/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
mistede billder
Fra : saci
Vist : 586 gange
500 point
Dato : 12-05-09 14:23

hjælp jeg har mistet alle mine billder. jeg har en hardisk som nu er pillet ud af min gamle pc . mon der er nogen steder man kan få taget billderne ud ???.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 12-05-09 14:25

Der findes en del firmaer som tager sig af sådanne nogen sager...Her er et par stk:

www.plexdata.dk

www.ibas.dk

www.diskhelp.dk

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-05-09 14:28

Det kan du reelt alle steder eller selv gøre det.
Fæørst og fremmest - hvis ikek du selv mener du er istand til det - så accepter det og lad nogle andre gøre det (dyere men sikre i form af hvis du ikke selv aner hvad du laver)

men du kan reelt sætte den i den maskine du har pillet den ud af - sætte den som SLAVE (hvis det er ATA ) og i SATA i det der er plads til.
Derefter vil den opdages i dit windows system og du kan kopiere det data ud der mangler.

Alternativ kan du sætte den i en USB-skuffe som extern harddisk og den vej igennem kopiere dine data ud!
Men igen - lyder dette helt ufatteligt - så bed om hjælp istedet for.

hvis du er i nærheden af Møn - jamen så gør jeg det gerne for dig!

Kommentar
Fra : iah

Dato : 12-05-09 14:31

Du kan også sagtens selv finde dine slettede filer med dette program:

http://www.recuva.com/

Recuva - File RecoveryRecuva (pronounced "recover") is a freeware Windows utility to restore files that have been accidentally deleted from your computer. This includes files emptied from the Recycle bin as well as images and other files that have been deleted by user error from digital camera memory cards or MP3 players. It will even bring back files that have been deleted by bugs, crashes and viruses!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-05-09 14:38

Sådanne som jeg ser det - Så står han med en harddisk i hånden og skal hive data ud fra denne ????
jeg har da aldrig været ude for at skulel oprogrammer eller lign til dette - Normalt starter jeg min Linux mounter disken og henter data ud - og umounter disken og banker derefter en hammer igennem?

Spørgsmålet er mere hvad der er sket med disken og hvad tilstand den er i.
Hvis den bare er fejlet med en bad block i Windåse - så er der ingen grund til andet end at samide den i en USB skuffe og hent data!
Men så må spørger derfinerer noget mere hvilken tilstand den disk er i - er der fejl på - er den totalt død eller hvad er der konkret sket med den - siden den er skiftet ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-05-09 16:04

Og hvorfor er den harddisk taget ud af maskinen?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-05-09 16:17

præcis - en forklaring ??? Der muliggør videre besvarelse!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-05-09 17:22
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-05-09 17:32

Vi kan ikke hjælpe dig før du kommer med flere oplysninger.

Hvorfor er harddisken ikke i maskinen?

Hvordan slettede du billederne?

Har du en anden maskine du kan sætte harddisken i og hvilket styresystem kører den med?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-09 19:33

Den bedste måde at komme i kontakt med harddisken, (syntes jeg) er at tilslutte den til en computer via en USB converter.
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-43

Hvis du vil vide mere om denne USB til harddisk converter så spørg.

Kommentar
Fra : saci

Dato : 15-05-09 10:27

harddisken er pillet ud fordi pc var gået helt ned og færdig. Jeg har haft 2 til som ellers er meget dygtig til pc,begge arbejder med pc. de har prøvet at tage mine billeder ud uden held. Jeg kan ikke selv finde ud af sådan noget. Men efterlyser et dansk firma der maske kunne klare det uden, at det koster en hel bondegård.Men selvfølgelig vil jeg gerne betale et rimelig beløb. jeg har fået at vide de kan gøre det i England, men til flere tusind. Er ked af det for det er en masse billder af mine børnebørn.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-05-09 10:39

Citat
harddisken er pillet ud fordi pc var gået helt ned og færdig.

Det siger ikke noget om HD´s kondition.

I værste fald koster det 25.000 at pille data ud af en havareret HD.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-09 10:46

Der er dette firma

http://www.digisave.dk/main-dk.html

Prøv at kontakte dem, og forhør dig om prisen, og succesraten før du giver dig i kast med det

Håber inderligt at det lykkedes for dig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-05-09 11:49

Hvis du har hjælp af to PC kyndige, så sig til dem at de skal prøve at boote op med Ubuntu.
Hvis det heller ikke lykkes så må du nok betale, men mulighederne for at finde dine billeder er ikke brugt op endnu.

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-09 19:17

1. Har du en comp. med usb tilslutning og CD brænder og evt. Nero brænderprogram.
2. Har du et USB til harddisk kabel som dette:
...................... http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-43
3. Vil du forsøge med en CD som måske kan læse din harddisk (ubuntu live CD)

Så sig til så vi kan guide dig til et forsøg som måske kan se / hente dine billeder.
Det er ikke en vupti løsning men noget der kræver lidt arbejde.

Ps. Metoden er med held prøvet før.

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 19-06-09 16:13

Hvis harddisken er ok, er det vel bare at sætte den i en anden pc som slave. Hvis den er crashed, er det den dyre specialhjælp...