/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
SD kort
Fra : Avant85
Vist : 859 gange
300 point
Dato : 16-05-09 13:34

Jeg har et lille digital camera og købte et SD-kort, så der kunne være flere billeder ad gangen

Nu har jeg det problem, at cameraet går helt i sort (bogstaveligt talt) displayet er helt sort og cameraet reagerer ikke engang på slukknappen, når det nye 4GB sd-kort sidder i. Det er som, at det er for stort, altså i kapcitet.

Når der ikke sidder et kort i, kommer der på displayet "Ingen kort"

Det fungerer fint, når det gamle kort (512) sidder i

Jeg prøvede så at læse kortet i kortlæseren på min PC. Der kom ikke en dyt frem

Det gamle kan fint læses og billeder hentes ind på harddisken

Nu ved jeg eller rettere har jeg på fornemmelsen, at der sidder nogle "tryllekunstnere" derude, som kan meget mere om sådan noget, end jeg overhovedet kan forestille mig. jeg skal bare lige finde dem derude.

Hvad skal jeg gøre eller hvad kan jeg gøre for finde ud af om det virker eller det er dødt for bestandigt ?

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 16-05-09 13:42

Er du sikker på at dit kamera understøtter et kort på 4 GB?

Ellers prøv at formattere kortet i en PC/Kortlæser inden du sætter det i kameraet!

Evt. skriv hvilket kamera du har!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-09 13:51

Citat
Jeg prøvede så at læse kortet i kortlæseren på min PC. Der kom ikke en dyt frem
ikke så underlig, der er vel heller intet på endnu, dit kamera kan sikkert ikke håndtere så store kort, kan du få kortet byttet til et mindre som kameraet kan bruge ?
Står der ikke i manualen til kameraet, hvor store kort du kan bruge ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-05-09 14:29

Hvad er det for et kamera, mærke og model?

Der er mange af de ældre digikameraer, der slet ikke kan håndtere et kort på 4 GB...ofte er 1 GB maximum.

Selvfølgelig foreligger muligheden også for at kortet er defekt.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-05-09 15:36

Og hvad er det for en type SD kort du har købt:
Er det et normalt SD kort eller er det et High Speed SD kort du har købt?
De hurtige SDHC kort vil oftest ikke kunne benyttes i ældre udstyr kamera/PC!

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 16-05-09 16:19

jeg har dog været udsat for at købe et kort der ikke duede!!

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 16-05-09 17:44

dogvillestar

Vil du prøve at forklare (sådan lidt grundigt) hvordan du formaterer kortet i / med kortlæseren på PC-en

Avant85

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-09 17:53

Uanset hvilken forklaring du får, så er det meget lidt sandsynlig at det vil hjælpe, hukommelses kort bør formateres af kameraet.
Har du undersøgt om dit kamera kan bruge så stort et kort ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-05-09 22:07

Formatering af kortet.........
Læs Din manual, der står fremgangsmåden, og som o.v.n skriver er det bedst at gøre det via kamaraets funktioner.

Hvis det er et såkaldt High Speed kort er det heller ikke sikkert at det kan bruges til Dit kamera.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 16-05-09 23:57

Hej LuffeA

Der står desværre ikke noget om hverken formatering eller af SD-kort i den manual, som fulgte med, da jeg købte cameraet, som er et "Mustek DV2000" købt i ALDI for ca 5 år siden.

Det har fungeret fint både med alm. billeder og små/kortere video-klip (som fylder meget)

Jeg har søgt på nettet uden resultat mht mere brugbar manual, så hvis du har en ide' om, hvor jeg kan finde noget, så vil jeg være meget taknemlig

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 300 point
Dato : 17-05-09 00:15
Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 17-05-09 00:32

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 00:35

På side 23 i manualen står der hvordan du formaterer memory card, det bliver et gæt, jeg kan intet finde om størrelsen på memory card, men ingen forhandlere viser kort som er større end 2GB når jeg søger på mustek dv2000 memory card desværre dit kort er for stor, kameraet kan ikke læse så stort et kort (stadig et gæt)

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 21-05-09 12:53

o.v.n.
På side 23 i manualen står der hvordan du formaterer memory card

Når jeg så prøver at formatere det kort, som sidder i apparatet, som den godt kan læse, så kan den kun slette eller lade være ved dene funktion.

Camaraet kan ikke klare dette store kort OK. Men jeg har lånt et andet camera, som fint kan tage billeder på dette 4GB kort og overføre dem via kablet til pc'en.

MEN min kortlæser kan ikke læse kortet. Den tænder indikatoren / lampen, når jeg sætter kortet i, men så sker der heller ikke mere.

Camaraet går "i sort" og reagerer ikke på noget, ikke end gang slukknappen

PC'en "fryser" låser sig fast i forsøget på at læse dette kort og først når jeg fjerner kortet fra læseren, så kan jeg komme videre.

Og jeg har læst i manualen for computeren, men der står kun at den kan læse den slags kort og ikke hvor store eller hurtige de må og skal være.

Venligst Avant85