/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
ftp
Fra : annvibeke
Vist : 731 gange
300 point
Dato : 12-05-09 07:37

Jeg har igennem flere år , i explorer 6, kunnet uploade til min hjemmeside, ved at skrive:
ftp://ftp.ann-vibeke.dk/www/ - og så mine logins...

Nu har jeg opdateret til explorer 8, og den kan ikke finde siden

Opera kan godt finde siden og 'lukke' mig ind, jeg gør som jeg gjorde i explorer 6, men der sker ikke rigtig noget - den side jeg uploader blir ikke opdateret...

Er det en betjeningsfejl, eller lader det sig ikke gøre i de 2 browsere?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-05-09 07:55

Hey Ann-Vibeke.

jamen det kan absolut godt være at Der er lavet om i Explorer8 eller den ikke accepterer dette mere.
Hvad du kan gøre, for at ændre dette - er at findwe et FTp-program til windows ala Filezilla: http://filezilla-project.org/
eller winscp http://winscp.net/eng/docs/lang:da

Dette er programmer der er baseret på FTP-uploadningen til hjemmesider.

Mit umiddelbare bud er nok at da FTP bliver beregnet som en usikker datatransfer - at der er kommet nogle begrænsninger ind i Explorer8 - men tja - sådan er det desværre med M$programmer - de laver om konstant uden oplysninger eller whitesheats!

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 310 point
Dato : 12-05-09 08:25

Efter div. opdateringer fra microsoft samt opdatering af explorer fra ver 6 til 8
(det kunne også have været ver 7)

er der blevet lukket for ftp i explorer
du skal derfor istedet enten åbne explorer >>vis >>åbm ftp websted windows stifinder

eller åbn denne computer >>indsæt ftp adressen i adresse linien hvor der står "denne computer"

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 12-05-09 08:35

Yess!...det var lige sådan det sku' gøres tak for svaret dk.