/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
renault espace
Fra : gertajensen
Vist : 1467 gange
100 point
Dato : 16-05-09 19:48

Hej.
Er der nogen der har erfaring med skift af forlygte pære på en Renault Espace. Har læst at det kan være en umulighed og at det kræver special viden??? Noget med højspænding.. ??
Det er en årgang 2001..
Mvh. Gert

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-05-09 21:56

Nej det er ikke noget problem som jeg husker det.Mulig det er lidt trangt.Jeg har skiftet forlygtepærer mange gange på den type bil.
alimak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-05-09 22:51

Samme bilmodel kan ho have flere forskellige slags lygter.
Hvis du ikke har indsigt eller kan læse en brugsanvisning, skal du ikke forsøge at skifte lampe i xenon lygter selv.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-05-09 23:25

Tror ikke det er xenon lygter på den. Jeg har ikke set det på den type bil.Da er det nok eftermonteret,hvis det er.
alimak

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 17-05-09 11:09

De almindelige forlygter kan næppe kaldes højspænding, så noget kunne tyde på noget eftermonteret.
Hvis du ikke har en instruktionsvejledning kan du jo prøve, at kigge i bilens instruktionsbog.
Den burde kunne fortælle hvordan du nemmest kommer til pærerne, og så længe bilen er stoppet og lyset slukket, er der nok ikke den store fare, men er du det mindste i tvivl, bør du nok køre omkring et værksted.
Så for nyligt, at et pæreskift på en Renault Megane tager 48 minutter, mens det kan gøres på en VW Golf på ca. 2 minutter - uden demontering af forhjul m.v.

Kommentar
Fra : gertajensen

Dato : 17-05-09 18:15

Hej.
Det skal oplyses at bilen er monteret med Xenon pære og de er faktisk ret kostbare bare i indkøb..
så derfor helst ingen fejl med ødelagte pære til følge..
mvh. gert