/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bilalarm
Fra : johnadler01
Vist : 656 gange
50 point
Dato : 18-05-09 14:57

Hej er der nogen herinde der kan fortælle mig om bilalarm, spørgsmål: kan man undgå at tilslutte alle enheder, såsom startspær,fjernstart, samt andet, og så kun sætte alarm og centrallås til, ved evt. og undlade at tilslutte disse ledninger?
Hilsen johnadler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-09 16:43

Selvfølgelig kan du det, men så virker den ikke efter hensigten

Kommentar
Fra : Chabo

Dato : 18-05-09 18:23

Jeg har selv lige købt en som godt nok skal tilsluttes min båd, men egenligt er designet til en bil.
Den starter hvis der er inbrud, hvis bilen flyttes via gps, hvis motoren startes , og hvis batterispændingen ændres. Den sender så en sms til min mobil med gps positioner hvor den er og man kan følge den via Google earth på kortet.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 18-05-09 18:26

Det er jo en smags sag om man vil have alt det lirum larum. Personligt synes jeg, at det der fjernstart er og bliver noget slemt fis efter, at have set det på en bil der var efterladt i gear. Nu startede den så heldigvis ikke, men hoppede lystigt en meters penge....
Jo, det burde være muligt, at vælge præcist det du vil have, og så lade resten være utilsluttet.
Og både alarm, startspærre og centrallås skal nok fungere. Bare følg vejledningen og udelad tilslutningerne til de ting, der ikke skal bruges.

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 18-05-09 21:24

er nogen der har er mere kontant svar på dette?

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 50 point
Dato : 18-05-09 23:05

Svaret er: JA!

Kun de enheder du forbinder virker - og det du ikke forbinder er uden betydningen for resten.

Godkendelse af svar
Fra : johnadler01

Dato : 19-05-09 06:38

Tak for svaret Flash77.

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 19-05-09 06:51

flash77 kender du så også til hvor man slutter enheden til, når det er en vacumcentrallås der er monteret på sådan Golf II? Har fået ødelagt en vacumpumpe.

johnadler

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-05-09 21:57

Vil tro du skal gå efter styrerelæet til centrallåsen...

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 20-05-09 07:18

ok tak, jeg må prøve at finde den