/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilke programmer kan fjernes
Fra : ivanovic1
Vist : 1007 gange
50 point
Dato : 15-05-09 23:46

Hej Alle,

Jeg har lige reinstalleret min bærbare, men er træt af, at recovery cden, samt cden med driverne installere alle mulige ting. Er i tvivl om hvilke programmer der er brug for og hvilke jeg got kan fjerne.

Her kan I se hvilke programmer der ligger på pcen, er der nogen som jeg kan slette?
Jeg har givet dem numre så I kan referere til dem uden problemer :)

http://img199.imageshack.us/img199/3518/unavngivet.jpg

Mvh.
Ivanovic1

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-05-09 00:08

Måske du uden problemer kan fjerne 3 + 4 + 7 + 8 + 12 + 13 + 20. Bortset fra, at nr. 5 muligvis vil opdatere 3 + 4 + 7 + 8 igen . Men da det er småting, kan du da bare fjerne genvejene til de programmer, du ikke skal/vil bruge, og så glemme alt om dem .

God weekend

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 16-05-09 00:43

men nogle af dem kan godt blive nyttige i en snæver vending.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 50 point
Dato : 16-05-09 08:51

prøv at google " den sorte hånd". der finder du svar på alt om at gøre en pc hurtigere og bedre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-09 10:57

Citat
men er træt af, at recovery cden, samt cden med driverne installere alle mulige ting

Den liste er da ikke KUN programmer din recovery lægger ind

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 16-05-09 11:35

Jo alt er lagt ind gennem recovery, når denne er kørt igennem beder pcen om driver cden, hvorefter den installerer resten. Lidt irriterende, da jeg ønsker en effektiv pc og ikke en fyldt med ligegyldige programmer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-09 11:44

Siden hvornår er AVG Free blevet delt ud med komputere ???????

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 16-05-09 12:55

Ja ok det installerede jeg som det første, da jeg ikke ønsker at surfe, google osv uden antivirus. Alle de andre er lever installeret med recovery cden og driver cden :)

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 17-05-09 13:45

FK følgende svar i et andet forum, og der er nu gjort. Nu må vi se hvad der så sker efter jeg har gjort nedenstående :)

Jeg er ikke helt sikker, men her er mit bud på, hvad der kan slettes:

De første 8 Asus programmer kan du vidst roligt fjerne som det passer dig, afh. om det er programmer du bruger eller får behov for.

9. ATI er jo driveren til grafikkortet og bør jo selvf. ikke fjernes, med mindre det er ifb. med en driveropdatering.

10, 11, 12 og 13 er vidst heller ikke noget specielt, andet end noget hotkey-halløj, som de fleste vidst fint kan undvære.

14 til og med 17 er jo hhv. dit antivirusprogram og nogle drivere, som heller ikke bør slettes.

18, 19 og 20 er vidst heller ikke noget specielt/vigtigt.

Resten, undtagen 27, er div. drivere og bør heller ikke slettes.

27 (WinFlash) er vel bare til, hvis du skal/vil opdatere BIOS.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 17-05-09 15:07

Har nu fjernet en hel del. Når jeg kører msconfig er jeg lidt i tvivl om hvad jeg kan fjerne så den arbejder hurtigere under opstart.

Har lagt et billede ud her, igen med nogle numre

http://img198.imageshack.us/img198/2967/unavngivetmgw.jpg

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-05-09 16:23

Du kan fjerne 9 + 10

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-05-09 16:25

Hvad står der længere til højre ved 2 + 4?

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 18-05-09 01:15

Jeg har kun hak i 1 og 6 nu, og den starter lynhurtigt op uden at køre alt muligt mærkeligt. Endvidere har jeg installeret ccleaner og udført nogle ændringer i følge "den sorte hånd" som kan googles :)

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 18-05-09 01:16

Tak for svaret trimare46.