/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Forskellen på DRU og DKK er ....?
Fra : jkrjk2
Vist : 998 gange
20 point
Dato : 07-04-03 11:14

Vi har netop købt en hund med stamtavle, udstedt af DRU. Jeg kan se at der også er avlere af samme race indenfor DKK. Hvad er forskellen ?
Kan vi få kåret vores tæve hos DKK?

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-04-03 11:23

Dansk Race Union og Dansk Kennel Klub. Jeg mener ikke, at dru og dkk anerkender hinandens udstillingsresultater. prøv www.dkk.dk
www.dru.dk

surfer liige en tur...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-04-03 11:29

Prøv at føæle disse links... og tillykke med din hund!

kandu.dk
Kære alle i denne NG.<b ... overskrive min DKK-Westie til DRU. Desværre anerkender DKK ikke DRU. DVS. ... først i DRU, dernæst i DKK for at få ...
www.kandu.dk/dk/news/99613/groupid/20701

kandu.dk
... godkendte/orginaseret under DKK. Så behøver du ikke at rende til DRU. udstillinger længere ... vel ikke noget med DKK eller DRU at gøre ...
www.kandu.dk/dk/news/99750/groupid/20701

Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-04-03 13:39

gav det pote?

Accepteret svar
Fra : krkr

Modtaget 20 point
Dato : 10-04-03 10:32

Hej
DRU er en hundeklub som udsteder stamtavler
DKK gør det samme MEN DKK er den Danske hundeklub som er tilknyttet FCI
at føre Dansk Hundestambog – den af FCI anerkendte stambog. FCI er den internationale organisation af nationale kennelklubber med i dag ca. 80 medlemslande. FCI anerkender kun én kennelklub i hvert land. I Danmark er det DKK. Stambøger udstedt af andre organisationer anerkendes ikke.
Begge klubber afholder udstillinger, brugs- og markprøver, lydighedsprøver, agilitykonkurrencer m.m. samt træning til alle disse typer aktiviteter.
kr

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 08-01-06 23:06

Tak for svaret krkr.