/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
skærdriver
Fra : Nul7
Vist : 475 gange
300 point
Dato : 16-05-09 12:25

Jeg prøver igen.

Jeg køre Vista fuld opdateret. Ati Radion x 1600 grafikkort. Har altid virket tilfredsstillende, men
nu slukker det ned og tænder op igen for til sidt at lukke pc-en ned.
Den melder " skærdriverens atikmdag (stavet rigtigt) stoppede "
Jeg har prøvet næsten alt..renset for virus og lignende..kørt ccleaner..fjernet og genoprette det igen. Opdateret fra hjemmesiden m.m.
Kan det været kortet der er defekt?
Kan det hjælpe at starte på en frisk?
Jeg håber på en løsning.

Hej

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-05-09 12:29

Tryk F8 under opstart og vælg VGA tilstand, gå i enhedshåndtering og slet skærm og skærmkort, genstart og lad systemet installere igen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-05-09 15:13

Prøv at gøre som Peet foreslår eller prøv at gendanne. Desværre lyder det som om du har fejl i grafikkortet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-05-09 16:40

Citat
Ive found the solution, it is an overheating issue.

I now play games with the case window open and now the crashes hardly ever happen.

The crashes still happen though so I think vista isn't blameless, but your right it would be a shame to get rid of vista, I WAS going to change the card.

Kilde:
http://www.vistax64.com/graphic-cards/102816-atikmdag-stopped-responding-then-recovered.html

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 16-05-09 16:49

Klaudi, jeg køre 32 bit, hvad så?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-05-09 17:54

Varmeproblem gælder både for 32 og 64 bit. Har du tjekket om køleribberne i grafikkortet er rene og ikke er tilstoppet af nullermænd. Af med sideskjoldet og tjek

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-05-09 08:46

Problemet er normalt, hvor køleribberne sidder lige ved chassis, der imellem har jeg tit set en hel kage af støv, hvor der absolut ingen luft går igennem.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 21-05-09 09:26

"Atikmdag stoppede" er åbenbårt en uløseligt problem når man læser under Atikmdag (google)
Jeg har prøvet alle foreslående løsninger I har kommet med, - nu er jeg ved at gøre klar til en ny installering hvad jeg ikke er så rutineret i, men håber det er løsningen.
Hvis ikke der fremkommer yderligere hjælp må jeg desværre annulere dette spørgsmål.