/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort til 2 skrærm eller flere
Fra : foxdk
Vist : 264 gange
200 point
Dato : 07-04-03 10:28

Hejsa ............

Jeg sider meget og tegner i to forskellige programer så kunne god tænke mig et grafikkort hvor man kan tilslutte 2 eller flere skærme på samme grafikkort så man ænden har det samme skræme billede på begge skærme eller to forskellige skærm billede men man skal kunne kopi, klippe osv imellem de 2,3 skræme hvilke grafikkort kan dette og hvordan kan man se på korte at den understøder dette???

/fox

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-04-03 10:31

Uha, det er der mange som kan... du kan prøve at kigge lidt på denne http://www.kandu.dk/dk/spg/13412

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-04-03 10:32

I dit tilfælde ville jeg nok liiiige snakke med min 'lokale' computermand

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 07-04-03 10:42

CLAN>> Der stod ikke meget på http://www.kandu.dk/dk/spg/13412 at jeg kunne til slutte 2 skærm på de graffikort og det har jeg give 5 point for :(

Den lokale computermand er spørgsmåle for svært????

Kommentar
Fra : palleflintholm

Dato : 07-04-03 17:21

Det du mangler er en switch, så du kan sætte alle de skærme til du lyster, med den kan du have det samme billede på alle skærme, hvis du ønsker 2 billeder på forskellige skærme bliver du nok nød til at købe en computer mere.
Håber du kunne bruge dette svar

Mvh
Palle & Co

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-04-03 19:22

Palle er inde på noget af det rigtige...

Nu var det ikke mig der fik glæde af de 5 points, og siden man får tildelt 20 for hver dag man logger ind - så overlever du nok det

Søren

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 08-04-03 09:17

Palleflintholm>> Det er en udemærke idé det er jo ikke lige det jeg spørg om og det er kommer hurtig til at koste ca 2000 med bok, ledninger osv....

Et stort minus ved Switchbox to forskillige skærm billeder men de arbjeder sadevæk som et hvad jeg ved :(

man kan også få mange SUPER grafikkort for det ca 1000kr der DVI der kan ALT :)

Kommentar
Fra : palleflintholm

Dato : 08-04-03 16:37

Foxdk...
Det kan være at jeg helt har misforstået dig så. Hvad skulle formålet være ved flere skærme???

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 08-04-03 16:49

Palleflinholm>> du har ikke misforstået mig jeg synes bare det besværligt at skal side og skift imellem computer på en boks når man kan få grafikkort der kan hånter flere skærme på engang :)

Det jeg er ud efter er jeg sider og tegner meget i 3D så sider jeg og måler, kigger på 2D tegningerne men hvis jeg kunne havde 2D tegningen på den ene skærm 3D på den andre skærm men jeg skal kunne kopi fra den ene til den andre skærm for eller skal jeg jo bare havde to computer :(

håber du er bedre med nu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-04-03 08:54

De fleste grafikkort med nvidia chips kan gøre det! (dog kun med 2 skærme) det er en funktion som hedder nview Du kan læse mere om nview her http://www.nvidia.com/view.asp?IO=feature_nview Matrox har osse grafikkort der kan gøre det og osse ATI. Du kan gå ind på www.edbpriser.dk og se/sammenligne priser på disse kort. Håber det hjælper dig lidt videre

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-04-03 14:36

Hej
Sidder lige og rydder op i alle mine åbne / udestående svar. Kan se din stadig er åben, derfor disse spørgsmål:
- Var vores/mit svar ikke fyldestgørende?
- Har du bare glemt at acceptere svar/kommentar (til højre for kommentar)?
- Ønsker du stadig dit spørgsmål stående som åben?

God påske...
Søren

Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 08-06-03 18:30

Matrox G400 serien har dobbelt skærm udgang, og virker perfekt