/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
internhdd bruges som eksternhd
Fra : sCover
Vist : 455 gange
200 point
Dato : 13-05-09 20:46

Hej jeg har det problem at min kærestes bærbar ikke vil loade skrivebordet eller explorer men godt vil loade windows op og det gør ingen forskel uanset hvilken fejlsikret tilstand jeg bruger så er problemet det samme. Der er stadig nogen filer osv som hun gerne vil beholde, så jeg tænkte at jeg vil tage hdd'en ud og købe et harddisk kabinet, og sætte den i så jeg kan tilslutte via usb og bruge den som hvilken som helst anden eksternhdd. Jeg ved ikke hvor jeg kan få fat i sådan en eller hva den koster, og om det overhovedet kan lade sig gør.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-09 20:54
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 20:55

Inden du/I bruger penge - kan pc-en køre antivirusprogram, diskoprydning og alt sådan noget?

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 13-05-09 20:55

Glemte og nævne at det er en ata harddisk til en bærbar, den sad i en 6000 serien fra HP

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 13-05-09 20:57

Nej som sagt så kan den ikke engang loade explorer så det eneste der kommer frem er markøren det er det eneste, jeg kan ikke engang åbne joblisten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-09 20:57

Du kan stadig finde en på linket...

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 13-05-09 20:59

Se på shg.dk under harddisk tilbehør - 2,5"

Eks.:
http://shg.dk/p/2111860

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-09 21:00
Kommentar
Fra : sCover

Dato : 13-05-09 21:00

Aahh refi havde ikke set der var flere sider..

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 13-05-09 21:11

Til dit spørgsmål.
En harddisk kan sidde permanent i en computer eller i et ekstern USB-kabinet eller sat til en converter USB ledning.

Så hvis du udskifter harddisken med en ny og installerer et styresystem (windows eller ubuntu) kan der læses filer fra den gamle harddisk. Altså hvis ikke selve harddisken fejler noget.

Denne er en af dem du kan bruge:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=96658&searchArea=&Soegeord=2%2C5%22

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-05-09 21:27

Du kan sagtens bruge den HD til ekstern HD. Jeg har selv en gammel HD som backup via en USB harddiskboks. Min boks duer til IDE og SATA harddiske. Og det er en Sandberg.

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computerudstyr/Harddisk-bokse/Sandberg/?sorter=default&side=0&antal=18

Godkendelse af svar
Fra : sCover

Dato : 13-05-09 21:46

Tak for svaret Eyvind. og tak til resten af jer der gad skrive :)