/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skærmopløsning
Fra : alimak
Vist : 1213 gange
200 point
Dato : 17-05-09 18:27

Jeg har købt en pc uden hardisk,en acer aspire 9420 som det er intel prosessor i,Jeg har en defekt acer aspire 9300 som ser ud som om det er den samme pc, bortset fra at det er en Amd prossesor,i
den.
Jeg tog ud hardisken og satte den ind i aspire 9420. På den hardisk er det Windows xp og på den 9420 har det vært Windows Vista i den gang det var hardisk i den.Jeg har vært inde på acer sin site og downloaded nogle Intel filer. Alt kører godt men jeg kan ikke få skærmopløsningen til at blive andet en 640X480, så bildet er helt mærkelig.Jeg prøver at gå ind i egenskaber for skærm i kontrolpanel og flytter pilen, men den går bare tilbage til 640X480.
Er det nogen der har nogle gode ideer, før jeg bliver sindsyg.
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 18:31

Du skal have opdateret dit grafik kort driver, hvilken grafik kort er der i ?
SIW kan hjælpe dig med at finde ud af det: http://www.gtopala.com/siw-download.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 18:47
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-05-09 19:00

Prøv at indstille skærmopløsningen under skærm>indstillinger>Avanceret>Kort>Vis alle tilstande.

Rul op/ned og vælg opløsningen (vælg en med 32bit)og klik så ok>Anvend

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-05-09 19:05

Mener det heder GeForce Go 7300 Turbo Cache.
Hvordan opdaterer jeg det?
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 19:14

Du henter og installerer Nvidia driveren, fra Nvidia Acer har kun drivere til Vista:
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
du skal hente den til Geforce Go 7 series (er det en bærbar du har ? ) eller bruge Option 2 så søger Nvidia siden på din computer og finder en driver der passer til dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 19:23

Helt nøjagtig er det den her du skal bruge: http://www.nvidia.com/object/geforce_notebook_winxp_179.48_beta.html
sæt markering i feltet ved: I have read and agree to the terms and conditions når du har læst betingelser og klik på Download now, dit grafik kort er nævnt under Products Supported

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-05-09 19:46

Eller hvis du vil køre med XP så er det den her.

http://www.nvidia.com/object/winxp_185.85_whql.html

Download den og bare kør installationen efterfølgende

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 19:52

Det er en forkert driver du har fundet Fijala, spørgers grafik kort er ikke nævnt under Products Supported
Den jeg har fundet er til XP
http://www.nvidia.com/object/geforce_notebook_winxp_179.48_beta.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-05-09 20:11

Sorry, min fejl. Den du fandt var ganske rigitg til XP.

http://www.nvidia.com/object/geforce_notebook_winxp_179.48_beta.html

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-05-09 20:12

Nå har jeg prøvet at instalere de filer fra nvida men vær gang så får jeg besked om at "Installationsprogrammet kunne ikke finde nogen drivere der er kompatible med din aktuelle hardware
Installationsprogrammet afslutter nu."

Hvad gør jeg nu????
alimak

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-05-09 20:21

SDå er det jo nok ikke det gtrafikkort du tror det er. Har du hentet det program der blev linket til. Med SIW kan du se hvad dit grafikkort hedder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 20:23

Enten har du en anden grafik kort end du oplyser, eller du har hentet en forkert driver, har du set under Products Supported på siden, inden du hentede ?
Måske du skulle forsøge at afinstallere den driver du har nu og så genstarte computeren, det gør du fra Enhedshåndtering, højre klik på dit Skærmkort og klik på Fjern, når computeren genstarter kan du pege på den nye grafik kort driver, det kan du også gøre fra Enhedshåndtering, eller Tilføj ny hardware som du finder i Kontrolpanel

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-05-09 20:26
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-05-09 20:33

Jeg har hentet SIW men det står ikke grafikkort men jeg ved ikke hvad jeg skal se under da det står på engelsk.
O.V.N. jeg vil prøve dit forslag, håber jeg får det til.
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 20:41

Du skal under Hardware - klikke på Video, så står navnet på grafik kortet øverst, du kan under Tools og Options, sætte SIW til dansk, men det hedder stadig Video

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-05-09 21:07

Hvordan åbner jeg enhedshåntering? Jeg har nu åbnet noget der heder device manager, men kan ikke finde hardware der.
alimak

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-05-09 21:10

Hvorfor ikke bare hente driveren inde på acers side?????? den burde jo virke

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-05-09 21:17

Det har jeg nu prøvet flere gange og den vil ikke instalere sig
alimak

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-05-09 21:19

der er to forskellige drivere på acers supportside, den ene er til et intel kort og den anden er til et nvidia kort, en af dem må jo passe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 21:32

Acer har kun drivere til Vista.
Du kommer til Enhedshåndtering ved at klikke på Start og højre klikke på Denne computer, klik på Administrer, der har du Enhedshåndtering i venstre menu og kan se dit grafik kort og andet, klik på + ud for Skærmkort, der står navnet og du kan højre klik for at opdatere eller fjerne driveren, jeg anbefaler at fjerne og så installere den nye efter en genstart, du skal være sikker på at dit grafik kort står under Pruducts Supported på siden du henter fra, du kan også vælge Option 2 og lade Nvidia siden søge på din computer efter den rigtige driver

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-05-09 21:37

Citat
Acer har kun drivere til Vista.

sludder, du kan da vælge xp home, xp pro, xp mce, vista home............ osv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 21:40
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-05-09 21:41

Der er en der har lagt et link højere oppe i tråden, se lige her: 17-05-09 18:47, det er fra en der hedder o.v.n

der er der drivere til 6 forskellige vista versioner og 3 forskellige xp versioner

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-05-09 21:45

hør o.v.n det er da 9420 vi leder efter er det ikke????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 22:05

Jo er der vist kun Intel driver til grafik kort inder XP, hvis spørger har et Nvidia grafik kort, så er der ingen XP driver - - - - så vidt jeg kan se

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-05-09 22:16
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 22:19

Ja prøv at klikke på den gule knap og følg med i download boksen, der står Vista og en hel masse andet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 22:22
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-05-09 22:33
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-05-09 22:36

o.v.n: du glemmer da vist at skifte operativsystem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 22:42

Jeg overgir' mig betingelsløst, jeg havde ikke klikket på Operation system under de små vinduer mon Alimak har lavet den samme fejl ?
http://peecee.dk/upload/view/170569 lige til højre for det viste vindue kan der vælges sprog

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-05-09 22:46

så så lille o.v.n, ikke græde, så slemt er det jo heller ikke

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-05-09 23:48

Nej jeg har ikke lavet samme fejl.Kan det hjælpe hvis jeg trykker alt+f10 så bliver hele partitionen slettet og instalert en ny windows xp pro? Jeg havde håbet at slippe det.
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 23:51

Du vil stadig mangle driveren, hvis du vælger den løsning, jeg tror ikke det løser problemet, det må betragtes som en sidste udvej, og ikke sikkert at det virker, kan du ikke opdatere fra Enhedshåndtering, efter at have afinstalleret den nuværende driver?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-05-09 23:52

nope, dit problem vil være det samme, den recovery der ligger på din hd er jo til en anden maskine så den har forkerte drivere i forhold til den maskine den nu befinder sig i

har du prøvet intel driveren??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 23:53

Du har sikkert den rigtige driver, men kan af en eller anden grund ikke installere den, har du prøvet søge funktionen fra Nvidia ? Bare for at se hvad den finder til dig ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-05-09 03:37

Citat
Jeg prøver at gå ind i egenskaber for skærm i kontrolpanel og flytter pilen, men den går bare tilbage til 640X480.

bare et forslag,..... du husker vel at 'klikke',...... anvend + ok, så opløsningen bliver "låst" ?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-05-09 16:55

EA_HS sefølig har jeg det.

O.V.N. Jeg har prøvet men jeg fik bare en fejlmelding at den ikke kunde instalere og at jeg måtte prøve at instalere manuelt. Og det går jo heller ikke.......
alimak

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-05-09 18:46

Jeg tror der er en fejl i installationen for hvis du blot har flyttet harddisken over fra den ene pc til den anden er der flere ting der kan komme til at drille. Jeg vil hvis det var mig der bestemte, formatere denog starte helt på en frisk som du selv er inde på med F10. Men husk at gemme det du synes er væsentligt

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 19-05-09 00:40

Jeg har desværre ikke flere gode forslag lige nu et eller andet driller og jeg kan ikke gætte hvad

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 19-05-09 15:48

Tak o.v.n.og til alle andre der har brugt hovedet på dette problem..Det er noget andet galt, den kan ikke gå i fejlsikret tilstand, det sker ingen ting da jeg trykker alt+f10, Så jeg må formatere hardisken og lægge ind xp på nyt.
alimak

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-05-09 16:37

Ja det tror jeg også er den eneste måde du kommer videre på.

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-09 00:54

Selv tak, jeg mener nu det er F8 du skal trykke for at komme i fejlsikret håber du ser dette og prøver inden du formaterer, måske kan du derfra

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-05-09 16:46

Har nu lagt ind windows på ny. Og med samme fejl. Prøvet så at fjærne ram og det viste sig at være en ramblok på 2gb der var defekt.Nu fungerer alt optimalt.
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-09 17:07

Godt du fandt løsningen, den med defekt RAM blok ville vist aldrig være blevet forslået af nogen herfra