/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Lær Dansk
Fra : Krassus
Vist : 522 gange
60 point
Dato : 17-05-09 21:39

Jeg har en kæreste som enormt gerne vil lære dansk eller svensk (hun er pt bosat i sverige)
Hun er Eu-borger og studerer på nuværende tidspunkt, men regner med at begynde at lede efter arbejde om 3-4måneder

Hvilke organisationer i hovedstadsområdet skal jeg i kontakt med for at høre om hendes muligheder for at lære dansk? og koster det eventuelt noget? har de enkelte kommuner ikke en slags "aktiveringstilbud"?

Kandu svare på det?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-05-09 21:50

Citat
har de enkelte kommuner ikke en slags "aktiveringstilbud"?

Det må hun jo spørge om i Sverige, det er jo der hun er bosat.

Danmark/kommuner yder da ikke tilskud til personer, der er bosat i et andet land.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-05-09 23:39

Danske kommuner har danskkurser til personer der er bosat i Danmark og som ikke taler dansk.

Jeg ved ikke hvad svenskerne har.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-05-09 07:17

Du kan evt købe et sprogkursus for udlændinge her - så kan hun lære det hjemme

http://www.sprogbutik.dk/catalog/index.php?manufacturers_id=32&gclid=CIK578yRxZoCFRISzAodEwICwA

Hvis hun skal bo i Danmark, kan du se mulighederne for kursus her

http://www.google.dk/search?hl=da&q=dansk+for+udl%C3%A6ndinge&meta=&aq=4&oq=dansk+for

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-05-09 08:13

biblioteket