/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
2 routere på samme "kabel"
Fra : Byb75
Vist : 347 gange
50 point
Dato : 13-05-09 22:17

Hej. På min arbejdsplads kan bærebar pc ikke nå den trådløse router(accespoint-måske). Kan jeg koble en ekstra accespoint til denne`Jeg mener der går et kabel fra et stik i væggen til den router(accespoint) vi har nu. Det er nok 5 m langt. Kan jeg sætte en form for switsh på dette kabel og så sætte en ekstra accespoint på så jeg har 2 router/accespoint der går på det samme stik i væggen. Fordi jeg kalder den vi har accespoint er fordi jeg ikke ved om det er en router eller accespoint vi har nu.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-05-09 22:24

Først skal du finde ud af om det er en router eller om det er et access point.

Er det en router vil jeg helt klart anbefalde og koble et access point på IKKE en router, det kan lade sig gøre uden problemer, men undgå det.

Er det et access point kan du ikke koble et andet access point på med kabel, der er kun et ethernet stik på et access point. Men der er mulighed for at koble dem samme via det trådløse i en bridge, men så mister du muligheden for at koble en pc på via trådløs.

Så start med og find ud af hvad det er du har lige nu.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 13-05-09 22:36

Har du tænkt på at sætte en antenne/forstærker op?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-09 22:57

Dette kan du godt for de gør vi her:

internet...modem....router1....switch........router2 med AP - - - - - comp.
Router 1 og 2 uddeler DHCP til hver sit lille netværk men der er adgang til internettet.

Der er flere måder at koble på.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-09 23:11

Jeg syntes at din forklaring er lidt rodet, Webnoob.

Til Byb75!
Hvis det kabel du har, kan bruges til din PC via LAN port, så er der signal på.
I så fald kan du sætte et Access-point på, så du kan køre trådløst i stedet. Du skal dog sikre dig, at dette AP bliver godkendt af routeren i netværket, og at den ikke kollidere med kanalen fra det andet AP-punkt.
Du kan også vælge, at indskyde en lille 4 ports swich, inden din AP, for så både have et WLAN og 3 LAN på din pind!
Du skal så være klar over om routeren vil tildele disse WLAN og LAN de IP-adresser der er nødvendige.
Det kommer an på hvor mange IP adresser der er åben for i routeren, og om der køres statisk eller dynamisk.

En anden løsning kunne være at opsætte en repeater, så det eksisterende trådløse net kunne udvides.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-06-09 17:59

Dette spørgsmål er nu slettet af min huskeliste p.g.a. manglende respons!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-06-09 19:39

det samme gælder her.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-09 21:47

jow -