dem, der bruger den. Det gælder alle firewalls.

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 24-05-09 16:32

@BjornJ > fik du tingene til at køre??

Hvis ikke så gi’ ”lyd” fra så skal jeg gi dig en guide til at få BG fjernet helt. Om du så vil bruge den igen eller et af de andre forslag – den debat gider jeg ikke deltage i.

Fortæl mig hvad du vil ha’ på DIN maskine – så putter jeg det ind i guiden…

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 24-05-09 19:28

Tak til b-and for det gode tilbud,men jeg har på trods af en masse gode råd, også på en anden tråd ikke kunnet løse poblemet.
Nu har jeg haft besøg af en klog mand der har indstaleret AGV. BullGuard udløb og Avast er slette så nu tror jeg alt er godt

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 24-05-09 19:31

Tak for svaret stl_s.
Af mit svar til b-and, kan du læse hvad der er gjort.
Tak for din hjælp selv om jeg ikke var god nok til at bruge den.

Bjørn