/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI går ud lige efter start?
Fra : tryllerylle
Vist : 974 gange
50 point
Dato : 12-05-09 09:46

Hej alle. Jeg har en CPi Oliver City 2005.

Hver morgen/eftermiddag efter den har stået stille nogle timer har jeg samme problem

Jeg starter scooteren, og den går i tomgang i 5 sekunder. så går den ud, og er meget svær og starte igen. jeg kører næsten batteriet helt flad inden jeg får liv i den.
Når jeg så endelig får liv i den kører den upåklageligt, og kan sagtens starte hvis jeg kun har haft den slukket et par minutter.

Jeg har haft den til og stå både ude og inde, men problemet er først kommet efter det er blevet varmere vejr. Da det var koldt i vejret startede den hver gang uden problemer.

Kan det være noget kondens der skabet problemet?

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 12-05-09 11:04

Har du pillet skiven fra for nylig? eller gjort noget ved den?

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 12-05-09 11:09

Nej. Der ikke ændret noget som helst på den?
Kan det være autochoker der er noget galt med?

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 12-05-09 11:13

check om membranen er i stykker, revnet?!

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 12-05-09 12:05

Okay. det gør jeg. tak

Accepteret svar
Fra : sp4nker

Modtaget 50 point
Dato : 12-05-09 14:21

Hvis du kan kickstarte den, hvor meget skal der til?

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 12-05-09 17:57

Det er nogenlunde det samme. Der skal lige meget til. jeg ved ikke om den måske får for meget benzin ved opstart så den drunker og er så svær og starte efter den er gået ud?

Godkendelse af svar
Fra : tryllerylle

Dato : 12-05-09 21:35

Jeg har fundet fejlen. Spændebåndet mellem karburator og indsugning var tæret igennem, så den trak falsk luft.
Nu starter den fint igen

takker

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 13-05-09 09:50

det var så lidt