/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Valg af Media Center software
Fra : Graupner
Vist : 466 gange
20 point
Dato : 16-05-09 19:30

Hej Alle sammen,

Jeg har en stationær pc som er et par år gammel. Jeg vil lave om til et Media Center, men hvilken software kan anbefales?

Jeg har kigget på http://www.team-mediaportal.com/ - selvfølgelig også Windows Media Center og et par andre. Men jeg kan ikke finde hoved og hale i det Har I nogen erfaring/anbefalinger?

Jeg er helt grøn i dette media center halløjsa, så jeg kunne også godt bruge nogle anbefalinger mht. køb af hardware (fjernbetjening mm.)

På forhånd tak,

K

Accepteret svar
Fra : lassethorsted

Modtaget 20 point
Dato : 17-05-09 12:21

Den nemmeste løsning vil helt sikkert være at køre WMC (Windows Media Center) på den. Feks Vista Permium eller XP MCE. Logitech laver nogle fornuftige fjernbetjeninger - Blandt andet denne: http://www.gameshop.dk/shop/logitech-harmony-525-3286p.html

Du kan også bare købe Microsofts remote til XBOX360 - den kan styre en Media Center PC og den er ikke ret dyr!

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 18-05-09 08:53

Ser meget fed ud, den fjernbetjening.. Hvordan forbinder den med computeren? Skal der købes et kort ved siden af.

Det kunne godt være, at jeg bare skulle holde mig til WMC...

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 19-05-09 16:27

Er der sket ikke andre som har erfaring med Medie Center software???

Jeg er normalvis til Mac - og derfor er jeg ikke så meget til WMC, medmindre det er den bedste løsning..

God aften alle sammen, K

Godkendelse af svar
Fra : Graupner

Dato : 07-06-09 20:18

Tak for svaret lassethorsted.