/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 7 paa dansk
Fra : CCjunior
Vist : 817 gange
100 point
Dato : 17-05-09 17:34

Hvor kan man hente win 7 paa dk
skal vare klar til at braende og ikke en masse forskellige links hvor man skal hente det hele.. ( Det skal vaere let hehe )

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-05-09 17:37

På nuværende tidspunkt er Win 7 ikke på dansk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 17:41

Gøgeungen siger den er på dansk: http://www.kandu.dk/tip19597.aspx ellers må du vente til den kommer i handelen, den Microsoft tilbyder som gratis download virker i et år, men er ikke på dansk den kan hentes i en engelsk udgave, det gør vel ikke så meget, alle programmer som du installerer kan godt være på dansk:
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/default.aspx
der advares mod de uautoriserede download:
http://www.comon.dk/news/windows.7-versioner.fyldt.med.trojanere_40921.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-09 17:51

Citat
Gøgeungen siger den er på dansk

Jow...

Gøge siger så meget..

Alene måden gøgens filer normalt skal hentes på bør få folk til at holde sig væk...

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 17-05-09 18:01

Jeg har installeret win 7 paa denne com, men det er sq lidt traels at man ikke har dk tastatur. magler æ ø å

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 17-05-09 18:09

der har tidligere været en tråd herpå kandu med win7 på dansk :) søg og du skal finde ;)

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 17-05-09 18:17

joh den er skam på dansk , fordi jeg fik den tilsendt pr post fra MS for testing , og det er korrekt at den virker 1 år dvs. den udløber den 1-5-2010

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 17-05-09 18:24

Jeg havde Windows 7 en kort tid, dengang den var Beta, har også den nye på dvd men har ikke installeret endnu, jeg husker at det er ret nemt at sætte tastaturet til dansk.

Jo jeg fandt tråden fra dengang http://www.kandu.dk/Spg131098.aspx#1497265

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 17-05-09 19:19

Har inst. Windows 7 DK på en HP Multimedia maskine og det kører rigtigt godt ! dog mangler den lidt mere RAM men det kan der jo gøres noget ved.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 17-05-09 20:19

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 20:25

Selv tak, henter du den engelske ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-09 21:44

Jeg kører da også win 7 DK ................... et link fra gøgeungen.
Med opdateringer OSV
Om et år tages den op til overvejelse - købe eller ud.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 22:17

Eyvind dig - det overforsigtige menneske installerer et system fyld med trojanere, pas på din netbank

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-09 22:36

Der har nu ikke vist sig nogen trojanere.

Netbank foregår på en pendrive med ubuntu installeret...............og den får ikke lov til at snakke med windows.

Overforsigtig ved jeg nu ikke - men jeg arbejder på et system som er noget mere vandtæt end den alm. bankforbindelse som andre uforsigtigt bruger.

En dag hvor jeg har rigtig god tid - vil jeg prøve at forklare dig systemet med at bruge ubuntu pendrive til bankforbindelse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 22:53

Citat
En dag hvor jeg har rigtig god tid - vil jeg prøve at forklare dig systemet med at bruge ubuntu pendrive til bankforbindelse
tak bare du ikke påstår at den er uden forbindelse til den installerede harddisk men overbevist bliver jeg ikke jeg vil have mine styresystemer installeret på harddisken

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 22:54
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-05-09 19:42

Ok - den pendrive er så ikke 100% sikker.
Men den er langt bedre end dem der surfer rundt på det til tider snavsede net - og går i banken med samme harddisk.....................

Men jeg har også en udskiftelig harddisk med ubuntu..................kun til bank.
På 2 af mine bærbare comp. skiftes der harddisk på ca. 20 sek.