/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Perlemor lak?
Fra : kbisgaard
Vist : 4703 gange
100 point
Dato : 13-05-09 13:01

Hej alle

Står og skal til at male min scooter, og kunne godt tænke mig at få den malet hvid med perlemor.

Er der nogen som kender en god online butik hvor man kan købe sådan noget lak, og se priser?

Og hvordan lakerer man den så den bliver så flot som muligt? Har sprøjtepistol og det hele :)

Hilsen Bisgaard

Kommentar
Fra : return

Dato : 13-05-09 13:14

hej
måske du kanbruge dette her

http://farve-lak.dk/

beste resultat får du hvis du får stellet sandblæst først så skal det jo grundes og så males med den farve du vil ha

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 13-05-09 13:39

Du skal eddermame lige prøve en forsøgslakering - på et helt uskyldigt objekt - inden du går i gang på din elskede scooter ...

Accepteret svar
Fra : tararam

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-09 22:54

At gå igang med perlemors lak er ikke nemt. Det er et stort arbejde hvis det skal være flot.
Du skal sørge for en hvid bund uden gennemslibninger på kanter og lign, for selve den hvide perlemorslak dækker ingenting. Et nøjagtigt sprøjtetryk og ensartet afstand til emnet er et must hvis du skal have en flot perlemors effekt. En anden ting er at du vil komme til at se det mindste støvfnug på en hvid perlemorslak.
Det er dyre varer. Prøv at smutte forbi en autolakerer der har både den hvide bund og perlemoren i sit blandeanlæg. Du skal bruge en ltr hvid forlak, og 1/2 ltr perlemor. Den hvide forlak skal ligge helt perfekt inden du giver den 2 tynde gange perlemor. For tykke lag perlemor gør at den bliver lidt gullig i skæret.

Godkendelse af svar
Fra : kbisgaard

Dato : 13-05-09 22:56

Tak for et perfekt svar tararam.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-05-09 13:51

du kan købe malingen, + alt indenfor autolak / tilbehør, mm. hos :

Lesonal Bilfarvecenter
Priorsløkkevej 93a
8700 Horsens
Tlf.: 75 62 76 02

samtidig kan du få råd og vejledning
firmaet har over 35 års erfaring,

prøv at kikke ind, de har alt i male / farveprøver, mm.
de blander gerne i den 'mængde' der passer dig,

ps. det er omtrent det samme som at sprøjte andre 2-lags maling,
(metal / metalflake, osv.)

dvs. des mere klar lak du påfører (m/tørring + vandslibning mellem)
des flottere / dybere bliver det færdige resultat (op til 15 - 20 lag)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-05-09 13:57

http://www.semithus.dk/

Priorsløkkevej 93

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 14-05-09 22:40

Husk at hvis ikke du har 70-80C varme så gennemtørrer den først efter længere tid. Så du kan ikke lægge flere lag klarlak på, hvis emnet ikke er gennemtørret ordentligt. Har du kun 20C (som udenfor) så vent een uge inden du vandsliber fint og giver den endnu en gang klarlak. For en rigtig flot finish - så kan du efter tørring ( altså rigtig gennemtørring) vandslibe med vand korn 2000-3000 og maskin polere den op i højglans. Præcis som det gøres til udstilings biler. Du får en dybde uden lige samt en spændt overflade. Men pas nu på ikke at slibe og polere igennem på kanter - for så er det helt forfra.
Et godt resultat tager tid - netop derfor er især lakering af Mc'er snart omtrent ligeså dyrt som lakering af biler.