/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvad står der
Fra : lisje
Vist : 902 gange
300 point
Dato : 17-05-09 17:13

Kan nogle hjælpe???
I kirkebogen: Præstø Amt, Mønbo Herred, Magleby Møn sogn. 1819-1835
opslag 227

Under moderen: Moderen Ane Margrethe Larsdatter af Magleby
og så kommer:
Udlagt ?? ..... barnefader??? ....... Lars ?Jensen af Borre . Hvad står der rigtigt?

Håber en gider hjælpe mig
Lisje

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-05-09 17:31

Det er Sitting Bulls nevø - der skulle stå Sleeping Bull

Kommentar
Fra : 160643

Dato : 17-05-09 18:05

Hej!

Moderen Ane Margrethe Larsdatter af Magleby
Udlagt som barnefader E??D??mand Lars Jensen af Borre.

Det var det jeg kunne klare.

Venlig hilsen

Ove

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 17-05-09 18:33

Hej lisje

Jeg vil give Ove ret, i hvad der står, men kan der stå enkemand Lars Jensen af Borre ?

Hendes konfirmation er 1836-59 opslag 158 nr. 13
konfirmeret 1. søndag efter påske 1850

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : 160643

Dato : 17-05-09 19:56

Hej!

Jeg havde også en ide om, at der skal stå enkemand, men synes ikke det kan passe.

1. søndag efter påske 1850, er d. 7. april.

Venlig hilsen

Ove

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 17-05-09 21:48

Kunne det være disse personer der er tale om, første og sidste (så bliver det vel "Inderste Lars Jensen" og en tjenestepige)?

Samtlige personer i husstanden

Præstø, Mønbo, Magleby, Søemarke, en Gaard, 82-F2, FT-1834, B9347
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Lars Jensen 29 Gift hendes Søn - Inderste [Dorthe Larsdatter]
Kirstine Hansdatter 27 Gift hans Kone [Lars Jensen]
Karen Kirstine Larsdatter 5 Ugift deres Børn [Lars Jensen og Kirstine Hansdatter]
Johanne Marie Larsdatter 2 Ugift deres Børn [Lars Jensen og Kirstine Hansdatter]
Hemming Hemmingsen 20 Ugift Tjenestefolk [Lars Jensen og Kirstine Hansdatter]
Christian Christiansen 20 Ugift Tjenestefolk [Lars Jensen og Kirstine Hansdatter]
Ane Margrethe Larsdatter 19 Ugift Tjenestefolk [Lars Jensen og Kirstine Hansdatter

Fandt dem i folketællingen 1834 for Præstø Amt, Mønbo Herred, Magleby Sogn.

Hilsen Frits

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 17-05-09 21:56

Hej igen

Jeg tror det er de rigtige. Når man ser på fadderne er der både

Kirstine Hansdatter, 2x Hemmingsen og 1x Hemmingsdatter

/Frits

Accepteret svar
Fra : 160643

Modtaget 300 point
Dato : 17-05-09 23:57

Folketællinger er rigtig.

Men vi mangler stadigvæk erhverv, (jeg havde fået skrevet d med stort)
Moderen Ane Margrethe Larsdatter af Magleby
Udlagt som barnefader E??d??mand Lars Jensen af Borre.

Jeg tror vi ham her.

Samtlige personer i husstanden

Præstø, Mønbo, Borre, Raabyemagle Bye, en Gaard, 3, FT-1840, B9376
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anders Hemmingsen 46 Gift Gaardmand
Anne Hemmingsdatter 62 Gift hans Kone [Anders Hemmingsen]
Anne Kirstine Larsdatter 23 Ugift deres Børn [Anders Hemmingsen og Anne Hemmingsdatter]
Maren Larsdatter 21 Ugift deres Børn [Anders Hemmingsen og Anne Hemmingsdatter]
Jens Larsen 30 Ugift deres Børn [Anders Hemmingsen og Anne Hemmingsdatter]
Lars Jensen 15 Ugift Pleiebarn [Anders Hemmingsen og Anne Hemmingsdatter]
Christian Christiansen 26 Ugift Tjenestekarl [Anders Hemmingsen og Anne Hemmingsdatter

Venlig hilsen

Ove

Godkendelse af svar
Fra : lisje

Dato : 18-05-09 11:01

Tak for svaret 160643.

Tak til jer der har svaret mig, og det stort arbejde i har gjort.
Det er jeg rigtig glad for.

Hilsen lisje