/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvad bliver vi bidt af ???????
Fra : viskinge
Vist : 920 gange
100 point
Dato : 11-05-09 21:54

Vi har på det seneste oplevet at blive "bidt" af et eller andet. Først troede vi at det var mygstik, men den ide blev hurtigt droppet.
Det eneste vi næsten kan komme på er lopper, så det har jeg læst lidt om, og kan heller ikke rigtigt få det at passe.
Vi har ingen dyr i huset, og har ikke været i nærheden af dyr, det sidste lange stykke tid.

Nogle gode forslag ???

MVH

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-09 21:57

Døde dyr kan have lopper som hopper på jer og bider. Men dyrelopper kan ikke leve af jeres blod så de hopper af igen.....................................som jeg har oplevet for mange år siden i en kældergang med en død kat.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 11-05-09 22:10

for mange år side, da jeg havde en have med mange buske, rodede jeg rund mellem buskene, og fik noget der lignede loppebid. Den eneste forklaring jeg kunne finde var, at der var mange katte i området, og som også rendte ind i min have, og en kat kunne have fået nogle lopper skrabet af da den har møvet sig gennem busken og lopperne så er hoppet på mine ben.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-05-09 22:17

Hvorfor tror du ikke det er mygstik..der er da masser af myg nu.

Hvor sidder "stikkene".

Loppebid vil typisk sidde hvor tøjet strammer, altså i under kanten hvor elastikken i strømperne sidder. ved bukselinningen o.s.v.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-05-09 22:18

Er der fuglereder i nærheden, for så er det fuglelopper og de klør infernalsk.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-05-09 22:18

Lopperne kan tage bolig i et gulvtæppe - så er der modtager kommité, når man kommer hjem... de skal gasses væk.

Hanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-05-09 00:17

hvis du nu fortalte om hvordan det føles og ser ud ville det være nemmere - og myggene bider skam da allerede - de har haft en god varm vinter og skal jo have mad for at vokse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-05-09 00:23

for i øvrigt bider edderkopper også grrrrrrr

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-05-09 10:19

Og hunde kan også finde på at bide

Der altså fnat i omløb, så hvis det bliver ved med at klø, kunne det jo være sådan noget!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-05-09 22:51

Ja, det er sq til at få fnat af

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 27-06-09 22:47

har i været på hotel el. i sommerhus i ind- el. udland, så kan det være væggelus. Vi fik dem slæbt med hjem fra Thailand sidste år, stikkene klør som bare patent i en uge.

Kommentar
Fra : kno3

Dato : 09-08-09 17:41

det kan være svirrefluer de giver store røde mærker med en hvid ting der ligner et mykkestik i et par dag og så forsvinder de