/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
De bedste statsministre
Fra : PeterTheisen
Vist : 843 gange
20 point
Dato : 17-05-09 20:12

Her er min top 5-liste over de efter min mening bedste statsministre gennem tiden. Er I enige?

1. Thorvald Stauning (S).

2. H.C. Hansen (S).

3. Jens Otto Krag (S).

4. Poul Nyrup Rasmussen (S).

5. Poul Schlüter (K).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-05-09 20:12

NEJ

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 17-05-09 20:17

Ja - men skift Poul Schlüter ud med Anker Jørgensen eller Hans Hedtoft

JR

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-05-09 20:28

Øh

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-05-09 20:38

Venter stadig på de bedste (eller i det mindste brugbare)
Det var nok lettere at diskutere UFO'er
Go' søndag

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-05-09 20:46

Hvad rager det Dig ??

Kommentar
Fra : Son-ny

Dato : 17-05-09 20:51

1: Johnny Reimar (Tyrolerhat)
2: Jonni Hansen (Heil)
3: Johnny Wisemüller (Tarzan)
4: Johnny Logan (Sing a song)
5: Johnny Walker (Skål)

Son-ny

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-05-09 21:07

Nej - det er dog en flok røde tosser, bortset fra Polle-manden....

Kommentar
Fra : kaffemand

Dato : 17-05-09 21:25

1. Thorvald Stauning (Eller Kaos)

2. Hans Hedtoft

3. H.C. Hansen

4. Jens Otto Krag

5. Anker Jørgensen

kaffemand

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-05-09 21:30

Peter se her, der er et spørgsmål til dig:

http://www.kandu.dk/spg135961.aspx

Citat
Hvad har jeg gjortPeterTheisen
Fra : JørnRudolph
--------------------------------------------------------------------------------
Hvorfor må jeg ikke deltage i dit Statsminister spørgsmål ?

Jeg giver dig jo ret.
På nær Poul Schlütter.

Din profil er blevet udelukket fra dette spørgsmål af PeterTheisen, du har derfor ikke rettigheder til at kunne tilføje nogen kommentar eller på anden måde deltage i denne debat.

Er du demokrat eller hvad ?

eller annullerer du også dette spørgsmål?

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 20 point
Dato : 17-05-09 23:27

Hvordan vurderer man om en statsminister har været god?

Schlüter var f.eks. statsminister i en del år, hvilket måske tæller til hans fordel, på den anden side var hans ministre nogle svindlere og bedragere, f.eks. Fogh med "Kreativ Bogføring" og vildledning af folketinget og Erik Ninn Hansen med tamil sagen. Schlüter stod også bag en af de mest katastrofale økonomiske indgreb nogensinde, "kartoffelkuren". Men Schlüter lod til at være populær i sin tid. Alt i Alt vil jeg bedømme Schlüter til at være en katastrofe.

Kommentar
Fra : Son-ny

Dato : 18-05-09 05:45

Det er sikkert BertelBrander, som kommer med det bedste svar, vil jeg tro.

Son-ny

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 18-05-09 07:12

Selvfølgelig kan ingen lide Poul Schlüter! Han måtte jo gennemføre en af de groveste slankekure nogensinde, fordi Anker næsten havde kørt landet konkurs. Jens Otto brillerede ved dels at være alkoholiker af helvede til, at have lavet et eller andet, som gjorde at kollegaerne fik hans dagbøger hemmeligstemplet. Ikke en gang datteren må se dem i fuld udstrækning.
Poul Nyrup har lige et par kraftige løgnhistorier at stå til regnskab for. Sagde nogen efterløn.

7337 bliver nu blacklistet, fordi Peter Tumbe kan ikke lide at blive sagt imod. Ejheller vil deltage i egne tråde - kun udbrede socialistisk propaganda.

Iøvrigt kan jeg opfordre til at læse yderligere på www.politikerlede.com . Så kan man få opdateret de ældre politikeres fiflen og bukken for nazisterne osv.

Er dine tråde kun for medløbere herr Peter Theisen? Har du tænkt at lave en propaganda-tråd om dagen Peter Theisen? Har du overvejet at deltage i dine egne tråde Peter Theisen?

Rigtigt Son-ny. Men vi venter på Vagnr . Han plejer at få poængerne. Han har åbenbart det rigtige rygklapper-gen.

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 18-05-09 07:17

...eller også annullerer Peter Theisen. Det har han også for vane, når han ikke er i stand til at svare på stillede spørgsmål (det kan han stort set aldrig). Så får han ikke andre venstreorienterede til at give ham ret i hans horrible påstande annullerer han.

Bertel - få briller, eller læs historie! Hvordan kan et normalt menneske overse årsagen til at Schlüter måtte stramme livremmen så mange huller ind??

Kommentar
Fra : Son-ny

Dato : 18-05-09 07:28

Citat
Rigtigt Son-ny. Men vi venter på Vagnr . Han plejer at få poængerne. Han har åbenbart det rigtige rygklapper-gen.

Korrekt. Men de seneste gange har det været BertelBrander, som kommer med de samme gode argumenter som Vagnr.

Nåh, nu bliver jeg forhåbentlig ikke også blacklistet i denne tråd (?)

Son-ny

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 18-05-09 07:33

LOL Nemlig BertelBrandert er tilstrækkelig stæreblind til at kunne få øje på Anker Jørgensens fortræffeligheder og give skylden for alle ulykkerne til Poul Schlüter.

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 18-05-09 07:38

Jeg gætter nu på han annullerer - det plejer han, når han får modstand.

Kommentar
Fra : Son-ny

Dato : 18-05-09 07:44

Lad os nu se...

Håber det ikke - For så bliver der jo aldrig kåret en "vinder"

(Som forhåbentlig bliver Son-ny!)

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 18-05-09 08:04

Tak for svaret BertelBrander.

Kommentar
Fra : Son-ny

Dato : 18-05-09 08:10

Ja, det havde man jo aldrig gættet !

Det var vel også det bedste svar ...

Son-ny

Kommentar
Fra : Son-ny

Dato : 18-05-09 08:16

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 18-05-09 08:58

LOOOOL Naiiiiihhhh hvor overraskende! Peter Theisen er simpelthen en

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-05-09 19:10

Problemet med Schlüter, var ikke at han var nødt til at han nødvendigvis måtte have en økonomisk politik (til forskel fra Fogh), men at han førte den forkerte økonomiske politik, og dermed måtte gå af som statsminister med et land i økonomisk uføre. Heldigvis fik Nyrup og Jelved rettet op på landet, og Fogh har så kunnet høste frugterne heraf, uden at gøre noget som helst.

Jeg vil bestemt ikke påstå at Anker er fejlfri, eller at den politik der blev ført i 70'erne var fejlfri. Men alle de forskellige regeringer vi havde den gang fejlede, behøver jeg at nævne Hartling?

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 18-05-09 19:28

LOOOL Hold kæft hvor er du svagtseende Bertel.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-05-09 19:37

Igen og igen bliver jeg forbløffet over hvor rige argumentation højrefløjen kan præstere.

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 18-05-09 19:45

..og vi andre undres over det vedholdende selvbedrag og manglende realitetssans venstrefløjen udsætter sig selv for!