/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Fedtknude
Fra : prio
Vist : 9505 gange
200 point
Dato : 17-05-09 00:55

Jeg har en fedtknude i hovedbunden, der er blevet for stor.
Er det muligt at slippe af med den uden operation?
Fx med et helsemiddel?
Jeg læste engang om en mand, der tog Resium, og så forsvandt hans fedtknude. Er der nogen, der har erfaringer med det middel?

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 17-05-09 01:09

jeg har engang fjernet en fedtknude på næsen, ved at prikke hul med en stoppenål, og trykke fedtet ud , indtil der kun kom blod ud. Men for ikke at lave en infektion, skal man vaske hænder grundigt, koge nålen og til sidst rense stedet godt med små gazestykker vædet klorhexidin 0,2%(købes på apoteket)

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 17-05-09 01:14

Rhesium er beregnet til at opløse stendannelser i galdeblære, nyrer og blære.

Har ingen virkning på en fedtknude.

Og der findes altså ikke noget natur(vidunder)middel, der sådan bare målrettet kan fjerne sådan en knude.

men en operation af sådan en, er altså i "bagatelafdelingen"..lidt lokalbedøvelse, et lille snit, fjernelse af fedknuden, plaster på...efter evt. et sting eller to, alt efter hvor stor knuden er.
Det tager ikke lang tid, og er ikke farligt på nogen måde, og det er meget minimalt hvad du vil mærke til sådan et indgreb.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 17-05-09 01:14

fejl - vædet med.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 17-05-09 01:14

Måske er der måder du kan slippe af med den uden operation,men jeg tror du vil få en skaldet plet hvis du ikke får den skåret væk.
Det er ikke slemt ,jeg HAR prøvet det.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 17-05-09 01:17

fordelen med stoppenålen modsat lægen, er du ikke får noget ar. jeg valgte stoppenålen frem for lægens kniv, fordi jeg ikke ville have et ar på næsen

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 17-05-09 01:19

og det er 20 år siden, og man kan ikke se der har været en fedtknude engang

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-05-09 02:41

Jeg fik fjernet en hos min egen læge - keine problem..

Hanne

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-05-09 07:36

Da hovedbunden har mange hårsække som kan blive inficeret vil jeg fraråde gør-det-selv med stoppenålen.

Og en operation kommer Du til at mærke mindre til end en skade på fingeren som er længe om at heles.

Kommentar
Fra : Chabo

Dato : 17-05-09 09:29

Jeg fik min læge til at fjerne en som havde været der i ti år og som var til iritation hvergang jeg barberede mig.
Det to lægen 10 min. det var smertefrit og har ikke siden kunnet se eller føle det.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-05-09 07:51

Jeg har fået fjernet to fedtknuder i hovedbunden med 20 års mellemrum. Det gør hverken ondt eller er ubehageligt, så hanvend du dig blot til din egen læge, der laver en henvisning til sygehuset.

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 21-05-09 18:36

Tak for svaret dova.