/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Naturgasfyr - hvad er bedst
Fra : kb_nielsen
Vist : 3821 gange
220 point
Dato : 14-05-09 10:47

Jeg får om kort til lagt naturgas ind, og skal derfor udskifte mit oliefyr. Men at vælge et naturgasfyr et noget af en jungle - derfor: hvilke mærker skal man holde sig fra og hvad kan anbefales??

Pft.

Kenneth

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 14-05-09 12:23

VAILANT er bedste

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 14-05-09 13:20

Udvalget er stor, og teknologien ret god på alt fra:

Vaillant

Milton

Beretta

Baxi

Bosch

men flest VVs´er vil nok vælge Bosch

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 14-05-09 13:56

Milton er et godt fyr

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-05-09 16:22

Citat
VAILANT er bedste

Har haft Vaillant,siden 1994. Kører stadig,uden problemer.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-05-09 18:54

AK ja, og vi har kørt Bosch siden 1996 - uden et eneste problem!

Uanset hvilket fyr du har i kikkerten kb_nielsen, så undersøg temperaturstyringen. Forstil dig en dag med 10 garders frost uden for. Inden for har du 21 grader. Dit fyr styres af en udvendig føler. Du foretager nu en udluftning, uden at du afkøler møbler, men alene foretager et luftskifte, hvorved din lufttemperatur i fx stuen bliver 18 grader. Hvis du har en udvendig føler, vil den fortsat køre som inden du luftede ud, dvs, den sætter ikke din rumtemperatur op - det er et problem. Har du gulvvarme med rumstyring, er det ikke et problem!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-05-09 06:53

Mit citat kan måske misforstås.Det er ikke fordi jeg mener Vaillant,er den bedste.Det har jeg ingen forudsætninger for at påstå.Vi har bare været godt tilfreds.Mon ikke det er i stil med biler,at kvaliteten er næsten ens.(Nødvendigt) Ellers ryger de ud af markedet. Og netop gasfyr,er helt sikkert kontrolleret i hoved og rø........

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 15-05-09 14:13

Bosch har en lang række af gode kedler bag sig, og lever længe uden de store problemer.

Vaillant derimod har været plaget af store problemer de sidste år, med fejl på deres gaskedler.
Der har været forgiftninger på slutbrugeren, og Vaillant har været ude og ændre på konstruktionen på nogle af kedlerne.
Alt dette har været vist i tv, og kan findes på nettet.

Jeg ville vælge Bosch.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-09 20:03

Jeg har en Bosch som snart igen skal have ny blæser ..................... desværre er service her på sjælland ikke noget jeg vil råbe hurra for.

Mit næste gasfyr bliver ikke en bosch.

Kommentar
Fra : kb_nielsen

Dato : 03-08-09 20:32

Tak for de mange svar

Jeg har talt lidt med HNG og et par VVS'ere. Mange har anbefalet Weishaupt, som værende noget af det bedste på markedet. Har nogle af Jer erfaringer med det mærke??

/Kenneth

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-09 09:48

Ikke andet end at jeg kender en som er tilfreds med sin Weishaupt.

Spørgsmålet er jo også om du vil have et gasblæsefyr ind i den gamle keddel - eller du vil sætte et atmosfærisk gasfyr op.

Det de fleste her snakker om, er et atmosfærisk gasfyr.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 04-08-09 18:22

jeg vil anbefale et Geminox for det har vi selv..
vores er dog kun 4 år.
så vi har ikke haft de store problemer med det endnu.. vi har en model Geminox THI 5-25 M40