/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
dårlig lugt
Fra : NannaFlip
Vist : 1137 gange
50 point
Dato : 18-05-09 08:01

Hej
Min nylon rygsæk fik desværre lidt kaffe med fløde, og jeg kan bare ikke få lugten væk, nogle forslag ? Tak !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-09 08:05

Ja da....

Smid 2 bananer i den og lad dem ligge en uges tid....

Så lugter den ikke længere af kaffe...

Kommentar
Fra : lonek63

Dato : 18-05-09 08:13

Put den i vaskemaskinen. Hvis den stadig lugter, så læg den i rodalon vand i 20 minutter. Rodalon fås i supermarkeder og hos matas.
Hilsen Lone

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 18-05-09 08:33

Hej Lone
jeg har haft den i vaskemaskinen, men jeg vil da prøve rodalon.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 18-05-09 08:41

Du kan også komme den i fryseren et par dage, sådan gør man med tupperwareprodukter, når de har fået en dårlig lugt

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 18-05-09 08:50

Rodalon!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-05-09 08:57

Kaffe dufter godt, lad det være.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 18-05-09 13:07

du skulle prøve og komme 2 spiseskeer fulde Vanilje Budding pulver i 2 liter vand og så vaske tasken med det, det plejer at kunne tage selv gl. silde lugt, eller andre ubehagelige lugte.
transport firmaerne af fisk. bruger denne metode, over for viterinærmyndighederne,
f.eks. fisk ud den ene vej, så afvaskning med ovennævnte, så kan man læsse fersk kød den anden vej, uden at den gl, silde lugt går i det ferske kød,

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 18-05-09 13:23

Nu, er det nu mere en sur lugt af fløden !

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 18-05-09 13:54

hej igen
ja det er jeg godt klar over, at det er mælken som er gået i forrådelse,/ sur mælk) føj for den derfor vil det også være super for dig at bruge vanilje Buddinge pulver
har selv prøvet at en hel palle mælk blev mast i en trailer, (føj)
men efter brug af ovennævnte ( super)

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 18-05-09 14:01

hej vic2000
vi må have skrevet samtidig, for det var svar til Teil, men det lyder som en god ide, som jeg kan købe hos købmanden - Tak

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 18-05-09 15:06

ja -ja
køb et brev
tag som nævnt, og lav så Budding fromasie af resten til familien, men så skal du også lige huske at købe en ekstra liter mælk til at lave det af, ( det smager guf)
mvh
vic2000

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-05-09 15:35

Der er rodalon til 35 kroner i netto i den her uge :)

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 18-05-09 16:25

hvad er Radalon
svindel og humbuk fra de firmaer som laver det,
det er en gang Klor som er fortyndet, og så med f. eks. citron lugt tilsætning,
så kan man lige så godt bruge afkalkning til kaffemaskinen, Afløbs rens, det går ud på et,
Navnet Radalon det betaler man dyrt for

Accepteret svar
Fra : hyldeborg

Modtaget 50 point
Dato : 18-05-09 20:07

Der er ikke klorin i Rodalon, og det lugter ikke af noget. Heller ikke citron!

Vh
hyldeborg

Godkendelse af svar
Fra : NannaFlip

Dato : 01-07-09 13:43

Tak for svaret hyldeborg.