/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ondsindet kode
Fra : maxhankat
Vist : 753 gange
100 point
Dato : 14-05-09 17:33

Da jeg åbnede min Pc, vistes denne advarsel fra mit F-secure sikkerhedsprogram:

"Ondsindet kode fundet i filen C:\Documents and Settings\Skrivebord\ATF-Cleaner.exe.

Inficering: Worm.Win32.AutoRun.ahuy

Handling:Filen blev omdøbt."

Nu har jeg fjernet programmet ATF-Cleaner helt, mon jeg så hører mere til den?

Mvh
joan

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 14-05-09 17:44

Bare for en sikkerhedsskyld, så sæt lige din maskine i gang med en virusscan. Husk at opdatere det først.

Du har fjernet programmet med ormen, jeg har selv prøvet at få nyt program og lige pludselig troede det, at et fil var en orm. Du vil ikke mærke mere til problemet.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-05-09 18:05

Der er her tale om en yderst ondsindet orm. Den hedder return og the returning worm, fordi den altid vil vende tilbage. Der er kun en ting at gøre ved den, og det er at købe en ny harddisk. Hvis den først har fundet vej til din harddisk er der intet der kan fjerne den igen. Du skal nu sikkerhedskopiere alle de filer du vil gemme - vær meget opmærksom på at alle filer der starter med bogstavet F er inficerede med ormen, og hvis de kopieres med over på din nye harddisk flytter du problemet med dig.

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 14-05-09 18:07

Tak for svaret granner01.

mvh
joan

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 14-05-09 18:12

Undskyld Flash77, jeg glemte at sige til dig, at jeg ikke ser en eneste fil med F.

Jeg scannet hele maskinen med F-secure, og der blev ikke fundet nogen virus eller andet ondt.

Så nu afventer jeg lige og ser om der sker mere. Foreløbig er der intet ubehageligt sket med min Pc, og det er nu flere dage siden, jeg fik meddelelsen om ormen.

Mvh
joan

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-05-09 20:28

Selv tak du. Når man er så konsekvent som du har været, så kan man ofte undgå de store skader.