/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
IE8 kommer ikke ind på interne
Fra : Poul78
Vist : 732 gange
100 point
Dato : 13-05-09 15:48

Kære Kandu.dk - Jeg kan ikke få min installation af IE8 ind på internettet. Avast scriptbloking viser sig godt nok på skærmen. Så går der et stykke tid (forholdsvis lang tid) så åbnes siden med et øverst oppe "opretter forbindelse" men der ingen bevægelse i feltet "opretter forbindelse" og slet ikke nogen "kommunikation med internettet nede på bunden af siden". Googlefeltet viser sig ikke før før jeg har sat pilen på det røde felt øverst i højre hjørne dvs. så kommer der en "dialogboks frem" hvor der er to muligheder: gendan den forrige session eller gå til startsiden. Jeg vælger så gå til startsiden og må vente forholdsvis længe. Så kommer Googlesiden frem. Gendan forrige session virker slet ikke. Så kan jeg bruge Google siden for internet explorer 8. Hvad kan jeg gøre. mvh.Poul78

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 13-05-09 15:56

Afinstaller IE8 igen, og rens godt med f,eks CCLeaner eller lignende. Kør en defragmentering. Lav så en ny installation, hvor du har lukket for alle programmer og vinduer. Især sikkerhedsprogrammer må ikke være startet under installationen.

Virker måske ikke alligevel, men et forsøg værd. Der er bare maskiner hvor IE8 er sløv og driller helt vildt, af ukendte årsager.

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 13-05-09 16:21

Kære stl_s - Jeg har prøvet dit foreslag 2 gange - men den er bedst nu som den er!! - Der er en en indstillingsboks ved installeringen, hvor der skal vælges og mærkes af ad 3 gange vistnok - den kan jeg ikke få frem ved afinstalering og gen installering. Jeg opdagede det hvor vi prøvede en installering på min EDB skole. mvh. Poul78

Godkendelse af svar
Fra : Poul78

Dato : 13-05-09 16:37

Tak for svaret stl_s. - Jeg kan pludselig huske at jeg ved geninstallationen ikke havde slået sikkerhedsmodulet fra på Avast. Nu prøver jeg dit foreslag. Tak for det. mvh.Poul78

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-05-09 16:42

Så lad os håbe at det hjælper. Men som sagt, du kan risikere at være en af de uheldige der aldrig får det til at virke.

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 14-05-09 06:39

Kære Kandu.dk. - Jeg er en af de uheldige. Jeg har foretaget en Acronis restore. Og jeg holder mig til IE7 . Jeg må sætte Avast på D data download, for at C-Drevet ikke kommer under 15%, så kan man ikke defragmenterer. Mit hukommmelses forbrug ligger på 387MB. Men computeren kører rimeligt hurtigt, og c-drevet forbliver på 39%. mvh.Poul78