/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Severine Jørgensen
Fra : trol413
Vist : 668 gange
100 point
Dato : 17-05-09 12:19

Jeg søger efter:
Severine Jørgensen f: 10. januar 1859 i Vester Åby sogn - Svendborg amt
Viet i Vester Åby Kirke 9. april 1881 til
Lars Jørgensen f: 27. marts 1859 i Sankt Hans sogn - Odense Købstad og amt

Hvis der er nogen som ved hvor de er blevet af/Eventuelle efterkommere er?

Trol413

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-05-09 12:32

Altså hende her:
"
Svendborg, Sallinge, Vester Aaby, Peirup by, Vester Aaby sogn, et hus, 6, FT-1880
Jørgen Hansen 48 Gift husfader, arbeider i skoven Aastrup sogn, Svendborg Amt
Eline Rasmussen 49 Gift hans hustru her i sognet [Vester Aaby]
Lars Kristian Jørgensen 7 Ugift deres søn do [Vester Aaby]
Severine Jørgensen 21 Ugift deres datter do [Vester Aaby]
Karen Marie Larsen 1 Ugift pleiedatter do [Vester Aaby]
"
Og hun hedder rigtigt også Jørgensen ligesom hendes mand Lars...

Måske er Peirup et spor?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-05-09 12:48

Og Lars, der hedder det samme som sin far?
"
Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kjøbstad, Nørrebro 85, baghuset, 1 F4, FT-1860,
Lars Jørgensen 32 Gift arbeidsmand Øster Skierninge
Ane født Larsen 25 Gift hans kone Horne
Lars Jørgensen 1 Ugift deres søn Odense
"

Han tjener så nok i Ulbølle hvor han møder Severine i nabo sognet??
"
Svendborg, Sallinge, Ulbølle, Lillemark, Ulbølle sogn, en gaard, Bondetoft, 2, FT-1880
Hans Hansen 41 Gift husfader, gaardejer her i sognet [Ulbølle]
Anne Marie Hansen 35 Gift hans hustru Aastrup sogn, Svendborg Amt
Hans Hansen 14 Ugift deres børn her i sognet [Ulbølle]
Anne Marie Hansen 10 Ugift deres børn her i sognet [Ulbølle]
Anne Catrine Hansine Hansen 7 Ugift deres børn her i sognet [Ulbølle]
Niels Hansen 1 Ugift deres børn her i sognet [Ulbølle]
Peter Hansen 1 Ugift deres børn her i sognet [Ulbølle]
Hans Hansen 79 Enke(mand) husfaderens fader, der af ham forsørges her i sognet [Ulbølle]
Rasmus Jensen 17 Ugift tjenestefolk Vester Skjerninge sogn, Svendborg Amt
Lars Jørgensen 20 Ugift tjenestefolk Odense
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-05-09 10:06

Og jeg finder ikke Severine på Fyn efter 1881.

Lars Jørgensen er der jo mange af...