/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp Hjælp Office 2007
Fra : henningFar
Vist : 635 gange
100 point
Dato : 12-05-09 17:43

Jeg har brug for hjælp, Jeg har skrevet drengens konfirmations sang, lagt billeder på o.s.v.
Det er i office 2007. Sender jeg den så til mit arbejde for at printe ud kan jeg ikke pbne den, jo men der er kun firkanter, også hvis jeg sender den til andre, passer det ikke på den måde jeg har skrevet den, hvad gør jeg forkert.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 12-05-09 17:48

Du gemmer den i et format man kan læse i word 2000, - som der stadig er rigtig mange der bruger.
Ammitz

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-05-09 17:49

Hvis du ikke har Office 2007 på arbejdet, kan du have problemer - hvis du ikke har gemt din fil i et ældre Office format.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 12-05-09 17:55

Eller også downloader du et lille hjælpeprogram til den PC du skal importere til for at printe. Det fås ved at gå i:
www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=da

Ammitz

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 12-05-09 18:12

Du skal trykke oppe i venstre, og vælge gem som, gå over til højre og ned i wordindstillinger, vælg gem til venstre, rul foroven til word 97/2003 dokument og tryk ok. Fremover gemmer du automatisk i det "gamle" wordformat, nu kan den gamle word-version på dit arbejde læse og printe.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-05-09 18:12

Hvis du gemmer den i 2007 format kan andre der ikke har Word 2007 ikke åbne den undtagen de har en konverter der til. Men endnu nemmere er det hvis du gør følgende.

Klik på Office knappen - Før musen ned til Gem Som men uden at klikke på den. Der kommer nu en menu der lader dig bestemme hvordan du gemmer filen - Vælg Word 97-2003 dokument - Nu kan alle med Misrosoft Word åbne den.

Næste problem der kan være er at du har skrevet med en skrifttype deer ikke findes på de andres pcer. Den skal du jo så lige have medsendt på en mail så de kan tilføje den til Fonte (skrifttyper)
Hvis du er i tvilv om hvordan det gøres så giv lige lyd fra dig igen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-05-09 18:20

Sidste eller måske den letteste måde er at gemme den som en PDF fil så er dett ligegyldigt hvad andre har installeret som tekstbehandlingsprogram så ser den ens ud på alle pcer.

Det kan gøres ved at indstallere en PDF Printer. Den kan hentes her

http://download.cnet.com/CutePDF-Writer/3000-6675_4-10206470.html

Den skal lige hentes og installeres og den kommer og spørger om du vil opdatere med det samme. Bare sig ja til det hele. For at bruge og gemme som en PDF fil skal det gøres på flg. måde. Cute PDF er installeret som en printer og når du vil gemme som en PDF siger du bare - Udskriv - Vælger - CutePDF som din printer i Printer og siger Udskriv. Nu åbner der en side hvor du i stedet for at udskrive skal gemme filen. Navngiv den og gem den evt. på dit skrivebord. Nu har du en PDF fil som du kan vedhæfte i en mail og modtageren kan udskrive den hvor den ser ud som på din pc.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 12-05-09 19:24

Gem filen som enten pdf eller xps format - så kan den udskrives alle steder! Dette er nok den vigtigste grund til at man ALTID SENDER DOKUMENTER SOM PDF ELLER LIGNENDE!!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-05-09 20:09

ja det var jo lige det jeg foreslog

Godkendelse af svar
Fra : henningFar

Dato : 12-05-09 20:49

Tak til alle, slap for at skrive den om, nu virker det bare.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-05-09 20:52

Men tænk over det med PDF dokumentet fremover, så er du fri for det med skrifttyper der ikke er installeret.

Held og lykke fremover