/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP lukker ikke ned
Fra : jsmitx
Vist : 709 gange
200 point
Dato : 07-04-03 00:52

Jeg har et problem med at xp-pro ikke vil lukke ned når jeg sætter den til det, heller ikke genstarte kan jeg få den til. Den skriver noget med at DEVLDR ikke kan lukkes. Den skriver ligeledes at den er igang med at lukke ned, men der sker intet.
Det samme gælder for genstart.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-04-03 00:56

Det ville min heller ikke. jeg hev stikket ud!

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 07-04-03 00:58

jeg har haft nogenlunde samme problem en overgang. det var dog kun en gang imellem det skete og en anden fejlmeddelelse. du kunne evt. prøve at finde ud hvilket program der har med den fil du nævner at gøre..
det er muligt at det er noget spyware der gav problemer (det var det for mig). prøv at finde et program der hedder ad-aware (eller ad-ware, er ikke sikker) det fiksede problemet for mig..
hvis du finder frem til programmet der laver bøvl og hvis det ikke er spyware så prøv evt. at geninstallere programmet

håber det hjælper...

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 07-04-03 01:25

se hvilken programmer du har til at ligge på proses linien. der er sikkert en af dem der trækker kræfter ud af din computer

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 07-04-03 01:53

Det er dit creative soundblaster live. Gå ind under enhedshåndtering og afinstaller soundblaster live driverne og geninstaler driverne fra din xp cdrom Se evt. dette link http://support.microsoft.com/?kbid=315327

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-04-03 02:10

Hej Jsmitx,

du ka' evt. prøve at kigge i dette indlæg... "Luk og genstart Win XP Home"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/13112

det ka' være du ka' finde en løsning derfra... bl.a. Briani har givet et link til denne side... "Nedlukningsproblemer i windows Xp"... -->
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm

der ka' være en del forskellige ting der gør at der er problemer...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-04-03 02:19

som tedd siger!!!
devldr === DEVice LoDeR for Creative Sound Blaster Cards

og det kan måske løses på denne måde
http://www.winguides.com/registry/display.php/667/

eller kig her
http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-04-03 03:43

og nu skal i også lige huske at i mere end msconfig at stille på i winxp
nemlig
C:\WINDOWS\system32\services.msc

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 12-04-03 09:33

Ok! Gode svar fra jer andre og prøv den der --- DEVice LoDeR for Creative Sound Blaster Cards... Men jeg syntes også lige du skulle tænke på...

Slukkede din computer selv i Windows 98 når du havde lukket den? For hvis ikke har du en ældre computer, som kræver at du selv trykker på Sluk Knappen men dette skal først gøres når harddiskene slukker, det er en lille lyd der kommer lige inden Windows XP lukker sig.. Dyyyyh.. Så kan du slukke din computer...

Jeg havde samme problem med en gammel 350MHz med gammelt kabinet og hele lortet! Den gad heller ikke slukke men kom med et tomt skrivebord og en mus lige efter den har gemt indstillinger osv... Hvis du får en skærm lignende denher er det Windows XP's måde at sige: Du kan nu slukke din computer... (Den klassiske skærm fra Windows 9x hvis i husker ;) ) For skaberne af Windows XP har regnet med at alle Windows XP's brugere havde en nyere computer der slukkede af sig selv...

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 12-04-03 10:18

jeg vil lige tilføje at det Dezza siger ikke er helt rigtigt.
XP har en "du kan nu slukke din computer" skærm og den dukker frem ligesom ved de tidligere versioner af windows.
microsoft har ikke sparet den væk :)

Godkendelse af svar
Fra : jsmitx

Dato : 12-04-03 12:16

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 20-04-03 17:01

ER der nogen af jer der har tænkt på, at det kan være usb porten der driller, for det er det på min xp, når jeg river usb stikkene ud imens den er tændt så vil den ikke slukke helt ej heller genstarte.
Jeg har så prøvet at hive dem ud inden den melder, at nu vil den slukke og så slukker den.
Jeg har prøvet at ominstallere xp og den virker fint med stikkene i indtil allerførste gang jeg hiver stikkene ud i tændt tilstand så er det slut, men jeg kan godt leve med, at skulle trykke på stop/sluk knappen selv.
MV bevi54

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 10-03-04 17:20

bevi54-> Jeg har lige haft præcis samme problem med mit trådløse tastatur og min mus, så nu benytter de de "gamle" indgange og jeg kan let slukke min maskine......

Nu vil jeg så bare gerne vide hvad man kan gøre for at få sine USB enheder til ikke at forstyrre nedlukningen....

jsmitx-> Du skal selvfølgelig jævnligt scanne din maskine for virus og spyware. Til at scanne spyware bruger jeg SpySweeper... Den er god!