/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ugyldigt sim-kort.
Fra : Nermiin
Vist : 3149 gange
35 point
Dato : 15-05-09 15:33

Hej.
Jeg er havnet i en lidt mærkeligt situation med min mobil, Nokia 5800.
Det hele ligger sådan, at jeg for nogle uger siden, købte en Nokia 5800, inde på www.salgsbutikken.dk.
Derfra kan man kun købe mobil-telefoner uden abbonnement, og det forventede jeg også denne var, men nej.
Jeg fik telefonen, helt ny selvfølgelig, men da jeg så satte mit eget sim-kort i, tastede min pin-kode, så bliver den ved med at sige " UGYLDIGT SIM-KORT".
Jeg har ringet ind til dem for at spørge hvad der var galt, og de kunne "desværre" ikke hjælpe mig på nogen måde overhovedet, hvilket jeg synes var alt for dårligt, meget dårlig service! . Jeg ville til at returnere mobilen, men dog ikke alligevel, for jeg ville ikk få fuld pris, som jeg havde givet, hvis jeg returnede den.
Jeg har prøvet, med en masse forskellige sim-kort, og den bliver ved. " UGYLDIGT SIM-KORT"
Nogle der har haft samme eller lignende problem ?
Eller nogen som ved hvordan det her kan løses, så vil jeg være meget taknemmelig for lidt hjælp.

MVH Nermin.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 15-05-09 15:39

står der "fortryd " ?? for så er den simlåst

står der ikke fortryd så er den formentligt varm ...

og sidste mulighed er at den er defekt ...

men mit bud er det første ... da det er normalt med den butik ... og de afviser hver gang at gøre noget ved det med mindre man sender dem over... du kan heller ikke være sikker på at telefonen er ny når du får den fra dem...

D9N

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 15-05-09 15:42

Hej D9N.
Jeg undrede mig også over at den ikke sagde fortryd, første gang jeg satte sim-kortet i. Den har slet ikke vist noget som helst med "fortryd".
Jeg har nemlig haft en tlf før, som var sim-låst, der viste den "fortryd".

Jeg har ikke tænkt over at den kan være varm.

Jeg fik den som sagt helt helt ny, ALDRIG ÅBNET, før jeg selv gjorde det, det er noget jeg altid tjekker hvis jeg køber fra nettet.
Det er virkelig mærkeligt.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 15-05-09 15:47

oki hvis den er plomberet så burde det være en sim lås ... men returner den til dem og bed om en der virker ... det koster dig godt nok porto , men hellere det...

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-05-09 16:26

Umiddelbart burde det ikke koste porto, hvis man kan regne med, hvad der står på deres hjemmeside: http://www.salgsbutikken.dk/shop/terms.html
Citat
Kontakt os inden du sender din telefon til service, hvis du er i tvivl om garantiforholdet !.
Omkostninger forbundet med returforsendelse til lande uden for Danmark påhviler køber, der er ingen erstatning på bortkomne breve. Send derfor altid telefoner retur som "pakke".
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Så er det kun et spørgsmål om, hvad de mener med "når reklamationen er berettiget"?

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 15-05-09 16:35

hehe nej men hvad er berretiget i deres verden ?? det er ikek når man har en låst telefon ...

har lige låst 3 stk 6500C op der fra , 2 fra telia 1 fra tdc som var købt af samme person samtidigt ... alle 3 sku være åbne... og en 6500C der er låst til TDC er pænt gammel og den havde også gammel SW på ...

men de mente ikek fejlen var deres... så derfor kunne man sende dem over og få dem låst op ...

og det er ikke første gang ...

D9N

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 15-05-09 21:27

jeg har haft samme problem det er dit simkort der er for gammelt. det jeg gjorde var at jeg satte mit simkort i min gamle telefon og så ringede jeg til min telefonselskab og så sendte de en ny opdatering til mit simkort. så kunne jeg sætte simkortet over i den ny telefon og så virkede det

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 15-05-09 21:45

hejhejdikael

du overså den her linie:

" Jeg har prøvet, med en masse forskellige sim-kort, og den bliver ved. " UGYLDIGT SIM-KORT" "

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 15-05-09 22:06

var det nye simkort du prøvede med altså mindre end et år gammel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-09 22:08

Selvfølgelig er det da firmaets fejl hvis de sælger låste telefoner til FULD pris....

Telefonen er jo ubrugelig....

Send den retur med oplysning om den IKKE virker - så må de jo få den til det.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-05-09 04:26

De er nok ikke klar over selv at visse af deres telefoner kan være simlåste, hvad der må være en fejl fra leverandørens side, men det forsvarer ikke deres handlemåde og de skal selvklart give Dig en brugbar telefon.

For et år siden købte jeg en Motorola u/abonnement. Den originale æske var påtrykt "Vodafone", og inden i lå der Vodafone manal, men der var så tillagt en dansk samt overgangsstik til laderen.
Sikkert et parti som var trukket tilbage fra Vodafone udbyderen (England) og simlåsen var også væk.