/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad koster at sælger hus?
Fra : pk2dk99
Vist : 809 gange
200 point
Dato : 15-05-09 18:42

Hej med jer
Hvad meget skal vi betale til en ejendom mælger hvis han sælger et hus på 1,7 million???? hvad er prisen? Hvem er bedste og billigt ejendom mælger i markeked? Hvad koster at lave en tilstand raporten?
Venligst Hjælp
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-05-09 18:51

Der er ikke en fast pris på dine spørgsmål.

Det kan komme meget an på hvor i landet du bor.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 15-05-09 19:03

hej
PK 2 Dk 99
sammenligning jeg skulle af med 65.000 for en hytte til 2,1 mil det var EDC
tilstandsrapport kan du komme til at betale lige fra 5-6 tus. til 12-15 tus.

sælg den selv og betal en advokat 5-7 tusind kr. til at lave papirarbejdet,
tilstands rapporten kommer man ikke uden om, i dagens danmark,

men går du til en ejendomshandler selvom de siger pt, på grund af krise og jeg ved ikke hvad, så er de gået fra Solgt eller Gratis
men det er de så ikke hvis du siger at så sælger du den selv f. eks, for så får fløjten en anden tone.
men de bæster så skal man have alt skrevet ned, man kan sagu ikke stole over et dørtrin på hvad de lover hvis ikke det står på papir
Men velkommen i salgs klubben.
mvh
vic 2000

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 15-05-09 19:25

hej igen
jeg glemte og sige at du skal tilbyde køber at betale ½ delen til en ejerskifte forsikring,
men de kr. skal du ikke være så ked af, for så kan du læne dig tilbage, hvis der skulle dukke skjulte fejler frem,
og så er der også afgiften til staten som vel ligger på ca 5 tus. kr.
men igen de kommer oven i ejendoms handlerens honorar. + moms og nogen pt. tager kroner for annonce udgifter.
lav selv din egen salg i f. eks, DBA eller Gul og gratis, og giv dig selv en ferie for de kroner som mægler skal have. men det er dødt løb pt.
mvh
vic 2000

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-05-09 19:26

Et alternativ er Robinhus, hvor du selv er aktiv med at fremvise dit hus, men får prof. hjælp til papirarbejdet osv.

Citat
Vores salær er altid kr. 34.995,-. Uanset hvor meget din bolig bliver solgt til. For vores arbejde er jo det samme, om du sælger for en eller fem millioner.

læs meget mere her
http://www.robinhus.dk/saelger/default.asp?k=3

Accepteret svar
Fra : kj

Modtaget 200 point
Dato : 16-05-09 12:16

formentlig 50-60.000 kr. + annonceudgifter.
Da jeg prøvede at sælge for 4-5 år siden, lykkedes det ikke, og sælger(Nybolig) skulle så heller ikke have salær, men en der kom en regning på annonce udgifter på ca. 18.000,00kr., jeg bad om en liste over tidspunkt og hvilken avis, den fik jeg. Jeg undersøgte sagen, og der var en del annoncer der aldrig har været i avisen. Det gav røde ører hos mægler, og en kraftig reduktion i annoncepriserne.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-05-09 16:48

Tak til alle..

Sporgsmål er at hvis man selv sælg bolig. Hvordan man presentær netto ,brutto og udbetaling beløb på Boligs announcen?
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-05-09 08:00

Få et gratis mæglertilbud med salgsopstilling - eller få en anvokat til at gøre det.

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 13-06-09 04:47

Tak for svaret kj.